SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Tuesday, February 08, 2011

Promocija knjige "Kad utihnu Melezi" u Sarajevu

Desilo se to vec nekoliko puta da se prilozi o nekim dogadjanjima ili osobama nekako ‘skoncentrisu na malo prostoru’, kao sto se to evo opet dogadja. Tek sto mi je Nada iz Zagreba poslala vijest i link o Radmilinom gostovanju na televiziji, stize mi Enisin prilog o promociji Radmiline knjige u Sarajevu. Kada sam vec bio spreman da prilog objavim, javi se i Saima emailom sa svojim opisom istog dogadjaja.

Da ne bih puno filozofirao, evo oba javljanja na jednom mjestu, protkane fotografijama sa promocije koje je Enisa dobila od Milosa Pekica, njenog prijatelja i novinara.

Dragi blogeri, veoma me obradovala vijest da su Radmila i Saima uspješno obavile svoju misiju.

U subotu 5. februara u lijepom ambijentu u foajeu Narodnog pozorišta u Sarajevu promoviran je drugi roman Radmile Karlaš "Kad utihnu melezi". Naša Saima Rak bila je moderator a promotori su bili Gradimir Gojer - direktor Narodnog pozorista i Burić Ahmet - novinar. U prisutnosti seamdesetak posjetitelja i pohvale autorici da je knjiga "krležijanska" (Gojer) i "orvelovska" (Jovo Dijak), moj prijatelj i novinar Milan Pekić (sarajlija koji je dio života proveo u B.L.) napravio je nekoliko fotografija koje docaravaju atmosferu promocije. Žao mi je što nisam bila prisutna tijelom, ali duhom jesam pa želim da vam ovaj događaj prenesem iz razgovora sa Saimom.

Uz srdacne pozdrave Eni Bah-Niskana

Dragi moji blogeri

Evo stize kompjuter sa opravke nakon 17 dana. Ekran se zacrnio, pregorila lampa ekrana, a ja rekla isto ko Bosna sa ovim pregovaracima - nepregovaracima.
Stigla lampa nova, ekran "sljasti" a i moje raspolozenje takvo.

Radmilin boravak kod nas u cetiri dana i pozivi sa svih strana, vracaju nadu da Sarajevo mora biti prvo, i mi Bosanci - Bosnjaci najbrojniji u njemu, moramo biti nosioci evropskih vrijednosti za dobro svih ljudi koji ovde zive.

Promocija nije isla lako, trajalo je tri mjeseca. Nudila sam knjige raznim intelektualcima, ali odbijanje je uvijek bilo umotano u celofan. Shvatila sam da neki ne znaju kakve ce biti reakcije pa se suzdrzavaju, kod nekih otvoreno osjetim strah jer imaju dobre pozicije, pa ne znaju hoce li "skoditi" i onda sam zakljucila da je strah na svim stranama. Ja ga razumijem, ne moze se junak praviti od gline. Junak se pravi od srca. Nikom nisam rekla ko su ti ljudi. Samo oni i ja znaju.

Onda se primio gospodin Buric Ahmet, novinar Radija BH1 i gospodin Gradimir Gojer knjizevnik, novinar i direktor Narodnog pozorista. Divni ljudi. Gojer sve organizovao i datum i vrijeme i prostor.

Ni sa moderatorom nije islo bolje. Onda Radmila rece: "Budi ti moderator, elokventnija si od mnogih koje ja znam". Na moje pitanje: "pa kako cu, sta cu reci"? ona odgovori: "Reci sta god hoces". Ja prihvatim, stanem pred skup i ugledam sve divne ljude ispred sebe i krenem. Sad ne bi znala ponoviti sta sam rekla ali sam cula aplauz na kraju. Znam da sam spomenula Coov blog i rekla da je nase poznanstvo nastalo zahvaljujuci njemu i mailu Enise iz Zagreba. U Franjevackom samostanu na Bistriku je bila promocija prve knjige "Cetverolisna djetelina."

Onda je gospodin Buric procitao odlomak i rekao da knjigu mogu razumjeti samo obrazovani i nacitani ljudi na sve tri strane, oslobodjeni nacionalistickog ludila. Gospodin Gojer je rekao da knjiga ima u sebi dosta krlezijanskog. Poslije se iz publike Javio gospodin Jovo Divjak koji je procitao knjigu i rekao da ona u sebi sadrzi i nesto Orvelovsko (iako je puna satire i ironije) te ako se ovo danasnje poloiticko zlo ne iskorijeni - lose nam se pise.

Sad kad sam na blogu i kad sam vidjela kako Nada ima znanje da nam odmah na blogu stigne ovaj intervju presretna sam sto na blogu imamo svih vrsta sveznalica i sretna sam sto sam njegov saradnik. To mogu samo Bosanci i Hercegovci.(Kad u Hrvatskoj i Srbiji osjetim da nas mrze pojedinci ja uvijek kazem mrze samo boljeg od sebe.)

