SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, May 12, 2013

Predrasude i propaganda


Pogled sa tvrdjave u podnozje Skadra
Vratili smo se iz Albanije puni utisaka. Mislila sam odmah prenjeti neke na blog, ali su nas Frane, Zana i Dorijan iznenadili i stigli u Sarajevo bez najave. Iznenadjenje je bilo potpuno. Sad spavaju a ja ne znam odakle bih pocela. Mislila sam od pocetka, ali me najvise impresionirao posjet Skadru i najvecoj tvrdjavi na Balkanu.

O zidanju skadra na Bojani smo ucili u skoli. Posjetiti, vidjeti u zivo nesto sto pripada dalekoj proslosti je poseban dozivljaj.

Muzejski kompleks je uredjen, dostupan i dokumentovan kartama, raznim predmetima i fotografijama.

Kompleks se zove po najmladjoj zeni od tri brata Mrnjavcevica, koja je uzidana u kulu, jer je to bio uslov da prestane "ono sto se danju sazidalo, nocu su vile rusileā€.
Ona se zvala Rozafa i tako se danas zov cijeli kompleks.
Ulaznica je 2,5 eura a nama su naplatili 1,5 kad su culi da smo Bosanci.

Tamo sam shvatila zbog cega se svi Albanci izjasnjavaju Albancima bez obzira na religiju.
Nose snazan osjecaj da su potomci Ilira a nacionalni osjecaj je ogroman za Albaniju.
Enver Hodza je 1956 godine ukinuo dekretom pripadnost religiji. Katedrale su sluzile za kosarkaske dvorane jer je bilo zgodno sto se visoko.
Dzamije i pravoslacne crkve su sluzile za skladistenje zita jer su izbili sve otvore i prozore tako da su imali dobru ventilaciju.
Inace su dzamije vrlo malena pa djeluju kao makete u odnosu na ove sad koje se kod nas grade.

Sad cu vam poslati neke fotografije da bi vam docarala bar malo ono sto sam svojim ocima vidjela i usima cula.

Pozdrav Saima

Ulaz u muzej i spomenik Rozafi

Dio unutrasnjosti muzeja

Karta Ilirije koja pokazuje da su nam na ovim prostorima korjeni isti. Lijepo se vide nase rijeke. Una,  Vrbas, Bosna i. Drina. Dolaskom tadasnjih stranaka tjreligija mislim da su nam zivoti "sj...........ni" do danasnjih dana.

bljesak koji se vidi na karti je od ovog lancica koji sam kupila u muzeju za 5 eura.
Bljesti kao Svarowski nakit. Morala sam ga pokriti i napraviti hlad da bi se mogao snimiti.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home