SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Thursday, May 05, 2011

TITO

4. maja bila je godišnjica smrti druga TITA. Njegova smrt me jako pogodila jer sam ga doživljavala kao najrođenijeg.

Trideset godina je prošlo i ljudi ga se rado sjećaju i spominju naročito ovih teških kriznih godina. Naročito ga često spominju penzioneri i govore: "E da je Tito živ ne bi bilo ovako teško živjeti i sastavljati kraj sa krajem"

U Titovo doba živjeli smo bezbrižno. Nije bilo krađe i lopovluka, bogaćenja na tuđi račun i sl. Da, to je bio SOCIJALIZAM.
I bilo je većini ljudi dobro. Ipak neki ga nisu voljeli i za vrijeme rata su ga ružno psovali i krivili za sve što im se ružno desilo.

Uskoro će 25. maj, Titov rođendan, kada će se u Kumrovcu okupiti mnogobrojni ljudi kojima je Tito u srcu i pokloniti mu se. Nadam se da će život biti dovoljno dug da mi se ostvari želja da odem u Kumrovec. Valjda
će doći bolja vremena.

Uz sjećanje na Tita pozdravlja vas Anka-partizanka-Niskana!

16 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Danas je u Zagrebu održan protestni miting građanske inicijative za promjenu imena Trg Maršala Tita u Kazališni trg(tako se zvao prijeNOB-a)Govornici su govorom mržnje već ne znam koji puta iznosili svoje zahtjeve.Nadam se da im neće uspjeti ni ovaj puta.S.F.S.N.Enisa

Saturday, 07 May, 2011  
Blogger co said...

U Zagrebu se bar neki bore da se ime zadrzi a u nasem gradu je ime glavne ulice nestalo poodavno, bez mogucnosti da se ikada vrati. A nisam cuo da je iko od 'domacih' podigao glas protiv promjene. Mi iz daleka se 'ne pikamo'.

Saturday, 07 May, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Naravno Milane da ces donjeti potpuno inverzan zakljucak kad Ti Enisa dadne nedovoljno jasan slagvort. Ovdje se sacica ljudi bez ikakve politicke moci i, usput receno, vrlo nevjesto i iritantno bori da se ime trga promijeni. Ostane li tako sanse za uspjeh su nikakve. Meni bi bilo draze da se trgovi i ulice nazivaju kao Cvijetni, Trg burze ( nekada ), Kazalisni, Ulica jorgovana...Tako se ne bi neki osjecali triumfalisticki, a drugi povrijedjeno citajuci imena svojih miljenika ili svojih zlotvora. Vidis Enisa, meni bi bilo drago da Zagreb krene u tom smjeru.

Sunday, 08 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Juce stigla u Holandiju. Svi smo na broju.Frane i Zana stigli iz Rusije i evo poslije zajednickog dorucka uzivamo u malenoj "igracki" koja je dobra, jer spava skoro cjelu noc, nikog ne uznemirava.
Nisam pisala iz Sibenika jer sam se predala materijalno "ratnom" nacinu zivljenja, a duhovno vremenu prije elektronike.Bilo mi je super.Povratkom u Sarajevo frka oko gostiju i pripreme oko puta za Holandiju.
Nisam mogla bez ovog komentara.U Sarajevu se najcesce cuje ovo."Da je TITO ZIV OVU BI BAGRU RASTJERAO ZA DVA DANA" i Titova ulica je samo malo skracena u duzini,, ali je i to ucinjeno zbog protesta gradjana,
Ovi na vlastima u svim bivsim djelovima Juge boje se i spomena njegovog imena
Pozdrav Saima

Sunday, 08 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Bio sam frapiran danas kada sam cuo da je u Banjaluci neradni dan zbog obiljezavanja Devetoga Maja DANA POBJEDA NAD FASIZMOM(SIC!).Kakva krajnja PERFIDNOST i BIZANTINIZAM(=kamuflirana dvolicnost).Potemkijada u laktaskom Rajhu.
spectator

Monday, 09 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Tita sam vidjela samo jednom u životu i to kada je došao posjetiti "ranjenu"Banja Luku nakon zrmljotresa.To je za mene bio događaj,koji neću nikada zaboraviti.
Od uzbuđenja zaboravila sam na strah od novog potresa.

