SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Friday, August 01, 2008

Kod Filipovica u Portlandu

Evo danas nastavka ‘izvjestaja’ o posjeti Portlandu. Dan nakon posjete Lovricima sam se susreo sa jos jednom Banjaluckom familijom: Filipovicima. Kristinu i Suada Filipovica - Ficu (rece mi da ga je u ranom djetinjstvu raja zvala Suto), sam sreo prilikom doceka Nove godine kod Kresa i kada smo kroz pricu dosli do moje posjete Portlandu pao je dogovor da se vidimo. Suad mi je vise puta napomenuo da se obavezno moramo vidjeti i tako je i bilo.

Fico me je pokupio kod Pioneer Square-a u downtown-u Portland-a i nakon voznje od nekih 15-tak minuta stigosmo pred njegovu kucu. Cim sam izasao iz auta primijetio sam da se radi o novogradnji. Bio sam prijatno iznenadjen ovom cinjenicom jer je vecina Banjalucana koje sam imao prilike posjetiti kupila starije kuce (iako znam jos jednog od nase raje koji se odlucio da gradi kucu). U Ficinom slucaju je bilo ocigledno da se radi o kuci koja je izgradjena nedavno. Kasnije kroz razgovor saznadoh da su Filipovici odlucili da prave kucu i rezultat je bio lijep objekat koji je odudarao od tipskih kuca koje se prave u Americi. Odmah sam primijetio da je sve uradjeno veoma pedantno, sto opet nije tipicno za americke prilike. Fico mi objasni da je licno on nadgledao radove i da nije dozvolio da mu americki majstori sfusera kucu na brzinu. Ispricao mi je slucaj kako su majstori morali praviti stepenice tri puta dok ih nisu napravili ‘kako bog zapovijeda’. Cini mi se da masinci pridaju jako puno paznje svakom detalju i da kod njih nema fuseraja, za razliku od nekih u koje ubrajam i sebe.

Dok je vrijedna domacica zavrsavala rucak, prica se opet, kao mnogo puta, okrenula Banjaluci, nekim dobrim starim vremenima, borbi da se snadje u novom kraju, te planovima za buducnost. Pricali bi tako ko zna koliko da se nije moralo nesto i prezalogajiti. Kristina je pripremila obilan rucak a ja sam se, nakon juhe, zakacio za bureke. Bili su to oni nasi poznati bureci kojima ne mozes odoliti. Cak sam morao napraviti i snimak za uspomenu da i ostali vide o cemu se radi.

Poslije rucka opet price, podsjecanja na staru raju, razgovori o djeci. Lejla, Kristinina i Ficina kcer, je sa suprugom, Zlatanom, Sarajlijom, u posjeti roditeljima, dok je sin Nadan bio odsutan. Lejla je zavrsila fakultet (samo da napomenem da je bila najmladji diplomac) ali nastavlja dalje, ganja magistarski. Iako je prvo dijete na putu, to je nije sprijecilo da se i dalje skoluje (a usput takodjer radi) kako bi se mogla upustiti u ove okrutne kapitalisticke vode. Sin Nadan nazalost nije tih dana bio u Portlandu. Kako cujem od Fice, i on studira (Nursing, u Indiana-i), sto me nije iznenadilo. To je gotovo pravilo kod vecine nase raje. Kada ovu cinjenicu poredim sa beznadjem mlade generacije u starom kraju, ne mogu a da ne budem ponosan na nasu mladost. Dok vecina onih koji su ostali u Banjaluci nemaju predstavu sta ih u zivotu ceka (problem ce nastati kada se dodje u 30-te, 40-te a nigdje ni skole ni zanata, a zivjeti se mora), nase mlade generacije koriste sanse koje im ovaj sistem pruza. Kada sam jos saznao da su Lejla i Zlatan vec odavno u svojoj kuci, bio sam jos ponosniji. Ako znamo da mladi u nasem bivsem gradu nemaju ama bas nikakve sanse da se skuce, i pored cinjenice da su nam uzeli gotovo sve a oni lako dosli do onoga sto smo godinama stvarali (sjetite se kako je vecina prodavala sve sto je mukotrpno stekla bud-zasto, samo da se izvuce ziva glava), onda je uspjeh nase raje, a posebno mladih, tim veci.

Nakon popodnevne kavice, zamolio sam Suada na napravim par snimaka u backyard-u, jer moj prilog ne bi bio potpun bez njih. Cini mi se da neki od zaljubljenika u Vrbas nastoje da u starom kraju imaju nesto sto ce ih na to podjecati. Tako mi je i Fico rekao da je fontana (koja jos nije potpuno zavrsena) njegov Studenac, kao sjecanje na onaj izvorni kojeg je tesko zaboraviti. Napravio sam jos par snimaka s prednje strane kuce, a onda smo se pozurili da me Suad odveze do restorana u kojem sam imao veceru s rajom s posla, sto je nasa dugogodisnja tradicija. Uz put smo nasli malo vremena da svratimo do Lejline i Zlatanove kuce ali tamo nisam stigao napraviti niti jedan snimak. To cu ostaviti za slijedeci put, kada me put navede u ove krajeve.

