SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Monday, July 06, 2009

Nedo

Poceo je Tour de France, moj omiljeni sportski dogadjaj. Biciklizam pratim jos od vremena Bilala i ulicnih trka i kad je Trka kroz Jugoslaviju obavezno imala jednu etapu koja se zavrsavala u Banjaluci. Ova godina je posebna, Lans Amstrong se vratio i pokusava po osmi put da osvoji Le Tour. Ucesnike trke prate sponzori, TV kamere i hiljade navijaca iz zemalja odakle poticu. Svaki tim ima doktore, masere, obaveznu specijalnu ishranu i tretman. Dok pratim trku snimljenu iz helikoptera, uzivam posmatrajuci predivne predjele i umijece francuskih kuvara koji nam prikazuju jela iz regiona kroz kojih trka prolazi, a komentatori nas podsjecaju da je biciklizam jedan veliki biznis, misli mi se vracaju nazad u sezdesete i sedamdesete godine…

Jednog vruceg augustovskog dana, ranih sezdesetih, kad je vecina banjalucana bila na plazama Vrbasa i Vrbanje, mali broj ljubitelja biciklizma se okupio ispred Hotel Bosne, gdje je bio cilj trke. Biciklisti su dosli iznenada, ne praceni timskim kolima i TV kamerama kao danas. U velikoj grupi su projurili pored nas uz glasne povike i pokusaj da se zauzme najbolja pozicija za sprint. Ne sjecam se ko je pobijedio. Cega se sjecam je jedan od ucesnika. Obucen u dres zemlje koju je predstavljao i bez ikakvih sponzorskih oznaka, stajao je jedva se drzeci na nogama, naslonjen na bicikl, sa bocom vitaminkinog gustog soka. Pokusavao je da otvori sok udarajuci cep o ram bicikla. Bio je toliko umoran da mu nije uspjevalo. Stajao je dugo tako bespomocno, dok mu napokon neko od organizatora nije otvorio sok. Otpio je malo a ostatakom se umio. Polozio je bicikl u travu i legao pored. Niko mu nije prilazio, cak i kad su se vecina ucesnika i posmatraca povukli u hladovinu Hotela Bosna…
……………………………………………………………………………………………………………………………..
Upoznali smo se na Trebevicu, za vrijeme studija u Sarajevu, pocetkom 70-tih. Rekao mi je, zove se Nedo i studira DIF, inace je iz Banja Luke. Otkrio mi je da je biciklista, clan BSKa, trenira sest dana u nedjelji. Poslije sam saznao da je reprezentativac Jugoslavije, ucestvuje na trkama kroz Jugoslaviju, a u isto vrijeme jedini biciklista u Sarajevu. Trenirao je tako sto je jedan dan vjezbao na fakultetu, a svaki drugi dan pedlao od Sarajeva do Mostara i nazad, nekih 250km. Svaki drugi dan, deset sati u sedlu, covjek, bicikl… i… Ivan Planina!
Pitao sam ga, na sta misli. “Na Hotel Bosnu i hladno pivo!”, rekao mi je.
“Zar ti ne dosadi?”
“Ponekad promijenim sto…!”
Po sarajevskim, jednosmjernim, ulicama je tada bilo zabranjeno voziti bicikl. Milicija bi ga zaustavljala pitajuci je’l vidio zabranu na ulazu u grad. Nedo bi odgovorio:”Ne, ja idem iz grada!”

Ostavio nas je prerano, u svojoj tridesetoj godini. Tek je bio otvorio malu radionicu za popravak bicikla, u svojoj kuci, u ulici Duska Koscice. Ostace zapamcen kao jedan od najboljih banjaluckih biciklista i reprezentativac Jugoslavije.

Pobjednici “Tour de France” se godinama izmjenjuju… samo je jedan biciklisticki shampion u mom srcu - Nedim Nedo Skopljak. Vec godinama mi zajedno gledamo Le Tour; Bas kao sto smo nekada gledali trke u Banjaluci. Poslije odemo u Bosnu na pivo.

Abu

Labels:

11 Comments:

Anonymous Nada said...

Dragi Abu.

Kad ja odlucim malo zasutiti na blogu, Ti se pojavis i nista od sutnje. a jos moram i s Grofom popricati oko Migracije. I Saima ce nam se uskoro vratiti... razloga za pricu na pretek. Jedva cekam to njeno Rakovo Selo.