Monday, 09 May, 2011  
Blogger co said...

Maj je mjesec pun dogadjaja, istina ne onih koje su uvele nove vlasti (pardon, moram se ispraviti, slave mi nisu jaca strana pa ne znam koliko ih pada u ovaj mjesec), vec onih iz nekih nasih vremena koji se obiljezavaju vec kako kome odgovara. Na danasnji dan, kada cijeli svijet proslavlja pobjedu nad fasizmom koji je prijetio da zavlada cijelim svijetom, cujem da se i u nasem starom kraju pominje ova pobjeda. U koje svrhe i s kakvim razlogom, nije tesko pogoditi: dok je na jednoj strani nacionalizam u punom zamahu (cini mi se cak vecem nego pocetkom devedesetih), vlast u Banjaluci igra na kartu zamazivanja ociju javnosti (ne domacoj, vec svjetskoj) u stilu: nismo mi bas takvi, evo vidite da zvanicno proslavljamo ovaj znacajan datum.

Vlast prije Mile se nije puno folirala vec je stvari nazivala pravim imenima. Mile je u igru uveo taktiku zbunjivanja protivnika: sad malo desno, pa onda malo lijevo. Cini se da mu je do sada ta taktika donosila plodove jer je ostvario vecinu od onoga sto je zamislio. Izgleda da se tek ovih dana zajebao (da prostate na izrazu). S referendumom je napravio tezi prekrsaj pa se sada sudija sprema da pokaze katron: zuti ili crveni, znat ce se uskoro.

U svemu ovome je zalosno sto se borba protiv svjetskog zla sada koristi u nastojanju da se drugo zlo rehabilitira. A u toj rehabilitaciji su najglasniji oni koji su tako reci do jucer bili sljedbenici onoga o kojem je u ovom prilogu rijec. Mile, nekad ‘Titin pionir’, danas nacionalista prve klas. Kako to zalosno zvuci. A jos je zalosnije da je broj onih koji ga slijede nebrojeno puta veci od onih koji se sa tim zlom ne slazu. Naravno, pri tom mislim na one koji obitavaju na prostoru koji pripada manjem blentitetu.

Monday, 09 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

O spektatore, spektatore, pa zar je zabranjeno i sto slavimo 9. maj.Na obiljezavanju ovog datuma bili su svi prezivjeli borci i znacajne licnosti doduse sada dosta stari.Ne radi se o perfidnosti i vizantizmu nego o iskrenom obiljezavanju ovog dana pobjede nad fasizmom.<a to sto si ti malo bolestan pa nas smatras fasistima to je strasno.Ovaj dan je i zvanicno praznik u RS.U drugom entitetu Druga TITA nazivaju fasistom i diktatorom.Toliko o tome.

Wednesday, 11 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Za gosp.Anonimusa -velikog antifasistu:
--Bolesnik je onaj koji laze a onaj koji govori istinu.
"NEMA ZLOCINA VECEG OD LAZI A VRLINE VECE OD ISTINE"
(Mahabharata)
Vase tvrdnje su totalno proturjecne.Jer zna se kako je nastao Vas blentitet.Suprotno medjunarodnom pravu i svim moralnim normama.
Mnoge ulice u njemu nose imena poznatih fasistickih vojvoda,a direktor Vase TV je bio Karadzicev ministar VERE.Predsjedsjednik Vade Advokatske komore je bio pravni savjetnik dr Dabica..itd...
SPECTATOR

Wednesday, 11 May, 2011  
Blogger co said...