Ja i Radmila smo ova dva dana u porukama. U jednoj njenoj pise "Dobivam mejlove i cestitke od Aljaske i Australije", a nisu imali prilike da cuju u cetvrtak naveca Ahmeda i Radmilu u njegovoj radio emisiji "izobilje i oskudica" i Radmilin interviju u jutarnjem programu BHTV1. Bilo je predivno.

Meni po obicaju elektronika zataji u najvaznijim trenucima. Baterija foto aparata prazna pa nemam ni jedne slike.

Voli vas Saima








9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Za dragu moderatoricu poslala sam ove prekrasne slike,da se vidi kako je zgodna i "dotjerana fetiva banjalučanka".Zahvaljujem MILANU PEKIĆU koji je bolestan otišao na promociju knjige i isti dan poslao mi slike.Opzdrav raji od Vankuvera do Aljaske! Voli vas Enisa,a još više Niskana.(ha,ha,ha)

Wednesday, 09 February, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Promocija je dala rezultate u pogledu prodaje Radmilinih knjiga.Zvao me je Senadov uposlenik i molio kontakt sa Radmilom jer se njima javljaju ljudi mejlovima, sa svih strana za informaciju o kupovini. Drago mi je da nam je ovo uspjelo radi nas banjalucana i radi Sarajeva.
Citavu promociju snimala je naka Tv i pola sata intervjua sa Radmilom.Ne znam koja je ali nigdje za ovih 10 dana nije bilo objavljeno.Mene je to navelo da pomislim da se nekom "bossu" nije svidjelo.Sve sam vise ubjedjena da se vecini ovih likova na sve tri strane svidja da nema pomirenja i lijepih stvari kojima doprinose mali ljudi.Oni su davno shvatili da "zavadi pa vladaj" na ovim prostorima vlastodrscima donosi najvise koristi.A narod glasa li glasa za ove "20-to godisnjake".
Nasa stranka nije imala nikakve sanse, iako su je poveli mladi i uspjesni kosmopoliti.Onda je zaista istina "da narod ima vlast kakvu zasluzuje".
Ako je briga o manjinama evropska kategorija onda sam sretna sto su Buric, Gojer i Divjak pravi ljudi Sarajeva,
Razmisljam da li ce se desiti da neko u BL organizuje promociju knjiga Seime Visic nase sugradjanke.Na ovom blogu je bilo dosta price o tim knjigama.
Opisala je golgotu nasih sugradjana od 92 do 95, Tuga me uhvati kad ponosne i pravdoljubive Krajisnike vidim u podanickom i klececem polozaju a za nista.Za odricanje od svoje pradjedovske d
omovine ( meni je to isto kao lektira koju smo mi imali kao obaveznu (P.Voranc - mislim) "Zastidio se majke), i iz toga stvarali svoja misljenja i postajali ljudi.
Sinoc sam o ovom pisala ali na novom kompjuteru koji je donjeo moj sin nisam nesto dobro uradila i nije stiglo do Coa.Kad ponovo pisem da moram misliti, a ne kad izlazi iz mene nije nikad "to".Pozdrav Saima

Friday, 11 February, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Draga Saima
Nije vazno sto Ti komentar bas nije 'to', vazno je da si Ti posao moderatorice ocito dobro obavila. Vazno je zbog Radmile, a i zbog Tebe. Nisi vjerovatno nikad ni pomislila da ces jednog dana stati pred uvazene face i pricati im pricu. Covjek nije ni svjestan koliko moze i kakve sve talente ima. Treba se samo ' baciti'. Moram Ti pohvaliti i izgled. Lijepo si se skockala.
Pozdrav.
Nada Š. D.

Friday, 11 February, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Gledala sam Radmilin razgovor sa Senadom Hadzifeizovicem iz prethodnog priloga. Radmila je tako ugodan sagovornik, pametna, odmjerena, smirena. Njen rijecnik i dikcija otkrivaju obrazovanu osobu. Uzitak je slijediti njene misli. Ne stavlja se ni na jednu stranu. Osudjuje nasilje i zlocine generalno, a osvrce se na one iz njene neposredne blizine s kojima se suocila tokom zadnjeg rata. Pisanje je njen nacin protestiranja. Svako se moze prepoznati u njenoj knjizi.
Draga Saima tvoje veliko i borbeno srce plijeni. I zaista lijepo izgledas.
Veliko BRAVO za sviju, Radmilu Saimu, Nadu i Niskanu. Moje iskrene cestitke.
Pozdravlja vas Dubravka

