SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Wednesday, February 04, 2009

Svi smo mi kukavice

Saima mi se javila emailom pa kako ne znam da li je ovo htjela objaviti kao komentar ili ne, objavljujem ga kao prilog. Istina bez slike, kao sto je to uobicajeno.

U danasnjem broju "Oslobodjenja" izisao je clanak ovog naslova i prenosim ga u cjelosti.

"Hrvatski narod se pokazao najvecim beskicmenjakom i najvecom kukavicom, jer je zaboravio rodni kraj, izjavio je ovih dana biskup Franjo Komarica, revoltiran cinjenicom da se prognani Hrvati ne vracaju u svoje porusene kuce i devastirana naselja."

Ako je zaborav rodnog kraja kriterij za kukavicluk, onda se mozemo sloziti sa biskupom Komaricom da su beha Hrvati uglavnom kukavice i ne od jucer. Nema hrvatske obitelji bez nekoliko kukavica, a u nekima kao mojoj svi smo kukavice.
Premda nisu kukavice, obiteljima moga brata i sestara ne pada na pamet vratiti se u rodno selo iz Kelna, Berna i Makarske, kamo su se odselili i skucili se. A moja zena i djeca kukaju sto i mi nismo napustili rodni kraj. Samo sam ja uporan i ne dam se.

Prema biskupovu arsinu medju kukavice spadaju i hrvatski filozofi i knjizevnici poput Rudjera Boskovica, A. B. Simica, I. Andrica, N. Sopa, Tenzere.... kukavice su takodjer Bandic, Skegro, Susak, Jurcic,Z ubak, Grgic,.. pa braca Kovac, Anica Martinovic, Sola, Alilovic, Goluza, Planinic, Rozic, Arapovic, braca Mamic, Ljubicic, Cilic....

Ako se u rodni kraj ne vracaju spometni uspijesni ljudi i tisuce iseljenika, gastarbajtera i ekonomskih emigranata, kako ocekivati da ce se vratiti prognanici kao POSEBNO RANJIVA SKUPINA.
Od biskupa se ocekuje da poznaje svoj narod, njegove zelje i mogucnosti. I umjesto da kritiku uputi onima koji narodu kroje sudbinu, dakle politicarima , on se obrusio na vlastito stado. I tako amnestirao Miloseviceve progone, hrvatske celnike koji su potpisali za bh Hrvate pogubni Daytonski sporazum, Dodikovu becarsku politiku i smusenost hrvatskih celnika u BiH.

I zato se biskup Komarica prije izricanja generalnog suda trebao upitati zasto su Hrvati kukavice. Zasto su svi nesretni, jer odseljeni i prognani kukaju za zavicajem, a oni koji su tu ostali kukaju sto nisu nekamo otisli iz ovog tamnog vilajeta.

Zasto smo svi kukavice.

PETAR MILOS

Ovaj me se clanak jako dojmio, jer ga je napisao hercegovacki novinar, a ovde se vrsi hajka na omiljenog novinara Bakira Hadziomerovica urednika emisije "60 minuta." Dirnuo je u reisa i velelepni objekat koji treba da se gradi Nad Kovacima i bude stan i srediste reisa i IZ. Reis je objasnio da ce najvise novca za to dati uspjesni bosnjacki biznismeni. A mnogi od njih zakidaju plate svojim radnicima.

Ne zna se ko je poslao prijetecu poruku Bakiru i njegovom novinaru Avdicu da ce biti ubijeni. Mozda neko iz ludog naroda ili ko zna ko. Ko god pocne cistiti smece ispred svojih vrata na ovim prostorima lose mu se pise.

Na osnovu svega moj licni dodatak. Kad sam procitala tekst o Tasmaniji koji je poslala Karmen odmah sam zeljela poslati svoj komentar. Nisam u tom trenutku imala vremena i kad sam nakon par dana stigla, Natasa me preduhitrila. Mozda ce te tesko povjerovati da je istina, ali potpuno slicne recenice sam i sama mislila poslati. Dodala bih jos da nisam pojma imala da je Tasmanija tamo nego da je negdje u Africi. Karmen je docarala jos jedan raj na zemlji.

Pisite o tome koliko ste uspjeli, mnogi prolazeci golgotu i od nule startajuci, vasim sposobnostima i sposobnostima vasih potomaka. Ne osjecajte se cudno sto navijate za klubove Pitsburga, Njujorka i koje sve ne. To je vasa istorija. Da nije bilo rata vjerujem da nikad u svom zivotnom vijeku ne biste ni kao turisti obisli ta mjesta. To vas ne sprijecava da volite svoje korjene i sve drage koje ste ostavili ovde i novu domovinu koja vam je dala sansu i vi ste je iskoristili. Svi posteni ljudi bosanski pravoslavci ili ateisti koji nisu nicim ucestvovali u vasem progonstvu bit ce sretni kad budu citali o vasim uspjesima, a oni koji su ucestvovali "narodski receno nek crknu od muke i zavisti"

Ja cu se potruditi da vam povremeno posaljem sve pametne clanke koje procitam u novinama i svoje licne dozivljaje jer to je isto nasa istorija - istorija svjedoka a ne poltronski i gramzivi politicara i silnih ministara skolstva, nauke i kulture.

Pozdrav i sretno dalje - Saima

0 Comments:

Post a Comment

<< Home