SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Wednesday, March 05, 2014

Cvećara Dragon Flowers

Evo jedne price iz Montreala o tome kako se ljudi brinu jedni za druge.

Mart je mjesec  kad svi osjecamo miris proljeca. Dani su duzi i topliji. Noci su jos uvijek hladne. Snijeg jos uvijek prekriva tlo. Drvo maple se polako budi. Pocinje sezona uzivanja u slatkom sirupu i dobooj hrani u sumskimm kolibama. To je moj omiljeni dio godine ovdje u Montrealu. Moj rodjendan je u martu. Prije dolaska u Kanadu zivjeli smo u krajevime gdje je proljece uveliko dominilralo u martu. Cvijece je pristizalo iz toplijih dijelova jadranske obale. Mimoze su bile  posebno cijenjene.

Prije nekoliko godina moja kcerka Ana je donijela divan buket tulipana za moj rodjendan. Bili su svjezi , tek poceli da se otvaraju. Kupljeni su u cvjecari u centru grada. Prodavacica se odusevila gledajuci kcerku koja je kupovala cvijece za mamu. Dohvatila je figuru sa tri mudra majmuna i dala Ani da mi  ponese kao poklon. Ruka jedne mame se protegla do druge mame. Ana je pricala o neizmjernoj ljubaznosti te zene i rekla je da nas mora upoznati. Jednog lijepog ljetnog dana smo bile u malom brazilskom restoranu i poslije prosetale ulicom Bernard u cetvrti Mile End gdje se nalazi cvjecara Dragon Flowers. Ana me je predstavila prodavacici . Razmjenile smo par rijeci, koliko se moglo od posla. Bio je divan suncan dan. Kratki prijateljski razgovor sa  nepoznatom zenom. Plijenio je njen njen blagi osmjeh, koji se tesko moze zaboraviti. Osmijeh vrijedne i pomalo umorne zene.

Odprilike jednu godinu kasnije sam vidjela na lokalnim vijestima da je cvjecara Dragon Flowers skoro potpuno izgorila u pozaru.

Pozari u straim montrealskim kucama se desavaju cesto. To nije bila neka velika vijest.

Velika vijest je bila ta da su komsije koje zive u njenom kvartu Mile End organizovali skupljanje pomoci preko Faecbook. Skupili su oko 15 hiljada dolara za 24 sata. To je bio nacin da joj  se zahvale  za osmjeh i topli razgovor svaki put kad prodju pokraj njene radnje. Za dodatni cvijet, koji je uvjek stavllala u buket  mimo svega sto je kupljeno. Ljudi su to cijenili i postovali.

Tamuy Leu je vlasnica cvjecare Dragon Flowers, imigrant iz Hong Konga, samohrana majka sa 14 djece.

Mile End je bila raskrsnica perifernih ulica (malta) na kraju grada Montreala prije 200 godina. Tokom stoljeca je nastala gradska cetrvrt naseljavana novopridoslim imigrantima iz svih krajeva svijeta. Poznata je po kulturnoj raznovrsnosti.

U zadnjih desetak godina ovaj dio grada se pretvara u umjetnicki centar sa mnogo galerija , muzickih studija, kafica .....



Dubravka

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Nada said...

Krasan tekst Dubravka. Najezila sam se dok sam citala.
Kod mene su ispod prozora ljubicice vec odavno procvjetale, a mimoza se osusila u vazi.

Wednesday, 05 March, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Draga Dubravka
I moj rodjendan je u martu.nije važan datum i ja ti ga danas čestitam
Mart je mjesec budjenja i pocetak proljeća. I pocetak budjenja.
Hvala ti za ovaj topli prilog. Svojom pamecu i dobrotom sasluzila si da živiš u ovakvom mjestu. I ti i tvoja porodica.
Čitajući ga covjek osjeca toplinu i radost saznanja da ovakvi ljudi postoje.
Uzivaj u svakom trenutku i svakom danu i sretno vam.
Pozdrav Saima

Thursday, 06 March, 2014  

Post a Comment

<< Home