Friday, 11 February, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Moram vam reci da nama dvjema nije bilo mog Vice pomoci puno bi nam teze bilo.Bio nam je sofer cijelo vrijeme i sluzbeno i privatno.U holu pozorista je bio postavljen sto sa Radmilinim knjigama koje je Vice prodavao.To je bio najveci novcani iznos koji se odjednom skupio.Bila sam presretna, jer sve do sada je bilo sitno, izuzev Coove donacije(kupio 4 knjige da posaljem postom nekim prijateljima, ali jos nije javio adresu.Izgleda da mu je bilo najvaznije da joj Mario u BL preda novac. Radmimila mi je poslala poruku."Mi smo trio fantastiko".A ja odmah pomislim takva bi bila cjela Bosna da se svi njeni narodi udruze zajedno.Ali mi budale ostajemo budale dovijeka. Hvala Dubravki, Nadi i Enisi za lijepe rijeci

Saturday, 12 February, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Drage moje
Osjecam nelagodu. Pridajete mi zasluge koje mi ne pripadaju. Niti je u pitanju znanje, niti neki trud. Samo sam proslijedila link koji je bio meni upucen, i jos sam bila nepristojna, jer nisam pitala posiljatelja za dozvolu. Zao mi je sto sam sve saznala relativno kasno. Zbog kratkoce vremena i Sajminog pokvarenog racunala propustili smo animirati neke ljude u Sarajevu. Bila je i jedna komicna situacija. Zbog zurbe jedna je prijateljica krivo shvatila moju poruku pa se pozurila stici iz Sarajeva u Zagreb da bismo zajedno bile na promociji.
Draga Dubravka, Tvoj dojam nakon gledanja intervjua je u potpunosti tocan. Bila sam s njom samo dva puta, ali je ispalo kao da se znamo sto godina. Vec nakon drugog puta s njom mogu pricati ( pisati ) o nekim stvarima sto s drugima ne mogu ni nakon par godina. Osim inteligencijom, ljepotom, obrazovanoscu i pronicavoscu, plijeni i posebnom senzibilnoscu za ljubav i druzenje. Ne znam jesi li primjetila kako je Radmila svojom osobnoscu razbila atmosferu onog sterilnog studija ? Ja sam imala osjecaj kao da pricaju na nekom puno ugodnijem, nekonvencinalnijem mjestu.
Saima, za Vicu velika pusa kad je tako dobar.
Nada Š. D.

Saturday, 12 February, 2011  
Anonymous saima said...

Dragi blogeri

Kad se Radmila vratila sa intervjua, bila je raspolozena i opustena.Kaze da joj je i Senad tako tako rekao da je bilo s njim.On je vrhunski novinar sad je svoj i pusta u program sve sto on misli da treba.Ja mislim da kad sve ide "od srca srcu" mora izazvati takvo raspolozenje jer iskrenost i istinoljubivost se ne mogu odglumiti.Mislim da se mnogi novinari napune negativnom energijom sa danasnjim politicarima.Vecini je sve gluma i neiskrenost, pa sve to prenesu na narod i eto belaja.
Pozdrav Saima

Saturday, 12 February, 2011  
Anonymous Emira said...

Danas je 8. Mart, Dan zena. Dan sjecanja na one sto su se izborile za nasa danasnja prava. I dan da razmislimo o tim pravima.
Kad razmisljam o tom nasem zenskom prazniku onda mi u zadnje vrijeme stalno pada na bas Radmila. Ona ima hrabrost da se suprotstavi masi, nacionalistima, vlastodrsicma. Ona ima hrabrost da ide nesigurnim putevima pisca bez stalnog posla. Ima hrabrost da ne poklekne, da ustraje.
Zato joj od srca cestitam praznik.
PS
Odavno zelim da pohvalim I Saimu za ovaj prilog I sve ostale sto ih salje. Ostaje dosljedna I hrabra na svoj nacin.
Saima, cini se da je uloga moderatora kao stvorena za tebe. Izgleda da bi ti mogla napraviti uspjesnu karijeru u toj oblasti.
Cestitam praznik I Saimi I svim ostalim citateljakama

Tuesday, 08 March, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Ja sam vec jednom dala komentar i evo me ponovo
Sad hocu da se pridruzim Emirinim cestitkama.Radmili , Saimi i svim citateljkama sretan 8 mart.
Moramo se ponekad sjetiti hrabrih zena, a trebali bi i cesce. Ja sam uvijek imala teoriju da su zene po prirodi creativne, sire toplinu oko sebe, pripremaju lijepu hranu, nastoje da svakom bude ugodno. I zbog svega toga bi po prirodi trebale biti miroljubive. Ali poslije priloga o jednoj banjaluckoj politicarki iz nekadasnjeg Cajaveca i gledanja snimaka na youtube, usudjujem se samo reci da je vjerovatno velika vecina zena miroljubiva.

Tuesday, 08 March, 2011  

Post a Comment

<< Home