Problem nije u tome sto se ovaj dan obiljezava (cak, stovise, to je za svaku pohvalu) vec je problem u koju se svrhu to obiljezavanje koristi. Tesko je povjerovati da su vlasti koje su ovaj dan proglasile praznikom iskrene jer su i u njenim zakonima cetnici izjednaceni sa partizanima pa je vec i zbog te cinjenice sama proslava, a i praznik kao takav, kontradiktorna. A da ne spominjem voljenog predsjednika za kojeg neki tvrde da nije nacionalista, jedino mu smeta da mu sude muslimani (ne mislim bukvalno, bas njemu, vec bilo kome u manjem blentitetu).

O apsurdima ove proslave bi se mogle navesti mnoge cinjenice ali to ne bi imalo nikakvog efekta jer argumenti u danasnjim diskusijama ne vrijede. U svemu ovome mi je zao onih iskrenih ucesnika ove proslave koji ne shvataju da ih vlast koristi u svoje licne svrhe.

Wednesday, 11 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Vladika Amfilohije kao prijatelj Radovana Karadzica:
www.slobodnaevropa.org/content/srpska_pravoslavna_crkva_amfilohije_karadzic_mladic/24093460.html

spectator

Wednesday, 11 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

chicurriSpektatore! RS je nastala u Dejtonu kao rezultat dogovora velikih sila i težnji srpskog naroda da živi slobodno i ne doživi više nikada sudbinu koju je doživio 1941 godine.Ako bog da ovo se više neće ni ponoviti.A vi samo sijte mržnju i hranite se njome tako vam je lakše.Uostalom na ovom blogu ostalo vas je nekoliko srbomrzaca.Zbogom i uživajte u Amerikama i Kanadama tamo vlada istinska demikratija i nema manjeg "blentiteta"

Thursday, 12 May, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Malo nas je al' smo citani, sto i Vi g. Anonimni zorno dokazujete.
Dokazujete Vi jos puno toga, vjerovatno nesvjesno...
Nada Š. D.

Thursday, 12 May, 2011  
Blogger co said...

Za anonimnog posjetioca iz Banjaluke:

Vrlo interesantan komentar kao sto je to obicno slucaj za one koji su eto neoptereceni nacijom i ne mrze nikoga. Imao sam prilike objaviti slicne komentare na ovim stranicama pa me ni ovaj puno ne iznenadjuje. Kada covjek nema argumenata onda se prihvaca napada, a danas je rijec mrziti nekoga, a narocito ako se tu radi o citavom jednom narodu, kao nekakav slagvort koji takvi veoma lako izvlace iz rukava, misleci da time peru ljagu sa sebe. Ali stvarne cinjenice se time ne mogu gurnuti u stranu. Valjda smo svi svjedoci toga i sada nam ne trebaju neki drugi koji ce nam reci sta nam se to zapravo dogodilo i ko nam je to ucinio.

Kada smo vec kod ovog komentara, hajde da ga malo analiziramo, da vidimo sta je ‘pisac htio reci’.

Ako zanemarimo dogovor velikih sila, interesanta je konstatacija ‘teznja srpskog naroda da zivi slobodno”. Po ovome se da zakljuciti da je onih 50-tak godina poslije drugog svjetskog rata taj narod zivio u ropstvu. Ako je to tako, kako je onda moguce slaviti pobjedu nad fasizmom kao nekakav praznik? To bi bilo kao kada bi neko slavio dan kada je otisao u zatvor. Bilo bi veoma interesantno dobiti objasnjenje od anonimnog posjetioca iz Banjaluke koji ne mrzi a uz to jos slavi pobjedu nad zlom.

Za onaj dio komentara o mrznji, jos samo da dodam da se desava upravo ono sto ponavljam vec odavno: za etnicki cistu Banjaluku smo krivi mi, protjerani, nas desetine hiljada koji smo postali gradjani svijeta upravo zahvaljujuci ‘ljubavi’ nasih sugradjana.

