SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Saturday, July 26, 2008

Vidim da je Seji bilo lijepo na odmoro. A kako i ne bi, povratak u stari kraj i susreti sa starim prijateljima i poznanici vracaju covjeka u neka druga vremena: em smo bili mladi i zdravi, em je zivot bio drugaciji, manje stresan i nekako sporiji. Sa slika sa doceka vidim da je bilo dosta svijeta. Dolaze nekadasnji stanovnici grada da se na par dana provesele i nije to lose. Ono sto se meni ne svidja je sto je nesto sto je nekada bila normalna stvar (da se raja sastaje i zabavlja) sada poseban dogadjaj, organiziran od vlasti koji su tu istu raju smisljenom politikom protjerali da se nikad ne vrate tamo odakle su potekli. Sada se ovakvi skupovi koriste u politicke svrhe, i sluze kao dokaz progoniteljima da je sve na oko lijepo, pa zaboga, bivsi Banjalucani se lijepo zabavljaju u svom gradu. Podsjeca me to na neke prizore iz jednog filma iz drugog svjetskog rata (ne sjecam se kojeg) kada su Nijemci radili nesto slicno sa Zidovima u koncentracionom logoru u koje je dolazila neka medjunarodna (humanitarna) organizacija (nadam se da ima jos onih koji su film gledali pa me mozda dopune s vise detalja). U logoru je sve izgledalo idilicno, kao da se ne radi o mjestu gdje su se desavali najstravicniji zlocini. Eto tako sve ovo meni izgleda gledajuci s ove distance: i vremenske, i geografske.

Sto se tice kulturno-umjetnickog programa, to si vec mogu zamisliti kako je izgledalo. Ono sto mene licno zanima je vece nazvano “Tradicionalna tribina Banjalucana iz dijaspore – Pitanja i odgovori”. Kakva pitanja su se na toj tribini postavjala, ko je na njih odgovarao i kakvi su bili odgovori. Iako zbivanja u starom kraju pratim dosta revnosno preko medija koji su mi dostupni, nigdje nisam nasao nista o ovoj tribini. A bilo bi vrlo zanimljivo cuti odgovore na pitanja kao, “Zasto se susret ne nazove njegovim pravim imenom, Susret prognanih Banjalucana, vec se koristi rijec koja prikriva o cemu se tu u stvari radi? Ko je zasluzan sto smo dosli u priliku da se ovakva manifestacija sada odrzava? Da li su ovi ljudi koji se sada okupljaju prognani ili su otisli sami, dragovoljno? Itd”. Slicnih pitanja bi se moglo postaviti ne desetine i bilo bi interesantno on nekog od ucesnika cuti da li je iko postavljao ovakva pitanja ili je sve bilo umotano u celofan.

Nije mi bila namjera da kvarim ovaj Sejin prilog mojim komentarom ali meni je veoma tesko da gledam kako se nasa raja ponovo prevodi zedna preko vode, po ko zna koji put. Jer da je vecina onih koji su prisustvovali tom skupu razmislila o cemu se tu zapravo radi, shvatili bi da ih sadasnja vlast koristi da kupi poene za svoju licnu promociju i da im se iza ledja smije. Ponovo pokazujemo koliko smo naivni kao sto smo bili naivni kada smo setali Gospodskom za mir dok su nam nasi sugradjani iza ledja spremali karte u jednom smjeru.

Nadam se da mi Sejo nece zamjeriti na mojim razmisljanjima i da ce priloga od njega biti jos, kad god za to bude prilike.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home