SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Thursday, April 21, 2011

Lund - grad istrazivanja i obrazovanja

Iako u prvi trenutak ne izgleda da ima veze sa Nadinim djurdjevkom ovaj prilog je posvecen Nadi, jer predpostavljam ce je zanimati gradjevine Lunda mog novog prebivalista na JUGU Svedske.



Na slikama koje sam poslao su zgrada Lund Univerziteta koja salazi u glavnom parku (Lundagård). Fontana ispred nje je omiljeno mjesto okupljanja studenata posebno u dane karnevala (koji se odrazava svake 4 godine. Lund Univerzitet je osnovan 1666 godine a izrastao je iz "studium generale" (teoloskog fakulteta) na kojem su se skolovali novi crkveni sluzbenici. Taj fakultet je pokrenut (osnovan) 1438 godine.



1900-te godine na Lund Univerzitetu studiralo je 1000 studenata da bi danas sa 47000 studenata koji studiraju tehniku, prirodne nauke, ekonomiju, pravo, drustvene nauke, medicinu, humanitarne nauke, teologiju, umjetnost, muziku i pozoriste na najvecoj Skandinavskoj instituciji za istrazivanje i obrazovanje. Univerzitet u Lundu saradjuje sa preko 600 univerziteta iz 50 zemalja iz citavog svijeta. Da vas ne bih previse davio u prilogu texta je zvanicna prezentacija Univerziteta u Lundu na engleskom jeziku, pa koga zanima moze naci jos zanimljivih detalja i slika sa Univerziteta, iz grada Lunda kao i maketu buduce svjetski poznate istrazivacke stanice ESS (European Spallation Source).



Na jednoj od slika se vide tornjevi Lund domkyrka (glavna crkva) koja je izgradjena kao romanska katedrala 1145 godine.


Pozdrav iz suncanog Lunda.

Made

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Made,ti si srećković jer živiš u gradu kao iz bajke.Uživaj i budi sretan sa svojom porodicom.Ovo želim svima koji nisu ostali na prokletom Balkanu,gdje je život neprestana borba za opstanak.Pozdrav Enisa

Thursday, 21 April, 2011  
Anonymous Anonymous said...

O etimologiji toponima LUND:
---Od osnov.skole-a narocito od srednje skole--zavolio sam ETIMOLOGIJU,tj.odredjivanje PODRIJETLA RIJECI(grc.ETYMON=korijen,podrijetlo+LOGOS=rijec,govor),pa cu je voljeti do posljednjeg dana svoga zivota- kao najdrazu i najinteresantniju znanost.
Na koju god interesentnu rijec naidjem-odmah tragam za
njenom etimologijom.Bilo to osobno ime ili prezime,a sada me narocito interesira etimologija toponima-i to narocito HORONIMI,tj.podrijetlo naziva drzava.
Kada sam procitao prilog gospodina Made-a o Lundu,odmah me zainteresovalo :STA ZNACI NAZIV LUND?Naime,svi etimolozi se slazu:da otkrivanje podrijetla rijeci -znaci otkrivanje njenog znacenja i simbolike njenog imena.AD FONTES!(=Na IZVORE!)-kako je uzviknuo Luter kad je poceo reformaciju.
Rijec LUND skandinavska rijec:na STARO-NORVESKOM jeziku znaci:SVETI GAJ,SUMA,DUBRAVA,LUG(Christine Blackie,Geographical etymology;a dictionary of place-names giving their derivates,Detroit 1968,p.131.)...
"U Danskoj i Svedskoj l u n d znaci s u m a ili g a j p o s v e c e n u staro doba n e k o m b o g u..."(Richard S.Charnock,Local etymology;a derivative dictionary of geographical names,London 1859,p.167.)
Ove etimologije Lund-a nasao sam zahvaljujuci bogatoj,splendidnoj i velikoj PATERNO LIBRARY(nazvana po velikom donatoru,filantropu i legendarnom islavnom treneru Penn State-ovog fudbalskog tima)
u Penn State University -vodecem americkom universitetu u oblasti engineering-a...
Vidi o Penn State University:
live.psu.edu/story/52457

Spektator

Thursday, 21 April, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Posramljena sam. Pruzila sam tako malo, a za uzvrat dobila tako puno. Nema moja zainteresiranost nikakve veze sa strukom. Rezultat je to silne radoznalosti za sve oko sebe, od najskromnijeg istarskog suhozida do kelnske katedrale, od vjetrom posrebrene vlati trave do raskosne ruze, od kapljice rose do oceana. A to sto nazivam ' oko mene ' odnosi se na cijeli planet i sire. Sve sto vid, sluh, njuh, dodir i okus moze percipirati. Ta radoznalost me dovodila i u neke sitne neugodnosti. Na izlozbi nordijskog dizajna uocljivo je bilo upozorenje da se predmeti ne diraju. Imala sam najbolju namjeru postivati to, ali nisam odolila. Gospodja, zaduzena za nas nestasne, upozoravala me nekoliko puta na natpis, ali ja sam morala osjetiti mekocu neke tkanine, robusnost ili glatkocu keramike, ili hladnocu celika. Suprug je cirkus pravio sa cuvarom na Akropolju samo da bih ja uletila u ogradjeni prostor Partenona i dodirnula dorski stup... Mogla bih ja o ovome do sutra.
Hvala, uzivala sam ( uz ukljucen ton ), nadam se , sa ostalim blogerima. Hvala i za linkove i Spectatoru za objasnjene.
Nada

Friday, 22 April, 2011  

Post a Comment

<< Home