SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Thursday, April 27, 2017

Koningsdag (Kraljev dan)

U Holandiji rodjendan kralja Alexandera 27.april nazivaju Kraljev dan (danas je napunio 50 godina), ne radi se, svake godine bude izabrano jedno mjesto gdje dolazi kraljevska porodica i slavi rodjendan sa, reći ću, rajom na ulici.  Naravno,  vrše se posebne pripreme i pravi se poseban program, jer se sve planira unaprijed.  Ove godine, danas, Tilburg je organizator i domaćin za Kralja i njegovu  porodicu. Da spomenem i to da je bivša kraljica Beatrix, tron napustila 2013-e,  na svoj rodjendan  30.aprila, tako da smo dotada imali  Kraljičin dan.  Tradicija koja se poštuje.

Sl 1. Kralj Alexandar sa suprugom kraljicom Maximom

Na slici 1. Kralj Alexander prilikom krunisanja 30-04-2013.

U svim ostalim manjim i većim mjestima, u centru, se organizuje  slobodna prodaja (vrijmarkt).  A šta to znači?  Samo taj dan u godini može svako da prodaje šta hoće u centru, bez naplate taxe (opštinske).  Za prehrambene proizvode koji se prave i prodaju mora se imati odobrenje opštine.

Sl 2. Ulice Emmena prema centru - prazne
Ja obično taj dan ne izlazim, ne volim gužvu. Danas sam išao u centar gdje se sve odvija, da napravim koju sliku i prilog o tome, malo informacija. U centar sam pošao oko 12:00 sati i na slici 2. se vidi pusta ulica, a centar je pun, već od ranih jutarnjih časova. Ove godine raju je poslužilo vrijeme, nije bilo kiše iako je čitav dan bilo prohladno i pretežno oblačno. Slike nisu baš super dobre.

Sl 3. Prilazim centru ' počinje gužva

Sl 4. Nema... šta nema

Sl 5. Prodaja na ulici - nema takse

Sl 6. U centru gužva na sve strane

Sl 7. Vrijmarkt Emmen
Svake godine opština izdaje jedno uputstvo (sl.7) gdje su naznačene lokacije (centar uz crkvu i još par ulica) za prodaju uz još kojekakva opšta “pravila igre”. Ove godine sve što je ljubičasto .... bio je prodajni prostor. Ali… ali ukoliko netko želi pokriveni štand, mora to da prijavi i jedna privatna firma to montira dan prije uz naknadu od 18,00 euro.  S obzirom da sam video mnogo pokrivenih, ovaj gazda je najbolje zaradio.

Sl 8. Prodajno mjesto sa pokrivenim štandom ' 18 Eura

Da ne pišem mnogo, pogledajte slike.

Sl 9 Sve što ne treba, na prodaju

Sl 10 Mali trg pred bibliotekom prepun prodavača
Sl 11  Nema čevapa...

Sl 12 Sok i sladoled

Sl 13 Narandžaste majice - holandska boja

Sl 14 I narandžaste perike...

Sl 15 Mama sa dvije kćerke i bižuterija

Sl 16 Sve ovo pravim s mamom, kaže djevojčica

Na slikama 28, 29 i 30 su poznate Holandske klompe (klompen). Datiraju još od početka srednjeg vijeka. Bila je to uglavnom obuća radničke klase i seljaka (poljoprivrednika). Kada sam jednom prilokom pitao zašto su jedne bojene (bajc) a druge ne, odgovorili su mi pitanjem:  ……. jedne su ‘’radne’’ a druge za posjete,  odlazak u crvu ili što bi mi rekli za ‘’svećane prilike’’.   Šta misliš ti koje se upotrebljavaju za koju priliku?
Ja kažem : …. one što su bajcane, kao lakirane i ukrašene to su ‘’svečane’’ a one druge neobojene su ‘’radne’’.  I pogriješio sam, jer one neobojene i nezaštićene su za ‘’svecčne’’ prilike.   Interesantno.

Sl 17 Vrijedna porodica

Sl 18 Prodaja suvišnih stvarčica iz kuće

Sl 19 Knjige i gramofonske ploče

Sl 20 Dječije igračke

Sl 21 Dječije radosti...

Sl 22 I šerpe na ulici...

Sl 23 "Buvljak"

Sl 24 Centralni trg, u pozadini crkva

U centru sam se zadržao oko 1 sat, na putu kući još uvijek je bilo pusto.  Holandski vrijmarkt
traje do pred samo veče, jednom godišnje na koningsdag.

Pozdrav svima.    Sega


Sl 125 Centralni trg s druge strane

Sl 26 Prilaz prodajnom centru

Sl 27 Prodajni centra "zaposjednut" jedan dan
Klompe, lakirane su radne

Sl 28 Klompe ... meni su ugodne


Sl 30 Klompe u stara vremena, paradne

Sl 31 Odlazim kući ... nema gužve

Labels: ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Čitajući ovaj lijepi prilog, sjećam se raznih dogadjaja kojima sam prisustvovala u desetak posjeta Holandiji u raznim vremenskim periodima.
Uvijek je narod učestvovao u svemu. Bile su to divne svečanosti a najviše mi se svidjelo vjenčanje Aleksandra i Maxim. Rezidencija kraljice je u kvartu u kojem stanuje i moj sin. Često smo bili u šetnji ogromnim parkom koji se nalazi u tom okruženju. Tako smo saznali da je premijer holandske vlade dolazilo na biciklu kod kraljice.
Sistem je uređen u toj državi stotinama godina i ljudi se odgovorno ponašaju prema tome. U posljednje vrijeme u europskom haosu pojavljuju se izbjeglice iz trećeg svijeta, a protiv njih se povećava animozitet i fašizam.

Kad su naši ljudi dolazili kao izbjeglice u europske zemlje bile su svojim ponašanjem dobro došle i kao manjina bilo gdje da su bili razbacani po svim gradovima, Ali evidentno je i da su bili pod lupom svoje okoline. Najveća većina je svojim radom i poštenjem sasluzivala da postanu građani svih država u koje su doseljavali.

Moj završetak je jedino moguć sa ovom crticom koja kruži po Bosni.

"KO SMO MI???"
" BOSANCI"
"ŠTA NAJVIŠE VOLIMO??..
" BOSNU"
" ŠTA MI HOĆEMO ??."

Pozdrav Saima
" U NJEMCKU"


Friday, 28 April, 2017  

Post a Comment

<< Home