Sa Ficom sam se ponovo vidio na sam dan povratka kuci. Opet smo se nasli na Pioneer Squear-u, a onda me moj domacin odvezao u 23rd SW Street (cini mi se da se tako zove), koja je puna restorana i gdje je zivo u svako doba dana i noci. Ponovo je pala kava (i prica, naravno) a onda me Fico odvezao do aerodrome.

Eto tako sam par dana proveo u Portlandu, lijepom gradu na zapadnoj strani USA, i imao priliku da se sretnem s rajom iz rodnog kraja. Bilo je lijepo, ali je kratko trajalo.

Jos samo da napomenem da sam ono vece u restoranu ostao ‘kratkih rukava’: poruceni steak nije mogao ‘ni politi’ bureku koji je ostao nepojeden jer sam se morao cuvati za veceru. Slijedeci put gresku necu ponoviti.

Po mom starom obicaju sam napravio nekoliko snimaka, da zabiljezim susret s rajom iz starog kraja. Cak sam uspio dobiti jedan Nadanov snimak kako bi familija Filipovic bila na broju.

Labels: , ,

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dragi Gospodine,

Procitah ovaj vas clanak i ima jedna ispravka ne kaze se kava nego kafa..

Sunday, 09 January, 2011  
Blogger co said...

Dragi anonimni (jos jedan!) gospodine.

Imao sam namjeru da ne odgovaram na Vas komentar jer provokacije ovakvog tipa to ne zasluzuju ali se sjetih da mi je moja prijateljica Emira nedavno poslala email koji me je od srca nasmijao pa evo ga umjesto komentara a Vama prepustam da sami donosite zakljucke sta je pisac htio reci:

“Naručuje gost kavu, kaže mu konobar da tu nemaju, nego samo kahvu. Kaže gost, pa zar to nije isto? Odgovara konobar: Jel ti isto ako ti ja Fatu pohvalim ili povalim?”

Sunday, 09 January, 2011  
Anonymous Anonymous said...

opet nema F...

Sunday, 09 January, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Ne mogu da dodjem sebi da netko ko se sluzi kompjuterom i zna koeistiti prednosti bloga , moze 09.01.20011 GODINE, poslati ovakav komentar na ovako lijepu,uspjesnu banjalucku porodicu.O,LJUDSKA GLUPOSTI I ZLOBO HOCE LI TI IKAD DOCI KRAJ U GLAVAMA POJEDINACA SA OVIH PROSTORA.

Kao dodatak Emirinom evo i moj stvarni koji nastaje u glavama onih SKROZ SUPROTNIH od ovog anonimusa, kao znak inteligencije i neopterecenosti normalnih.

Dosao novinar iz Zagreba u zadnjoj godini rata u sarajevsku kafanu i kaze:"Molim jednu kavu" Konobar kaze "Nema kave".Novinar kaze :"molim jednu kafu." Konobar kaze "Nema kafe"Novinar skonta u cemu grijesi i kaze :"Molim jednu kahvu" A konobar odgovori:" Nema vode , nema vode, bolan."
Pozdrav Saima

Monday, 10 January, 2011  
Anonymous Anonymous said...

saima,
pravopis se uci stalno ljudi umru i ne nauce ga posteno...stao se tice pisanje u Bosni se ne goovoru ekavica i zat se nekaze kava nego kafa.....
Eh da je sa rahmetli moj dobri i skolsi koleg Zuho ziv on bi ti to bolje objasnio...

Tuesday, 11 January, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Anonimusu

Ne brinu mene oni sto ne nauce pravopis , mene brinu oni sto ne naucise ni citati ni pisati.Posljednje statistike kazu da je u Bosni u ovom trenutku 23 posto takvih.
Ako si u Bosni znas da vec 3 mjeseca nije konstituisana vlast.Tri mjheseca se konstitutivni narodi(legalno izabrani predstavnici sa izbrojanim nacionalnim krvnim zrncima), svadjaju oko toga sto jedni drugima "hoce da namecu".
Meni u takvom okruzenju i raspolozenju samo ovaj blog pomaze da se rasteretim svojih misli, jer je to jedino mjesto gdje to mogu reci tj napisati.
A znam da postoji mogucnost da nikog ne maltretiram jer moze u svakom trenutku kad vidi moje ime kliknuti na X i izici iz Bosne iz rata iz mojih misli.
PS ; posto od rahmetli Zuhe ne mogu nista nauciti o pravopisu, hajde ziv bio ti to uradi.Ja volim uciti pogotovo u 65-toj kad sam vec pola nauka zaboravila.
A meni ne smeta da svak govori kako hoce i ubacuje slova gdje hoce.
Vazno je da se razumijemo.Ovako kao ja i ti.

Pozdrav Saima

Tuesday, 11 January, 2011  

Post a Comment

<< Home