Jasno mi je da sada u svemu ovome ima i malo zavisti jer u tom blentitetu ne cvjetaju ruze: svi znacajniji privredni objekti koji su nekada bili okosnica razvoja grada su rastureni i podijeljeni izmedju razno-raznih ‘rodoljuba’ (zapamtite, u gradu rata bilo nije pa se ne moze okriviti ona druga strana za ono sto se desilo), nezaposlenost je u procentima blizim nerazvijenim africkim drzavama nego onima razvijenog svijeta, mladi nemaju perspektive ali toga jos nisu svjesni, penzioneri jedva sastavljaju kraj s krajem iako je doprinos u penzioni fond vecine onih koji su protjerani iz grada pokraden i rasporedjen njima, itd, itd.

Ja na na sve to samo mogu da kazem: trazili ste, eto vam ga! A ako vam je lakse pri dusi da krivicu prebacujete na protjerane, eto vam i to. Ali treba zapamtiti, da se time obraz ne pere, nego se jos vise prlja.

Thursday, 12 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Zbog neke greške na Blogeru nije se moglo pisati komentare,pa sada odgovaram Anonimusu.(iako bi žarko želila znati tko me naziva srbomrzcem i zašto)Nikoga i nikada nisam mrzila, jer sam tako rođena sa greškom u genima.Osim toga tako sam i odgojena..U svom pisanju ne osjećam govor mržnje,čak ni gnjev,a imala bi mnogo razloga.Pisala sam o onom što sam doživjela u B.L.odakle sam morala otići,o uništenom životu i svim nevoljama koje su me snašle.Imenovala sam ljude,nisam spominjala naciju ni vjeru.Osjećam užasno ogorćenje na nekadašnje sugrađane,kolege sa posla,koji su gledali kako dojućerašnjeg omiljenog profesora šalju "nadležni"na radnu obavezu na smetljište KBC-a.Nisu čak ništa ni rekli da im je žao,a kamoli da su tražili da ga se vrati na posao,jer učenici nemaju godinu dana nastave.Bojali su se "za svoju guzicu ili fotelju"Sve mi se zgadilo i zato rijetko idem u B.L.da ne sretnem te licemjere koji pitaju zašto se ne vratimo.Tamo ne želim ni da me sahrane,jer bi mi jednog dana mogli i grob oskrnaviti.Toliko od mene.Baš sama ljuta i bolje da završimS.F.S.N.Enisa

Friday, 13 May, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Citam jucer 6yka_i da su bili zrtve hakerskog napada u noci s 12/13.5.2011. Kako u isto vrijeme ni na ovom blogu nije bio moguc pristup komentarima, predpostavljam da smo i mi, vjerovatno kao kolaterala, bili zrtve istog. Zato, ovdje kod Enise, umjesto 15, stoji 12 komentara. Tri su, izgleda, zauvijek izgubljena. Medju njima i onaj anonimni koji nas, uz kratko podsjecanje na povjest i prava srpskog naroda, nazva sacicom ostalih ( od glagola ostati ) srbomrzaca. Ja sam to shvatila ovako : U ime nase historije i naseg prava mi smo imali pravo da vam radimo to sto smo uradili, a vi ( mi ), valjda u isto to ime, ima da budete kus. Posto ima puno onih koji vas vole, ne znam zasto ste Vi Anonimus tako ogorceni zbog sacice srbomrzaca ( Vas izraz )?
I jos nesto : Mi ovdje govorimo o banjalucanima, sto o onim fetivim, sto o onima koji su dosli izmedju dva rata, prvog i drugog svjetskog, sto o onima koji su dosli nakon zemljotresa. Ja osobno ne omalovazavam ni jednu od tih skupina, samo zelim naglasiti da su nas upravo oni, nasi susjedi, poznanici, drugari, prijatelji, rodjaci otjerali iz nase kuce, sve u ime banjalucko-srpske historije i prava. Ja ne potezem tzv. Nove banjalucane, oni su radili ono sto su im domicilni davali u zadatak. Uostalom, koliko mi je poznato, mnogi su silom zadrzani u BL.
A i ne poznajem ih, pa kako bih onda mogla pisati o njima ?

Nada Š. D.

Wednesday, 18 May, 2011  

Post a Comment

<< Home