SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Monday, June 04, 2012

Nismo svi isti

I dobro je da nismo.

Dugo namjeravam da napisem prilog o nasem susjedu Slovencu Tonetu u Sibeniku. On je vec pet godina u vezi sa nasom susjedom Vojkom. Oboje su udovci. Pokojnog muza Jerneja upoznali smo prije 30 god. ”Dobar dan za dobar dan” bilo je sve sto smo imali od komunikacije. Bio je radisan covjek, ali kad bi mu dosla rodbina iz Slovenije, pa ako ujutro ostane upaljena sijalica pred ulaznim vratima, culo se u cjelom selu njegovo negodovanje zbog toga .I jos poneka steta u kuci i oko kuce desavala se na isti nacin.

Drugi  Slovenac koji je dosao “vanzemaljac” po imenu Tone, (tako ga zovem) zbog sirine i topline, razumijevanja prema svim ljudima, a kako narod kaze “sto oko vidi, ruka napravi”. I ni u snu se ne moze desti da bilo kome ista naplati.

Vojka je sa prijateljicom odlucila da  dodje u banju Teslic 15 dana, jer je poznata po uspijesnom oporavku srcanih bolesnika.

Obzirom da je to u RS-u zamolio nas je da dodju u Banjaluku, pa da mi idemo s njima do Teslica. Poslije citanja optuznice Mladicu u Hagu gdje je stotine puta spominjana samo vojska RS- a, i strasni zlocini koje su cinili po raznim djelovima Bosne, strah je ponovo poceo da kod ljudi iz okruzenja donosi nelagodu. Po optuznic niko nije kriv za zlocine osim bosanskih Srba i vojske RS-a. Ni Beograd, ni Zagreb, ni medjunarodna zajednica.

Dosli su, bez problema, ljubaznost osoblja  u hotelu”Kardial” a Slovenaca i Dalmatinaca najvise, bile su prijatan ugodjaj  za sve.

Poslije smo Tone, Vice i ja otisli u Sibenik i cjelo vrijeme dok je Vojka bila u Teslicu Tone bio sa nama. Imala sam osjecaj kao da sam bila sa rodjenim ocem.


Ovaj svijet je zaista postao globalno selo. Skype je postao kafic u kojem se sa dragim osobama moze piti kafa uz ugodno caskanje. Priznajem da imam mnogo clanova porodice a i djeca su samo u toj komunikaciji, sto mi oduzima dosta vremena.  Spadam u one koje “ne drzi bas mjesto”, jer uvijek imam fizickih poslova koje obozavam raditi. Cesto imam zelju da cujem jos dragih prijatelja ali ovaj problem da moram uraditi ono sto naumim me u tome sprijecava. Sigurna sam da i drugi imaju taj problem.Valjda ce nasa starost biti laksa ako postanemo nepokretni, mocicemo po cjeli dan biti na Skipe sa slicnima. Moj optimizam ni u “crnjaku” ne nestaje. Valjda takav mentalni sklop.

Saljem sliku sa Tonetom vanzemaljcem i sank koij je od kamena napravio Vici za rodjendan.

Pozdrav Saima

PS. Iako sam se zarekla da vise nikad necu o politici, niti ciniti, niti pisati ista u korist bilo koje politike, ipak mi je zao sto niko ne napisa da je na miting podrske Mladicu u Banjaluic bilo 30-tak ljudi. Nekoliko majki sa sinovima, koje se ponose sto su im djeca bila njegovi vojnici,?????? a niti o tome da je novi predsjednik Srbije gosp. Toma Nikolic rekao. Da Dodik nije Banja Luka, niti je to samo njegov grad”

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nije li ti Saima palo na pamet da gospodin ( ja ga tako nikad ne bih nazvala ) T. N. zeli svoj dio kolaca u BL ? Uostalom, BL je srpska, a T. N. je Seseljeva svojta, pardon sorta.
Nada Stefanac

Tuesday, 05 June, 2012  
Anonymous Anonymous said...

Ja predsjednika svake drzave oslovljavam sa gosp. bez obzira da li mi se svidja ili ne.Ne zelim unaprijed da razmisljam sta ko zeli, ali znam samo i ponavljam da svakom kazem u BL, da je to mozda republika, da je mozda i srpska ali ja sam kad sam tamo, samo na svojoj babovini.
Jedan od razloga zasto sam prestala da vise pisem i cinim bilo sta za ikoga "glede" politike,je sto sam shvatila da je to ovde u Bosni besmisleno.
Svi koji zive izvan nje nemaju pojma, kako je ovde zivjeti, a samo spominjanje proslosti za vjeke vjekova nece dati nista za buducnost.Na Balkanu je definitivno najveca istina "dok se dvoje svadjaju treci se koristi."
Ovde ce biti bitni samo "nasi i vasi" dok se zadnji pedalj ovog prostora i dobara ne proda i od Balkanaca naprave robove i robovlsnike.
Zato i nismo svi isti sto nam na pamet ne padaju iste misli.
Pozdrav Saima

Tuesday, 05 June, 2012  

Post a Comment

<< Home