SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Friday, April 17, 2009

Cure iz Realke

Svakom onome ko navraca na ove stranice je jasno da su teme priloga veoma sarolike. O cemu cemo pricati zavisi od nas. Ima ovdje svacega, ja bih rekao za svakog po nesto. Ima tu i proslosti, i sadasnjosti, i buducnosti. I lijepog i ruznog. I veselog i tuznog. I novog i starog...

Zadnjih dana price iz proslosti privukose paznju pa zbog toga vjerojatno nije ni cudo da je stiglo jos nekoliko priloga s istom temom. Izgleda da mnogime to pase pa evo da nastavimo u istom stilu.


Lucija, koja je nedavno preko bloga uspjela (bar se tako nadam) uspostaviti kontakt s prijateljicom svoje mame jos iz davnih skolskih dana, mi posla nekoliko slika ucenica poznate banjalucke Realke. Za one koji to ne znaju, radi se o banjaluckoj gimnaziji, ustanovi koja je bila prepoznatljiva po svojim profesorima i djacima ali i po gradjevini u kojoj je bila smjestena. Vecina profesora iz te nekadasnje Realke vise nije medju zivima, ucenici su razasuti sirom svijeta a zgrada je nestala s lica zemlje u danima nakon poznatog zemljotresa 69. godine.
Evo sta mi Lucija u svom mailu pise:

Milane,

šaljem Vam nekoliko fotografija razreda moje mame Zlate Klindić. U vreme kada je mama bila u višim razredima gimnazije odelenja su bila podeljena na muška i ženska, a dok je bila u nižim razredima čak razdvojena po smenama.

Generacija moje mame maturirala je školske 1956-1957 i njihova imena su na stranici
http://gimbl.tripod.com/maturanti/maturanti56.htm. Pretpostavljam da su Vam ove stranice poznate, a ukoliko nisu nadam se da će nekom blogger-u biti jednako korisni podsetnik kao mojoj mami.

Na fotografiji gde je razred slikan ispred Gimnazije (zgrada je kasnije srušena u zemljotresu) medju učenicama je i par profesorki, uz dva profesora i direktora. Fotografiju na kojoj je mama sa samo nekoliko bliskih prijateljica iz razreda šaljem Vam i u verziji sa dopisanim imenima.

Ostavljam Vama da odlučite da li ćete objaviti neku od ovih fotografija. Ne verujem da bi se bilo koja od ovih nasmejanih devojaka osetila neprijatno zbog toga, a mamu sam uverila da objavljivanje fotografija razreda na Internetu nije zadiranje u nečiju privatnost.
Zahvaljujući Vama moja Internet potraga za maminom dragom Sadetom brzo je i uspešno okončana. Medjutim, pokušaj da nadjem njenu prijateljicu Zoru Reljić za sada je bez rezultata. Znam samo da je završila pedagošku školu, da se udala za oficira sa kojim se selila po ex-Yu prostoru, živela je u Splitu a posle izgleda negde u Vojvodini, možda u Novom Sadu. Ukoliko je udajom promenila prezime onda će biti još teže je naći. Možda 'zakacena' fotografija pomogne. Da li imate predlog kako da dodjem do bilo kakvog traga?
Srdačan pozdrav i hvala na pomoći i u ime moje mame koja svoju Banja Luku nosi u srcu!

Objavljujem ovaj Lucijin email i fotografije u nadi da ce neko od sadasnjih i buducih posjetilaca bloga prepoznati Zoru i javiti se. I jos da napomenem da sam na popisu maturanata pronasao i imena mojih dviju sestara koje su takodjer bile ucenice Realke, kao i imena mnogih drugih meni znanih sugradjanki i sugradjana o kojima nemam nikakvih informacija. A cini mi se da smo se nekada davno svi poznavali, cak i ako nikada nismo progovorili ni jednu jedinu rijec...

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Draga Lucija,
obradovali ste ovim prilogom Djurdjicu Bokan, jednu od skolskih kolegica i prijateljica Vase majke.
Ja sam supruga njenog brata Miljenka.
Salje Vama i Vasoj majci puno pozdrava.
Saljem na Vasu e-mail adresu njen broj telefona, bilo bi joj drago cuti se s Vasom majkom i prenijeti joj informacije o ostalim prijateljicama.

Srdacno vas pozdravljam, Natasa

Friday, 17 April, 2009  
Blogger co said...

Eh sto je svijet mali!

Friday, 17 April, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Ne brini Ranko , ne osjecam se iskoristeno.Istoriju su uvijek pisali pobjednici.U Sarajevu je katastrofa.Ljudi donjeli svoje navike.Sjedi se ispred zgrada u parkovima, na dekama.Ljudi nisu krivi, kao ni oni" raniji bez prava glasa"/Socijalista sam u krvi,
volim sto sam zivjela u vremenu jednakih prava za ljude,samo je greska sto ljude nisu vaspitali prosvijeceni i obrazovani komunisti,
vec polupismeni, tek izisli iz rata.Danas to rade u SA slicni,samo vise nisu komunisti vec vjerski sluzbenici. Govorim samo o "svojima", a tome sam zivi svjedok.Price mojih roditelja i djedova i baka su za mene moja istorija.
Danas mi je jedan ugledan posteni biznismen -prijatelj rekao da mu je jedan Arap -biznismen postavio pitanje:"zna li zasto smo se ovako raspali?"Kad nije znao Arap je rekao."zato sto ste bili jedina samoodrziva drzava na svijetu.Sve ste imali i ni od koga ni u cemu niste ovisili."To se moralo unistiti.A budale pomogle,pomogle dobro.ZIVJELA DEMOKRATIJA.
Pozdrav Saima

Friday, 17 April, 2009  

Post a Comment

<< Home