SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Tuesday, May 21, 2013

Proljece u Carnegie-u


Iako ove godine sve kasni u odnosu na prošlu, proljeće je ipak stiglo i u Carnegie, mali gradić nedaleko od downtown Pittsburgh-a. Jutros, nakon što sam zalio povrtnjak, izvalih se na ležaljku isod nastrešnice da, po običaju, pročitam šta ima novo u mom novom kraju (dok mi muzika svira u background-u), ali me ljepota jutra natjera da ustanem i dohvatim se kamere. Sunčeve zrake se probijaju kroz krošnje drveća, mačuhice se rascvjetale, i jasmin u uglu dvorišta je u punom cvatu, klematis samo što nije, trava zelena, pokošena prije dva dana, kao na Wembley-u.

Jutra su u mom backyard-u prekrasna, negdje od polovine maja pa sve do kraja oktobra. Čim Nera ode na posao, ja izlazim napolje, da uživam u ljepoti prirode dok još to mogu. Dok sam išao na posao, uživanje se svodilo samo na subote i nedelje, te praznike, naravno, ako je vrijeme bilo lijepo. S penzijom se to sve promijenilo pa sam sada cijeli dan u pokretu, od ranog jutra, do kasne večeri, ne žureći da sve završim u jednom danu.

Da mi je neko prije dvadesetak godina rekao da ću se opet negdje skrasiti i naći mir nakon što sam morao ostaviti rodni kraj, rekao bih mu da je lud. Kada sam odlazio iz rodnog grada, zarekao sam se da više neću ni prstom mrdnuti da napravim nešto da bi mi opet neka hulja sve otela. Mislio sam da ću prihvatiti filozofiju mog prijatelja Sege, koji je jedne večeri, dok smo sjedili u njegovom stanu na Starčevici spremajući se za odlazak, rekao da će mu ubuduće trebati samo gajbe od piva za stol i stolice, i ekser, da objesi odjeću. Svoju zakletvu i Seginu filozofiju sam zaboravio onog trenutka kada smo se uselili u kuću koju smo kupili nakon nešto više od godine dana od dolaska u Ameriku. Gotovo od prvog dana sam počeo planirati, zajedno sa Nerom, gdje šta posaditi, šta napraviti, kako učiniti život u ovoj velikoj i nama nepoznatoj zemlji ponovo privlačnim i što sličnijim onom kojeg smo nekada živjeli.

Sada, gotovo dvadeset godina od izlaska iz Banjaluke mogu reći da smo u našoj namjeri uspjeli. Stvorili smo kutak u kojem ima jako puno starog kraja, više nego što ga danas ima u rodnom gradu. A i komšije nam nisu loše i nemam osjećaj da nismo dobro došli. Sa Gerijem, komšijom s lijeve strane, se često zezam, dok sa druge strane imamo mlađi bračni par koji imaju mnogo sličnosti sa našom djecom. Nekada, u starom kraju, zaklinjali smo se u komšije a znamo šta nam se desilo. Ovdje više ne živim u iluzijama i ne očekujem veliku ljubav koju smo skupo platili.

Dan je danas prekrasan, a ja se raspisao. Treba nešto i uraditi dok Nera ne stigne s posla. Još samo da pripremim slike za blog pa da se prihvatim posla. Povrtnjak još nije potpuno zasađen a navikao sam svake godine da se zasladim paradajzom, paprikama, mahunama, krastavcima, zelenom salatom, mladim lukom i drugim povrćem, svježe ubranim. A i nije dobro da se čovjek ulijeni jer rad čini čovjeka, kako kaže svima nama znana narodna poslovica.










4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kako sam danas uzivala citajuci ovaj prilog.prvo zbog zadovoljstva i srece koja se osjeca u svakoj Coovoj rijeci. Pa slike koje pokazuje osobeCo-i Nere odgojene da je smisao covjekov zivota u radu i svojim radom stvaranje srece i dobra, ma gdje se nalazili.
Pa me obuzese uspomene iz djetinjstva i na sve nase prijatelje i komsije.
Zasto smo ovakvi. Zato sto smo Nauceni u nase vrijeme djetinjstva na rad i postivanje rada.
Svi mi blogeri smo slicno odgajani u ovim nasim bosanskim gradovima u nase vrijeme djetinjstva i mladosti. To se dalo osjetiti u mnogo priloga i komentara u javljanju od samog pocetka ovog bloga.
I sada na raznim stranama svijeta to se osjeti kod mnogih. Narocito onih koji su u svijetu u kojem se pruzaju jednake sanse. Pamet i rad su pomogli da se uhvati sreca.
Banja Luka je do zemljotresa imala sve sto je jedan grad mogao pozeljeti
Zato je cesto u mnogim djelovima bivse Juge imala epitet jednog od najljepsih gradova.
A onda u gradove podjose stizati ljudi sa osjecajima slicnim pjesmi R.Karadjica " rusite gradove, mrzite gadove" ili tako nekako bezvrijedno da se nauci nspamet.
Ovo Co sto ti sada poztize za 20 godina zajedno sa Nerom i djecom, postenim radom i trudom ovdasnji lljudi takvih kvaliteta mogu samo sanjati.
Kontejneri, jad , bjeda i depresija su svakim danom veci.
I zaista bez obzira kako ste otisli meni se uvijek svidjala ona" budala zivi tamo gdje se rodio, a pametan tamo gdje mu je dobro."
Drago mi je da ste u BL sacuvali stan pa ako dodju one staracke godine, kad se ludjacki pozeli povratak u rodni kraj, drago mi je da i to mozete.
Uzivajte u sreci i ocekujte trenutka da u 70-tim (Vice) i dubokim sezdesetim ( ja) dobijete unuke i i to vas podmladi
Puno pozdrava tebi i nasim dragim Banjalucanima sirom svijeta. Pozdrav Saima

Wednesday, 22 May, 2013  
Anonymous Posmatrac said...

Ovo je lijep i naizgled optimistican tekst. No ima nesto iskonski tuzno u tom prilogu.

Covjek se mora odreci svojih najljepsih karakteristika (iskrenosti, dobrocudnosti, zajednickog radovanja zivotu) i prihvatiti da nesto napravi od zivota koji mu je uskratio one najljepse stvari koje zivot pruza. Ovo se ne odnosi na Co-a nego na sve takve ljude. I ja sam medju njima.

Ima lijepih dana i dogadjaja, ali ne mogu shvatiti zasto mi je netko uzeo one prekrasne.

Wednesday, 22 May, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Nikako stici na sve strane, al' mozda stignem ovih dana tvom engleskom travnjaku baciti kontru jednom novo otkrivenom livadom na kojoj mi je trava do iznad struka i izaziva na grijeh.
Nada

Saturday, 25 May, 2013  
Blogger co said...

Badava mi bacaš kontru, ne pali to kod mene. Evo me, utrčao sam samo na trenutak da probvjerim šta se događa, pa maram nazad da završim košenje prije utakmice.

Saturday, 25 May, 2013  

Post a Comment

<< Home