SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Friday, November 05, 2010

Melezi se oglasavaju - polako, ali se oglasavaju

Danas ovaj prilog posvecujem Radmili. Pisala sam o nasem druzenju za dva kratka boravka u Banjaluci. Ovaj put saljem i slike iz Banjaluke. Radmila je osoba s kojom sam tako przo pronasla komunikaciju. Jednostavna, duhovita, atraktivna da je nemoguce ne primjetiti je bilo gdje da se pojavi. Ali i kontrastna. Tolika pamet, a imidz potpune plavuse, koji joj odlicno stoji.

Mojoj malenkosti ponekad daju kompliment da sam atraktivna i "primjetljiva" osoba. Vice nas je uslikao u mojoj dnevnoj a pored Radmile ja izgledam kao "mali mrav" i slike japanskih ikebana na zidu nisu dosle do izrazaja. A Radmila prehladjena i bolna. Nije se primjetilo.

02.11. u Banja Luci se odrza Promocija njene knjige. Ja sam Knjigu procitala i poslije sklapanja zadnje stranice cijelo vrijeme nisam znala bi li se smijala ili plakala. Rekla sam joj da nisam obrazovana za literarnog kriticara, nisam ni visoko obrazovana pa si dozvoljavam greske u komentarima. "Ako se moze za ovakvu knjigu reci da je ODA ljudskoj gluposti onda je to to, jer ne znam potpuno znacenje pojma Oda (znam za muzicko djelo "Oda radosti")

Sada vam prenosim clanak iz "Nezavisnih novina" o toj promociji.
Naslov je "KRITIKA DRUSTVA"

Prijatna atmosfera koju pruza sala za promocije Narodne i univerzitetske biblioteke RS i muzicki ambijent za koji se pobrinuo muzicar Grof Djuraz, doprinjeli su da predstavljanje novog romana Radmile Karlas "Kad utihnu melezi" bude drugacije u odnosu na dosadasnje banjalucke promocije.

Autorka kaze da je knjigu pisala da to bude jedna ozbiljna analiza zasto smo tu gdje se sada nalazimo, kao i da se moze reci i da je to socioloska analiza uzroka i posljedica stanja u kojem se drustvo nalazi.

Objasnjava da naziv knjige govori o jednoj odredjenoj populaciji ljudi koja je dovoljno osvijestena i kojom se ne moze manipulisati.

"To su kosmopolitski orijentisani ljudi bez ideoloskih oblandi, koji promisljaju stvarnost onakvom kakva ona jest, a ne onakvom kakvu im neko zeli predociti. Melezi su neko vrijeme bili u zapecku, nije se znalo za njih usljed svih negativnih tokova koji su se desavali protekle dvije decenije na ovim prostorima." - kaza Karlaseva.

Knjizevnica Aleksandra Cvorovic kaze da je knjiga "Kad utihnu melezi" direktna kritika drustva, drzave u kojoj zivimo, nesavjesti pojedinca i njegove nesposobnosti da se suprostavi onome sto se namece.

To je svijet u kojem se desava dosta ludosti, dosta je crnog humora i ironije. Autorka je prilicno direktno i ostro izrazila svoje stavove i negodovanja prema svemu onom sto ona smatra da nije u redu, a sto nam se desava, navela je Cvoroviceva.

Moderator promocije bila je Vanja Latinovic.

Radmila Karlas je siroj javnosti poznata kao novinarka. Radila je za mnoge svjetske i domace printane i elektronske medije kao sto su VOA, WDR, BBC, "Sarajevski
svijet", "BH dani", AIM, banjalucki "Prelom"..

U visestrukim angazmanima u zemlji i svijetu bila je bespostedni kriticar i oponent akterima razdora i nacionalistickog politikantstva na teritoriji bivse Jugoslavije.

Jadranka Mudrenovic je zavrsila recenicom "da se ovako lijepo osjecala prije 30 godina."

Napisala : Nevena Vrzina

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Draga Saima
Kad pomislim da sam se i ja planirala naci u tom drustvu, a nisam...
Nego, sta mislis kako bih se ja osjecala medju vama, gorostasima, ja, ovako malehna ? Ma dobro, budi sigurna, jer ja volim visoke ( muske ).
Ne smijem dalje u ovom tonu, Cou sigurno vec pada mrak na oci.
Zasto si se Ti onako obrusila na gospodina / gospodju Posmatraca ? Covjek kaze ono sto vidi, cuje, procita. I ne cini mi se da je daleko od istine. Znas, ja sam isto u ovom tekstu koji si prepisala prepoznala neka imena, koja su , recimo, iz kosulje plave presli, recimo, u kosulju od sagrinske koze. Tko mi je kriv, kako kaze i sama Radmila, sto imam dobro pamcenje. Na zalost, da nema tih sto se vole presvlaciti, Radmila ne bi ni prosla. Ne dovodim u sumnju cinjenicu da je tamo bilo i iskrenih.
Sjetih se prvog i, po meni, najboljeg preporucenog teksta na ovom blogu Zasto ne dolazim u Beograd. Ja bih samo Bg zamijenila sa BL.

Luce Mala

Saturday, 06 November, 2010  
Anonymous Anonymous said...

Draga Saima,sve što napišeš ja bih potpisala.Moram priznati da ti malo zavidim što si ko tica.Sad si ovdje,sad ondje i svugdje ti lijepo.I ja imam puno prijatelja onih mirnodobskih,zovu me da dođem, i sve mislim otići ću,ali prilike ne dozvoljavaju.Tako prolazi vrijeme,starimo i najžalije mi je što će ostati još toliko mnogo mijesta na Zemlji koje nisam vidjela.Lijepo ih je vidjeti i na TV ili iz priloga sa bloga.A što se Radmile tiće svi koji su ju upznali vole ju kao najriđeniju.To isto ona osjeća prema nama.Volite se Ljudi!Enisa

Saturday, 06 November, 2010  

Post a Comment

<< Home