SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, January 26, 2014

Nastavak diskusije o religiji i običajima

Komentari na Sajmin  prilog  su jednako zanimljivi kao i sam prilog.
To me je ponukalo da probamo naucnu tacku gledista kroz psihologiju i biologiju.

U mom prethodnom komentaru sam zamalo stavila Darwinovu čuvenu izreku o opstanku. Pa sam onda odustala da ne miješam kruške i jabuke.

« U prirodi nisu opstale vrste koje su bile najsnažnije niti najpametnije. Opstali su oni koji su se znali adaptirati » 

To važi i za ljude, uklapanje u prirodnu i socialnu sredinu u kojoj žive.

Isto tako ima jedna lijepa ciganska poslovica koju sam naučila ovdje na engleskom, a voljela bi da sam je čula mnogo ranije na našem jeziku.

« You can’t go straight if the road bends. « Može se reći tipična nomadska .

Ne možeš ići ravno ako put vijuga ili ako put ima krivinu. Nisam sigurna kako to lijepo reći na našem jeziku.

Šaljem i ovaj link sa interesantnim videom. Molim vas da ga pogledate do kraja, divna lekcije iz psihologije. To mi je Ana poslala prije par mjeseci. Lijepo ćete se nasmijati i podsjetiti da je ljudska vrsta  ustvari jedna od mnogobrojnih životinjskih vrsta. Naš opstanak je ugrožen kao i opstanak miliona drugih, manje ili više zavisno od mjesta i vremena.


Pozdrav od Dubravke (-20 C plus vjetar ide do -30 C)

3 Comments:

Blogger co said...

Diskusija na Saimin prilog ne posustaje. Mislim da je to dobro jer nisam pristalica zataškavanja i turanja stvari pod tepih. Bolje je reči svoje mišljenje javno nego ga držati za sebe i iznositi ga samo onda kada znaš da si među „svojima“ i da će se svi s tobom suglasiti. Neki su to radili godinama pa eno šta nam se desi. Zbog toga ja uvijek kažem da je za mene pošteniji onaj koji je uvijek bio četnik (ili ustaša) i nije to krio nego onaj koji se kleo u bratstvo i jedinistvo a na kraju se ispostavilo da je cijelo vrijeme bio četnik (ili ustaša). Rezultate tih prikrivanja znamo. Ima jedna narodna mudrost koja kaže: „Čist račun, duga ljubav“. Znam da se i ona može posmatrati sa više stajališta, da se mogu izvlačiti argumenti za i protiv, a ja je prihvaćam u njenom čistom obliku.

Htio sam prokomentirati ovaj Dubravkin prilog. Mogu ga posmatrati s više strana. Jeste, tačno je, da su preživljavali oni koji su se uklapali u sredinu ali da nije bilo onih koji su bili revolucionarni i iskakali iz sredine, svijet nikada ne bi išao naprijed (ma koliko imali različita mišljenja šta je to „naprijed“) ili bi se to odvijalo znatno sporije. Da stvar malo zakompliciram, evo još malo razmišljanja na istu temu. Ako bi prilagođavanje primijenili na situaciju kod nas onda bi sve nas koji smo sada po Americi, Švedskoj, Danskoj, Norveškoj i drugim zemljama mogli smatrati neprilagodivim jer se nismo prilagodili novonastaloj situaciji u Banjaluci. Ima onih koji su ostali, a boga mi i onih koji su tamo dobro prošli, surađujući s novim vlastima. Da li bi za njih mogli reći da pripadaju toj skupini o kojoj Darwin priča? Ili smo to možda mi, koji smo preživjeli u novim sredinama? Ili smo to i mi i oni? Počeo sam filozofirati, jasno mi je to, ali za svaku tvrdnju bi se mogla naći različita objašnjenja. A sva ova diskusija je počela s jednim rođendanom na kojem su se našle osobe s različitim pristupima životu. Sumnjam da je ovim novokomponiranim vjernicima na sve tri strane u Bosni (a i u progonstvu) uslov za preživljavanje bila promjena dresova, naročito sada kada su uglavnom svi u svojim torovima. Po meni, tu se radi o licemjerju i slabom karakteru ljudi koji svoje principe mijenjaju kako vjetar duva. Sumnjam da to vodi dobrom.

Prilagođavanje bih mogao uporediti i sa narodnom poslovicom „Umiljato jagnje dvije ovce sisa“ (ili tako nekako). Da ne bih davao svoje objašnjenje, evo jednog sa Interneta: „Nepravedno zanemarena i uglavnom zaboravljena narodna mudrost. Ima praktičnu upotrebu od politike do švalerancije. Vrlo isplativo, samo ako imate mozga da ovo praktično primenite“. Da se ne bih ponavljao, opet je primijenite na onaj naš prostor i ljude.

Mogao bih ovako u nedogled ali treba nešto ostaviti i za kasnije.

Monday, 27 January, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Nisam pogledala video, mislim da je bolje da o ovoj temi pišem svojom glavom, bez utjecaja tuđeg mišljenja.

Nisam zadovoljna Darwinovom teorijom; prilagodba životinjskog svijeta, koji je opstao, trajala je milijunima godina. U kratkom životu jedinke, opstali su «pametniji» i jači.

Kad govorimo o ljudima, govorimo o čovjeku u njegovom mikro svijetu unutar njegovog životnog vijeka. Želimo da unutar tih koordinata svi živimo, i da živimo životom dostojnim čovjeka, bez obzira na našu snagu, pamet, obrazovanje, karakter, vjerska i politička usmjerenja, boju kože,..
Izraz adaptirati se, prilagoditi se, nije dobar.

Bolje je govoriti o razumijevanju i poštivanju različitosti i suživotu, i onda kad nismo istomišljenici, što je moguće u sredini koja je mirnodopska, u kojoj nitko nikoga ne ugrožava.

U sredinama koje nam ugrožavaju život, ili živote drugih, govoriti o prilagodbi, postaje i neumjesno.
Ili se borimo protiv tog zla, ili napuštamo neprijateljsku sredinu, ili se povlačimo u «ilegalu» i čekamo da zlo prođe.
Izbor je uvijek naš.

Saimi i Niskani, hvala.
Svatko je odgovoran za svoje izrečene riječi!

Monday, 27 January, 2014  
Anonymous Nataša said...

Da, komentar je moj. Nije bilo namjerno, umjesto da upišem ime, izgleda da sam pritisnula – publish .., a željela sam dopisati i ovu rečenicu:

Da bi ljudska vrsta opstala, potrebno je da živimo u skladu s Prirodom, i da nam Sudbina nije namijenila erupciju supervulkana, udar kakvog velikog asteroida, ili da u «blizini» nemamo planet na koji bi se moglo jednog dana preseliti,...

Za Heretika
Samo nastavite s pisanjem, moj komentar nije bio napisan da vas učutka, dapače, samo da malo razmislite otkuda takve moje impresije. Žao mi je što vaši komentari potvrđuju da na to niste spremni.
Utjecaj intenzivnog čitanja raznih tekstova, pogotovo onih s naših prostora, može dovesti i do slabljenja sposobnosti prosuđivanja, što zaključujem iz onoga što ste poslije mog komentara uputili meni i blogerima.
Preporuka je odmoriti se za izvjeno vrijeme od njih, boraviti što više u Prirodi, biti fizički aktivan i time dati svom umu da se oslobodi pritiska, duši da se smiri, kako bi se organizam uravnotežio.
Upućeno je s najboljom namjerom, a samo je do vas kako ćete protumačiti.
Sretno i «vidimo se», nadam se.


Tuesday, 28 January, 2014  

Post a Comment

<< Home