SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Monday, September 06, 2010

"UMORAN OD SNOVA" HENDA

Evo me konacno na normalnom Internetu, ukljucenom na pretplatu u miru svog stana. Nema gubljenja signala za velike pare (Hrvatska), nema placanja pretplate na gu.....ove (RS). Pregledala mailove, usla na Milanov i Cankov blog, jer to su uvijek bile jedine za mene bitne stranice. Povremeno dolasci i odlasci aviona sa sarajevskog aerodroma.

Malo prije sjedanja za kompjuter, odslusala Hendin spot "Umoran od snova" i pustila mislima da kolaju, zakljucuju i izlaze na ovaj novi "papir". ZBRKANE.

Prvi put sam u zivotu provela dva mjeseca lutajuci trokutom Sarajevo - Sibenik - Banja Luka (Korana, Pale i obratno brale).

I svugdje isto. Mrznja i trac. Svugdje. Kao rezultat bijede. Svugdje. Dvolicnost i licemjerstvo. Svugdje. Knjige protjerane. Svugdje. Ponekad se prisuljam iza djevojaka ispred mene i prisluskujem. Kune, marke, modeli, snizeno ovo, snizeno ono. Svugdje. Isticanje svoje vjere i obiljezja kao inat onom drugom. Svugdje. O religiji i njenim postulatima: postenje, moral i toleranciji pojma nemaju. Svugdje.

A ONDA RADMILIN TEKST - opet hvala Enisi.
Vraca nadu i divljenje prema Radmili. Milan joj zeli snagu u njenoj borbi. Upoznala sam je. Ima je.

U Banja luci sam radila i uredjivala kucu poslije postanarke kao konj. Samo da sto prije zavrsim i pozovem Radmilu u svoju kucu i svoju bastu. Nisam ponjela kompjuter ni imenik. Nisam znala broj. Na informacijama je nema a ja nisam znala gdje stanuje. Trazila je po BL. Rekli mi neki prijatelji da sjedi u kafeteriji preko puta "Manga". Ni tamo je nisam nasla. Sad znam iz clanka da je bila na Brionima.

Njen tekst me jos vise cini sretnom sto sam je upoznala i sto smo se dopale jedna drugoj i sprijateljile.

U Banjaluci i Sarajevo predizborna kampanja. Glave puna obecanja i lazi umornom narodu. Ova Bosna je UMORENA (koristim jednu rijec za oba znacenja). Umoran covjek nema vise moc ni da hoda ni da razmislja. Oni to znaju. Stalno su u opticaju rijeci (Borci otadzbinskog rata - Srbi, Sehidi - Bosnjaci , Dragovoljci - Hrvati) i uvijek oni mrtvi. Obilaze im se grobovi i mezarja pred izbore, pale svijece, uci Fatiha i stavlja cvijece. A oni ispadose sretnici jer ne saznase nikad za sta su ginuli. Ja tugujem i sanjam dan da dodje neko pametan na celo ove drzave i pored svakog groba i mezara stavi natpis. "Ovde lezi zrtva politicara - ludaka i clanova zlocinackih poduhvata". SVUGDJE. I da se naredi da djeca iz RS obilaze mezarja a djeca iz Federacije grobove. Da uce zauvijek ZIVOT, SRECU I LJUBAV. Ali ne moze, ne daju iz torova a umorna stoka lezi, ne mrda ceka stap a stapa i pastira nema.

Ove misli kovitlaju zbog toga sto je sve svjeze u glavi lutajuci po ovom trokutu. I posmatrati, pratiti, snimati. A Ferhadija se pojavljuje. Neki su bjesni jer je uzalud srusena i "sve je opet isto" a neki likuju i izazivaju, misle da je to neka njihova pobjeda. Manjina se raduje jer je kultura, istorija i proslost odnijela bar neku malu pobjedu nad fasizmom i nacizmom.

Umorna sam i sama. Nedeljno popodne, oblacno dusu dalo za spavanje, ali ne dam se i ovakva sam morala da napisem ovaj tekst. Neka ga svako shvati kako hoce. Nismo svi isti i to je sreca.

Puno pozdrava i budnima i uspavanima a umornima najvise.

Saima

10 Comments:

Anonymous Emira said...

BRAVO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monday, 06 September, 2010  
Anonymous Made said...

Slika Abacije bi mogla biti iz Husedzinovica baste, koliko se sjecam. Nikad nisam volio sto su Abaciju zapakovali u beton, to nije sigurno uradio neko ko zna sta je Abacija i Vrbas.
Ova sedra ispod sto viri iz Vrbasa bi mogla bit "Suplja" nisam siguran. Ni ti Saima to neznas, sigurno. Ali tvoja braca bi mogla znati, tamo su se naucili plivati kao i ja sam.
Ja nisam cesto u BL, bio sam samo par puta od kako sam prognan, to SVUGDJE je normalan rezultat nezavrsenog rata. Rat u Bosni je silom prekinut pobjednika nema, samo gubitnici. A gubitnici NIKAD i NIGDJE nisu pisali istoriju. Zato postoje tri istine, tri istorije, hehehe, ovo TRI bas popularno postade (u kosarci sudije cesto koristi taj znak, te 3 sec, te trica-3poena, treca licna, broj tri itd).
I ovdje u svedskoj je uveliko predizborna kampanja, izbori su krajem septembra. Na US openu, Söderlig dobro igra, navijam, ponosan sam. I u fudbalu Svedska pobjedjuje, Zlatan je kapiten, ponosan sam. I prije i poslije svake pobjede otpjevamo himnu (Boze ........ sto nam je lijepo).
PS ono ponosan sam mi je najvise zbog nosa valjda (sjecate se onog, nos-ponos).

