SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Friday, October 20, 2023

San br. 13

 Javio se grof nakon dugo, dugo vremena. Email otišao u Spam i zamalo ga ne primjetiti. 
A bila bi velika šteta...

(svaka sličnost sa bilo kim je iz sna...)

Mi smo se kao djeca u lijepe dane znali okupiti oko komšije Kerima a on stari sarhoš znade lijepo pričati a pogotovo ako neko od nas djece starcu kaže da je sanjao nešto kalajli. Pogledao bi kao kakav veliki zamišljenik i dodao,

-...prvo ti imaš ćunu pa nebi mogao sanjati kalajli stvari jer tako sanjaju djevojke. Drugo, kako znaš da si sanjao kadi si bio u snu...? ...preznam jedino ako si, kad si prehno pogledao u jastuk. E tad se vrati san u oprave...

A duge gdine iza, ovdje na Rajni, Mićko zemljak mi reče,

-...Grofe sanjaćeš ti  i Kaurski mejtef, i Čardjića krušku i Fikrinu osmicu sto vozi Tulekovom mlinu...jer to ti je tako. Kad si daleko...ostaje ti daljina. Ali bježi od tuge. I ne traži, kuda, kako...

Uzmi ono naše,

-... grebajiga.

I brojim ovce. Na Petrovačkoj cesti. Preskaću jarak....einc, cvo, draj...

...1.safera 1208 (8. IX 1793) dogodilo se pomračenje sunca, što je predznak kiše, kao i to da će u vilajetu vladati nesigurnost; biće mnog razbojnika  i hajduka. I stvarno se to dogodilo (Mula Mustafa Bašeskija, 311 str.),

a ja sam u rem fazi, nešto mi ne štima.  Fali preko dvjesto godina, mislim...u snu ti svašta dođe a opet  evo danas, u svijetu nesigurnost, Vrbas nadošao od kiše, hajduka i razbojnika  na svakom ćošku, u vrhu a javno. I na Slatkom ćošetu troše zarađeno od dnevnica, sjednica, odbora i odvojenog života.

...5.safera 1194 (31.I.1781) godine, ili drugu noć Hamušina, izmedju akšama i jacije pcrvenjelo je nebo od Grdanja.

Stiže vijest da su u Istanbulu udavili... (str.200). 

Znao je inventivni Mula Mustafa zapisati i o crvenom nebu  kao predznakom da će biti rata i da austrijski car sprema vojsku. Gdje. Pa na nas, to se tako kao normalno, smatra.

...Kako te san prebaci. Nešto žullja okreneš se na drugu stranu i eto sarhoša Kerima jer nema grada u Bosni i Hercegovini da sa pojedinih obronaka nije vrebalo zlo vrijeme. Stari Kerim bi obično govorio da sve nevolje idu otuda, od Jajačke stine. Jer kad iznad Stine nebo zacrni, oblaci se nakošure, nevalja. Samo je star Hadžinca, onako za sebe govorila,

...velahavle, ja p´jane glave, sto straši djecu. Baš sad kad´ nema ko saliti djeci olovo preko mašica.

Jer je nana Eršefa na banjanju u Fojnici. A mi smo primjećivali da stara Hadžinca u dolafe navlači zarove i kapke na debele porozore.

Nije ni meni u snu lahko. Mnogi su znali reći da je Kerim počesto i tačno predvidio.

Pa se nesvjesno skvrčim pod biljom čekajući nesto, to .

I stvarno, zacrni nebo nad Stinom pa polako blidi i crveni. Baš crveno. I opet svijetli i sad se pojaviše kao snijeg bijeli oblaci presvučeni tankom bijelom providnom maglom. Tamam da odahnem kad kroz onu maglu lagahno izađe Europska Mostarka Željana...goz gola. Čuješ,...gologuza.

Nije ona ni ružna...

Ja krenuh, estakf....i probudih se.

Sav sam ja u goloj vodi....“samo da rata nebude“

Grof

0 Comments:

Post a Comment

<< Home