SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Thursday, April 23, 2009

Sjever se polako budi

Danas evo priloga u cijoj su pripremi ukljucene tri osobe iz tri razlicita grada. Mozda je to pocetak neceg novog, vidjet cemo.

Prvi nagovjestaj je stigao od Emire koja mi je uz kratki tekst poslala nekoliko slika a onda mi slijedeci dan stize email od Dubravke. Kada sam dobio Emirin email odlucih da se i ja ukljucim u 'projekat' pa mi ne bi tesko da ujutro prije posla, iako je vrijeme bilo potmurno, istrcim u dvoriste i napravim par snimaka prije polaska na posao. Kako znam da moj komsija Gery iza zavjese prati moje kretanje mogu zamisliti sta mu je padalo na pamet. Vjerojatno je pomislio da nesto sa mnom nije u redu kada tako rano hodam po dvoristu i pravim slike a kisa samo sto nije pljusnula. Istina je da nisam imao puno toga uslikati ali ipak je na kraju od mog pokusaja ostalo nesto.

A sada evo emailova onako kako su mi stizali:

Dragi Co,
Uzivala sam u sjecanjima na dane naseg djetinjastva i mladosti uz pomoc novih blogera.
Gledajuci slike sa tulipanima, odlucila sam da posaljem mali izvjestaj sa malo sjevernije tacke.

Kad sam bila dijete, tata mi je govorio da je na sjevernom polu 6 mjeseci dan i 6 mjeseci noc. Ja sam to ozbiljno shvatila i pokusavala zamisliti zivot u takvim uslovima. Montreal je dosta daleko od te tacke, ali dnevnog svjetla je jako malo u zimskim mjesecima. Ljudi se privikavaju i nastoje na razne nacine da razbiju monotoniju i sivilo koje ide s takvim danima. Poslije bozicnih praznika, u Montrealu se organizuje zimski festival u januaru, konkurs skulptura od snijega, sankanje, skijanje, klizanje, sve u gradu, pogodno za obicne ljude koji nemaju ni vremena ni para da idu u skupa skijalista.

U februaru se desava Highlight festival, sa raznim zabavama na ledu bukvalno u centru grada. Jedna subotnja noc se zove bijela noc (noc bdijenja). Tada su cijelu noc otvoreni svi muzeji, mnoga pozorista, kina, koncerti u crkvama. Ulaz je besplatan. Ova lijepa tradicija traje oko desatak godina, pokrovitelj je Hydroquebec, kanadski elektro gigant. Ove zime smo Zlaja i ja proveli par sati oko ponoci u gradu, pogledali muzicki show u staroj luci i gledali zvijezde kroz teleskop u Planetarijumu. Ja sam zeljela da vidim gospel koncert u najstarijoj crkvi u Montrealu ali red je bio ogroman i trebalo je cekati sat vremena, napolju, na -18 C. Nismo se htjeli upustiti u takvu avanturu iako smo bili dobro obuceni.Sve u svemu grad je bio pun naroda kao u sred ljeta.Sredinom marta, sokovi u drvetu "maple" pocinju da kolaju i pocinju secerna hodocasca u obliznjim sumama o kojima sam pisala prosle godine.Pocetkom aprila , zadnji tragovi snijega se tope i izlaze prve visibabe.
Taj mali cvijet, simbol nade i izlaska iz hladnoce. Gledala sam nazive u jezicima s kojima se ovdje susrecem.
francuski: Perce-neige (probijac snijega), Goutte de lait (kap mlijeka), Clochette d'hiver (zimsko zvonce)
egleski : Snowdrop (kap snijega), Snowbell (snjezno zvono)
latinski: Galanthus nivalis L
Meni se licno svidjaju svi fancuski naziviTulipani ce ovdje cvjetati za dvije ili tri sedmice.Saljem i nekoliko slika poredanih hronoloski

Puno pozdrava svima od Dubravke


Evo sada Emirinog emaila:
Dobar dan Co,
Dubravka i ja se davno dogovarale da zajedno napravimo prilog o dolasku proljeca na sjeveru i ovdje hiljade kilometara juznije. Medjutim, vrijeme a i obaveze nisu nam dozvolili da na vrijeme posaljemo slike. Sad mi je ona napisala da je poslala svoj dio pa i ja saljem svoj. Moje slike su napravljene skoro u isto vrijeme kad i slike sa visibabama iz Montreala. Sve su snimljene u 'mom' parku u koji cesto idem za vrijeme pauze. Nadam se da ce i ostali uzivati gledajuci ovo malo ljepote i skoro netaknute prirode.

Pozdrav Emira

Jos samo da dodam da sam uz Dubravkine i Emirine slike dodao par iz mog dvorista da zatvorim ovaj trougao: Montreal, Louisville, Pittsburgh. Nadam se da ce ovaj nas pokusaj inicirati jos neke da nesto slicno naprave udruzenim snagama. Jer mogucnosti su neogranicene, samo treba malo maste.

Evo prve reakcije na moj poziv: Enisa Pletilic mi je iz Zagreba poslala sliku tulipana tako da smo ovim prilogom uvezali vec cetiri grada. Kako bi bilo lijepo kada bi se javili blogeri sa slikama i iz drugih gradova pa da na jednom mjestu vidimo kako to izgleda u proljece u mjestima gdje se nalazimo: a ima nas na sve cetiri starne svijeta!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home