SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Wednesday, December 27, 2006

Karamazov

Igor, sin mojih prijatelja Branke i Nenada, je upisavsi se u muzicku skolu raskinuo s porodicnom tradicijom 'konkretnih' zanimanja. On zivi s muzikom, zraci entuzijazmom i s njim je lijepo razmjeniti razmisljanja i informacije. Negdje proljetos me pozvase na koncert u Zenicu, gdje zive. Tamo 12. april ima istu tezinu kao 22. april u Banjaluci; racunam prigodni koncert, treba
dati podrsku mladom studentu gitare, prihvatam od srca. Ipak, poslije par dana uvidjam da su obaveze jace i nazovem onako iz pristojnosti. Tek tada shvatam da na koncertu ne svira moj mladi prijatelj, nego izvjesni Karamazov. Igor nije mogao sakriti razocarenje kad sam ga pitao ko je u
stvari taj. Rus?

Saznadoh da je tajanstveni muzicar, pravim imenom Edin Djananovic, Bosanac iz Zenice. Poznajem neke Djananovice, ali vise me zainteresirala prica o ambicioznom muzicaru koji je kao veliki talenat iz nize 'uletio' u srednju muzicku, a kasnije preko Italije i Svicarske postao koncert majstor lutnje - o cemu mnogobrojni mogu samo mastati.

Jos uvijek zalim za zenickim koncertom, posebno kad mi je Igor prebacio tri piratska CD-a s Edinovom lutnjom. To jednostavno treba cuti (izdvajam 'Cuban landscape with rain' i 'Old Anadolian song' sa CD Concerto in dialogo)! Edo je u srednjoj skoli formirao bend 'Baron Karamazov' (eksperimentisao je sa gitarom i flasama kao udaraljkama) da bi kasnije drugacijim putem i visegodisnjim fanaticnim radom osvojio sam vrh. Sada je iskljucivo u umjetnickoj muzici (gitara, el. gitara, lutnja-theorbo).

Ilustrativan je Igorov komentar: 'On je nedostizan, poslije koncerta sam se mislio prebaciti na sumarstvo.'

Danas se o Karamazovu mnogo cuje: svira u vrhunskim dvoranama, pljescu mu i kriticari i kraljice, termini su mu popunjeni, postao je relevantno ime... U klasicnu muziku je uvukao Stinga (frontmen nekadasnjeg Police-a) i njihov album 'Songs from the Labirinth' (renesansnog kompozitora Johna Dowlenda) je u rekordnom vremenu prodat u vise od pola miliona primjeraka. Sta ce biti tek kad se pocne prodavati legalno i u nasoj provinciji...

Prilog sam napisao jer mi se cini da bi nasim mladim blogerima, ne samo muzicarima, mogao biti stimulativan na njihovim putevima.

I jos nesto, Edo nije zaboravio Bosnu. Navrati zbog familije, prijatelja i muzike, ali zeli i da u nekoj akusticnoj bosanskoj crkvi snimi kompozicije za lutnju Franje Bosanca (U Veneciji prije pola milenijuma je nastala notna
sveska Franciscusa Bossinensisa.

Mario

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Svaka cast mr.Mario!!! Pokusao sam da nadjem nesto na mrezi o ovom momku i bendu, ali nazalost, nisam uspjeo... A volio bih i ja da cujem o cemu se radi. Mozda i ja zamjenim istrument za lopatu pa zajedno s Igorom zapucam u sumu, da je sadimo:-)
Pozdrav

Wednesday, 27 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

To, Karamazov.

Wednesday, 27 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Amire, nevjerovatno da ne mozes naci podataka o Karamazovu. Maloprije sam ukucao Edin Karamazov i dobio dosta podataka, a vidio sam ga i na sting.com... fotografije olivie hemingway... zatim procitah da su 14 novembra svirali pred kraljicom elizabetom itd, itd...
Vama je lako kupiti i CD 'Songs from The Labyrinth'.
Mnogo pozdrava!

Wednesday, 27 December, 2006  
Blogger Amir said...

Upravu ste ako mu covijek napise ime pravilno, moze se doci do podataka:-) Nazalost ja sam ga prvi put trazio pod pogresnim prezimenom... Hvala jos jednom.

Thursday, 28 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Srki je danas u našoj provinciji upratio Stinga u društvu sa Karamazovom i tom prilikom obogatio moju cedeteku.

Thursday, 28 December, 2006  

Post a Comment

<< Home