Tvog Nedu nisam osobno poznavala, ali cesto, bas cesto sam ga spominjala u zivotu. Bio mi je sinonim za zivotnu nepravdu. Uzoran u svemu (tako se pricalo), a jedno jutro se ne probudi. Uvijek kad sam mislila o tome, mislila sam i na njegovu jadnu majku koja ga je budila.

Jedini biciklist kojeg sam upoznala ( ne i poznavala ) bio je Faik Gotovusa, drag decko iz Sehera. Miro i ja danas pricamo o njemu i pitamo se sta je s njim ?
Ako netko nesto zna neka nam javi.

Pozdrav Tebi i svim nasim australcima.

Tuesday, 07 July, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Draga Nado,
Tesko je nekome objasniti da nemas sliku dragoga druga i prijatelja. Tada sedamdesetih, kao studenti nismo imali aparate, a i kasnije u Banjaluci, kad smo zajedno radili u Energomontu, nije nam bilo do slikanja. Slikali smo se mi par puta na Trebevicu, sa nekom rajom, al’ ko zna gdje su te slike zavrsile. Sve jedno Nedo je svakoga jula sa mnom i k’o da ga slusam, govori onim mirnim glasom: “ Najgore je kad dodjes do Mostara, pa moras nazad…Ne razumijes ti to Momak od Pozorista.” Kako bih i razumio? Ne bi razumio ni Lans Amstrong, kad bi na cilju dobio vitaminkin gusti…

Hvala Nado!
Puno srdacnih pozdrava tebi i Miri

Abu

Wednesday, 08 July, 2009  
Anonymous Emira said...

Za Abu-a
ima jedan divan Sa blog
http://dovla.net/
uglavnom o sportistima i njihovoj raji iz Sarajeva sezdesetih i sedamdesetih pa pogledajte, mozda se nadje nesto tamo ili pronadjete nekog od davno zaboravljene raje.
Pozdrav Emira

Wednesday, 08 July, 2009  
Blogger co said...

Emira.

Vidi se da pratis sve sto se dogadja na Internetu. A sto se tice ovog bloga, moram reci da mi ga je Abu bas spomenuo kada ni je poslao prilog o Nedimu Skopljaku.

A za one koji to ne znaju (mozda oni mladji), Nedim je mladji braca Brace Skopljaka o kojem je vec nekoliko puta bilo rijeci na ovom blogu.

Co

Wednesday, 08 July, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Draga Emira i Blogeri,
Citam ja redovno blog Vlade Kaluze i divim se jednostavnoscu i nepretencioznoscu pisanja sarajevskih intelektualaca sa tako poznatim prezimenima kao sto su Beran, Kabiljo, Zecevic i ostali. Dopada mi se sto su komentari korektni i potpisani punim imenom i prezimenom. Ljudi se javljaju, ponekad samo sa pozdravima i da im prijatelji znaju gdje su. U svakom slucaju toplo preporucujem dovla.net svim Blogerima, pa neka se sami uvjere.

Hvala Emira
Pozdrav svima Abu

Wednesday, 08 July, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Mozda ce neko reci "Sta je ovoj pa se raspisala ?,moram reci da se za 6 dana ponovo vracam u Rakovo selo a ovde me nada ocekuje.Do sada sam bila u gradjevinskim radovima a sada docekujem svoju djecu i njihove prijatelje.Dolazi mi sin sa zenom Engleskinjom i punicom, Zlatkove zene brat i cura Portugalka, Franin prijatelj Amerikanac i zena Filipinka i dva Franina drugara iz Sarajeva.
Moram napomenuti da sam prije rata dosla kolegici apotekarki u apoteku na Grbavici biciklom.Ona je dobila takav napad smijeha kad me je vidjela.Ja sam tada imala 35 godina, a ona je rekla "Vidi babe na biciklu".Zivjela je na vrhu Vratnika.Sve o tadasnjem biciklizmu u Sarajevu bit ce vam jasno.Danas je grad pun biciklista mladjih generacija.
Pozdrav Saima

Thursday, 16 July, 2009  
Anonymous Faik said...

Pozdrav.

