SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Tuesday, June 21, 2011

Iz knjige Ricky Gerways

NECETE GORJETI U PAKLU, ALI BUDITE DOBRI !

Ljudi me stalno pitaju zasto ne vjerujem u boga i ja uvijek pokusavam da im dam prihvatljiv i razlozan odgovor.To obicno bude dug, neprijatan i besmislen razgovor. Ljudima koji vjeruju u boga nije potreban dokaz da on postoji. Zadovoljni su onim u sta vjeruju. Izgovaraju fraze “to je za mene istina” i “takva je vjera.” I pored toga ja im nudim logican odgovor, jer vjerujem da je neuctivo i povladjivacki ne biti iskren. Zato je ironicno da recenica “ Ne vjerujem u boga zato sto ne postoji apsolutno ni jedan naucni dokaz njegovog postojanja, a na osnovu svega sto sam saznao, sama definicija boga je logicki nemoguca u poznatom univerzumu”, zvuci i neuctivo i povladjivacki.

ZASTO VJERUJETE?

Arogancija je cesta optuzba protiv ateista. Ona mi djeluje posebno nepravedno. Nauka traga za istinom. Ona ne diskriminira. Kakav god bio ishod, nauka tezi da istrazi stvari. Nauka je smjerna. Zna ono sto zna i zna ono sto ne zna. Svoje zakljucke i stanovista zasniva na dokazima. – dokazima koji se stalno obnavljaju i nadogradjuju. Ne vrijedja se kad na vidjelo izbiju nove cinjenice. Ona rasirenih ruku prima svako znanje. Ne postuje srednjovjekovne obicaje, samo zato sto su tradicija. Kad bi to bio slucaj, ne biste dobivali injekcije pencilina, vec biste stavili pijavicu na kozu i pomolili se bogu. Kolika god da vam je vjera, ona ne moze biti djelotvornija od medicine. Vi mozete da kazete “na mene djeluje” ali to je slucaj sa placebo. Hocu da kazem da bog ne postoji. Ja ne tvrdim da ne postoji vjera. Znam da postoji. Prepoznajem je svuda oko mene. Ali to sto nesto vjerujete ne cini ga stvarnim. To sto se nadate da je nesto istina, ne cini ga istinom. Postojanje boga nije subjektivno. On ili postoji ili ne postoji.To nije stvar misljenja. Mozete imati svoje misljenje. Ali ne mozete imati svoje cinjenice.

Zasto ne vjerujem u boga? Ili jos bolje, zasto vi vjerujete u njega? Pa valjda teret dokazivanja pada na onog ko vjeruje. Vi ste sve ovo zapoceli. Kad bih vam prisao i rekao vam “Zasto ne vjerujete da ja mogu da letim?” odgovor bi bio: “A zasto bih vam vjerovao". Onda bih ja rekao “Zato sto je to stvar vjere”. Kada bih vam nakon toga rekao: “Dokazite da ne mogu da letim”. Eto vidite da ne mozete da dokazete.?”, vi biste se sigurno okrenuli i otisli, mozda pozvali osiguranje, ili biste me izbacili kroz prozor i proderali se :”sad leti, ludjaku jedan”.

Nastavit ce se ……

Pozdrav od Saime koja je procitala svasta u zivotu ali nikad me se nista tako nije dojmilo kao ovaj tekst gospodina Rickija Gervijasa.To cuvam i cesto procitam, razmisljajuci kako negdje u svijetu, covjek s drugim nacinom zivota, drugim jezikom, posjeduje misli i stavi ih na papir, onako kako ja citav zivot mislim, ali nisam u stanju da to ikad ovako napisem. TEKST VAM SALJEM S NAMJEROM DA SAMO SVAKO NADJE SEBE U NECEMU STO POSTOJI NA SVIJETU I U STO ISTINSKI VJERUJE I STO GA CINI SRETNIM I DOBRIM. ONDA JE TO ZA MENE IDENTITET I INDIVIDUALNOST. JEDINO TAKO MOZEMO ZIVJETI SRETNO SVAKO SAM SA SOBOM BEZ TUDJIH MOZGOVA I UTJECAJA .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home