Monday, 06 September, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Draga Emira
Analiziram ovaj Tvoj " dugi " komentar, ali nikako dokuciti na sta se odnosi. Saima to uvijek tako izbaci sve sto joj se nakupilo, samo sto ne kaze "j.... vam mater svima", s pravom. Ili se to odnosi na onaj prijedlog o posjetama mezarima i/ili grobovima. Zaboravila si Emira da smo iza 2.w w imali pobjednika, a i upoznavali smo domovinu da bi je vise voljeli. Rezultat znamo. Netko je volio onako kako se voli domovina, a netko je volio previse pa je uzeo samo za sebe.
Jedno pitanje me muci u zadnje vrijeme. Htjela sam o tome nesto napisati u svom zadnjem tekstu ( Co jesam li opet u kosu ? ), ali kako pisem bez koncepta, zaboravila sam. Jedno vrijeme, poslije onog rata, postojala je opcija " nacionalno neopredijeljeni", rezervirana samo za Muslimane. Pitam se zasto se bivsi partizani i komunisti svih nacija nisu koristili tom opcijom, bez prisile ? Mozda bi za sobom povukli i druge. Kad su se tako spremno odrekli Boga, sta ih je prijecilo da se odreknu i nacije?
Nakaradno pitanje ? Mozda, a mozda i nije.
Pozdrav, Luce Mala

Monday, 06 September, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Dragi Made, ono jeste snimljeno iz moje baste, i ono jeste "Suplja".Samo si zaboravio da smo i mi djevojcice preplivavale na suplju a vi ste ronili izmedju dvije stijene koje su imale supljinu.To je bila velika hrabrost, jer ako bi nestalo daha glavom bi se udaralo u stijenu a ne izlazilo na povrsinu.
Draga Luce mislim da smo u vrijeme dok smo mimali stapmi pastira ipak rado lutali po domovini i svugdje se lijepo osjecali.Nikad me vise prijatelja koji citaju ovaj blog sa svih strana nisu vise zvali samo uz komentar "Bravo" ili "svaka cast".To me raduje jer opet mislim da puno ljudi isto misli i osjeca ali se ne usudi ili ne umije izbaciti to iz sebe.
Pozdrav Saima

Tuesday, 07 September, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Saima,

Frizerski salon kaze:
'Nova frizura, nova boja kose, novi karakter...'

Gledajuci tekst i sadrzaj, mladja si 20 godina.

A Ti prevedi*

Frizerka Kr.

P.S.
Ona zvijezda znaci 'Odlicno napisano!

Tuesday, 07 September, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Draga Saima
Moj komentar je sigurno nesuvisan dok si ga dozivjela kao napad na Tvoj tekst. Dobro, evo bit cu sasvim jasna. Tocno znamo tko je i zasto izazvao ovaj rat i izazvace ga opet ako osjeti da ima imalo podrske od nekih evropskih zemalja. A sto ce biti izmedju ? Daj boze da bude bar priblizno onako kako smo mi zivjeli izmedju dva rata.
Pozdrav, Luce Mala

Tuesday, 07 September, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Ma, moja slatka mala Luce odkud ti ideja da me tvoj komentar imalo uvrijedio.Ma ono ti vrijedi J.... vam mater svima," ma kao da smo juce sjedile za istim stolom pa ja ne mogoh, bas direkt ovde tako ali tebi bi rekla tacno ovako kako ti navede.Valjda oni "svima" ne citaju blog a ne znam i jesu li uopste pismeni. Ima ih uzivo puno oko mene na sve strane pa mi ti pomoze.Ne mogu jedino u svoj mozak ubaciti da nam nije bilo ljepo dok smo od svog rada svi mogli lijepo zivjeti odnosno svako je mogao ispoljavati "svoju kulturu zivljenja i putovati po onoj lijepoj zemlji".
Pozdrav Saima

Wednesday, 08 September, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Pridruzujem se Emiri!Saima , svaka cast za gornji tekst!Pozdrav od Seje

Wednesday, 08 September, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Made
Pretpostavljam da si se navukao na Vrbas, a tko ne bi?
Trebao bi to biti dobar pokazatelj Glavnome. Mozda slikama omiljene nam rijeke, osim Made privucemo jos koga.

Pozdrav, Luce Mala

Thursday, 09 September, 2010  
Anonymous Made said...

Vrbas u venama, poznata slika iz poznate basce, Abacija, "Suplja" sedra, Studenac i ja ko magnetom privucen.
Pozdrav sa sjevera Europe.

Thursday, 09 September, 2010  

Post a Comment

<< Home