Siroka lepeza pijanistickog umijeca
Posto mi Nada nije pripremila tekst priloga i mada nisam pristalica resavske skole (vise volim tekst napisan vlastitim rijecima), odlucio sam se da dobiveni clanak prekucam kako bih posjetiocima bloga priblizio ovu mladu umjetnicu, nasu bivsu sugradjanku, jer ona to svakako zasluzuje.
U okviru festivala Bascarsijske noci, u dvorani Bosnjackog instituta, sarajevskoj publici predstavila se mlada pijanistica Azra Medic. Klavir je pocela uciti u rodnoj Banjaluci, a nastavila u Zagrebu i Sarajevu, gdje je i diplomirala na Muzickoj akademiji kao najbolji student Sarajevskog univerziteta. Svoje izvodjacko umijece usavrsavala je i nadogradjivala u Zagrebu i Njemackoj, zavrsivsi na dvije muzicke akademije (u Kasselu i Freiburgu) postdiplomske studije. Dobitnica je mnogobrojnih nagrada na medjunarodnim i domacim takmicenjima. Koncertirala je u gradovima sirom Evrope i regiona.
Niska Bisera
Ova uspjesna pijanistica znalacki je odabrala program u kojem je pokazala svoje najbolje kvaliteta...
Izvedbe sonata Scarlattia i Haydna bile su prozete stilskim duhom epoha u kojima su stvarane, sa jasno izrazenim sitnim pojedinostima, ukrasima, mozaickim detaljima od kojih je satkano muziko tkivo. Viskoka tehnicka vjestina, lijep i osmisljen ton stvarali su iluziju niske bisera rasute po crno-bijelim dirkama.
Klavir u bojama
Od tri ljubavna sna F. Lista, br. 3 koji uvijek i iznova sarmira svojom zanosnom melodijom komponovanom na stihove Freiligratha: "O ljubi dokle ljubit mozes, O ljubi dokle ljubit znas...", umjetnica je interpretirala muzikalno, jednostavno, bez suvisne patetike. Balada br. 2 zvucala je tehnicki precizno, sa sirokom lepezom pijanistickog umijeca.
Na kraju smo culi 24 preludija A. Skrjabina izvedena u maniru osebujne individualnosti mlade umjetnice sa bogatim, ali nikada perkusivnim tonom, docaravajuci "klavir u bojama".
Nakon dugotrajnog aplauza publika je nagradjena bisom, malim preludijem J. S. Bacha. Pijanistica Azra Medic se svojom besprijekornom izvodjackom koncentracijom, jasnocom izrazavanja, sigurnim i suverenim nastupom razvija u zrelog umjetnika pred kojim se otvaraju novi prostori i mogucnosti.
Autor teksta: Mirjana Papic-Hrkas.
2 Comments:
Poslala sam prilog u formi koja je tocno oslikavala ono sto sam htjela reci; o Azrinoj uspjesnosti svjedoce glasila glavnog grada susjedne mi drzave ( vidjeti pdf novinskog clanka ), pribliziti citateljskom uhu vrstu glazbe koju pijanistica reproducira. Nemam na zalost snimak s njenog koncerta, pa sam se posluzila internetskim magazinom ( ukljuciti zvucnike )i poslala kratak popratni tekst pod nazivom " O ljubi dokle ljubit mozes, O ljubi dokle ljubit znas..." u sklopu koga je bila i moja kritika Tebi zbog gluhoce bloga ( sto se donekle vidi iz Tvog uvoda ).
To Ti je dragi moj Srednja tehnicka skola, Arhitektonsko - gradjevinski odsjek, Banja Luka. Da je poznata i pod nazivom " resavska " nije mi do sada bilo poznato.
Uostalom, ako prilog nije zadovoljavao Tvoje kriterije nisi ga morao objaviti. Tebi ne bi bilo prvi put, a meni ne bi pala kruna s glave.
Lijepi pozdrav ( kako bi se reklo kod nas u Zagrebu, ne... )
Nada
Izvinjavam se Nadi na izmjenama u prilogu: nisam ocekivao ovakvu reakciju.
Da bih stvar donekle ispravio pipremit cu originalni prilog a ovaj cu ostaviti zbog komentara (naravno, muziku moram izbaciti jer bi dobili muzivku zbrku).
Post a Comment
<< Home