Procitao sam vas prilog o Nedimu Skopljaku. Drago mi je da ima jos ljudi koji se sjete tog momka, koji je doslovce dao zivot za biciklizam (na zalost nije i jedini). Nas dva smo prosli sve faze druzenja, prvo mi je bio uzor, (Idol, naravno bio nam je svima pa tako i meni i njemu Tanasije Kuvalja), zatim mi je bio konkurent, sa svime sto taj pojam sadrzi, i dobrog i loseg, da bi na kraju postali istinski drugovi i prijatelji. Ponekad ga nismo razumijevali, imao je previsoke kriterije, zahtijevao je mnogo i od sebe i od nas, ali nas je istovremeno hrabrio i bodrio, i danas kad se sjetim nekih nasih uspjeha na Jugoslovenskom nivou, (u BiH smo bili neprikosnoveni / suvereni) bilo je to sa Nedimom ili u Nedimovom maniru. Naravno, Joze Benkovic nas trener je bio kreator svih nasih uspjeha , ali
na asfaltu je Nedo inspirisao i nas kao klubske drugove a mogu reci i pritivnike, momke iz drugih klubova, koji su ga listom postovali i cijenili.

To se pokazalo nazalost na najtuzniji nacin: Kada je zavijek otisao sa nasih cesta jos su ga se godinama spominjali, cesto na startu neke trke spikeri su spominjali njegovo ime kao bivseg pobjednika. Onda dok bi mi
biciklisti cekali da lokalni vlastodrsci izgovore svoje fraze i zazele nam sretan put do sljedeceg grada, mi BSK-ovci bi ponovo bili zapitkivani o detaljima tog nemilog dogadjaja, sjecali bi se Nedima, njegovih duhovitih
komentara na voznju ili rezultate.

Eto ja toliko o Nedimu , da ne bude dosadno za one koji ga ne poznaju.

Pozdrav svima a posebno Nadi i Miroslavu

Faik Gotovusa.

P.S.

Spremam se za Tanzaniju, putujemo 6-og oktobra.
Cilj: Uhuru Peak, Kilimanjaro, ovoga puta bez bicikla.

Sunday, 27 September, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Jako me je obradovao komentar mog dob
rog (iradnog) prijatelja Faika.Drago mi je da se javio i ovim putem mu po
rucujem da se nakon povratka iz Tanzanije javi na blog sa bar jednim
lijepim prilogom sa putovanja i obilaska navedenog cilja. Coa cu pak
zamoliti da proslijedi moju mail adre
su Faiku
Pozdrav Miro Štefanac

Monday, 28 September, 2009  
Blogger deniimia said...

Dragi FAIK,
Uvijek se obradujem kad bilo sta cujem od dragih prijatelja a ti si jedan od njih, zelim ti na tvom putu da te prati sve sto je ljepo jer ti to i zasluzujes, tvoja drugarica Nena Kekera

Wednesday, 30 September, 2009  
Anonymous zdenko said...

Cisto slucajno sam naletio na ovaj vas blog trazeci neke informacije o trki "Kroz Jugoslaviju".
Zovem se Zdenko Kahlina, vozio sam trke zajedno sa i protiv Nedima Skopljaka, pa ga se dobro sjecam. Bio je dobar sporta ali jos bolji drug. Prijatelj, kako mi to u Zagrebu zovemo. Sjecanja samo naviru, ali tesko je kada Nedima vise nema medu nama.

Lijepi clanak, jos bolji blog. Uskoro se spremam objaviti na mojim stranicama blog o trki "Putevima AVNOJ-a" kao i blog o trki "Kroz Jugoslaviju". Navratite povremeno:
www.zkahlina.ca

Lijepi pozdrav iz hladne Kanade,
Zdenko

Thursday, 18 February, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Drago mi je da naš blog"produžuje život"kroz komentare starih priloga.Obradovalo me je javljanjeZ.Kahline i njegovo lijepo sjećanje na našeg Nedu.Naravno da sam odmah išla na njegovu stranicu i veoma mi se svidjela.Sjetila sam se još jednog velikana biciklizma Tane Kuvalje.Ukucala sam na Googlu njegovo ime i našla puno podataka,koji bi mogli koristiti gosp.Kahlini.Ne znam da li još u Tijesnom na stijenama piše"tane"Jednom su me neki poznanici koji su proputvali tuda pitali :Šta vam znaći ono tane?"Bio je prijatelj moga muža i ostao nam je u lijepom sjećanju.Pozdrav svima Enisa

Friday, 19 February, 2010  

Post a Comment

<< Home