SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, October 14, 2018

Put u Evropu 2018 - peti dio

Crkva Sacre Qoeur

Jedan cijeli dan smo proveli švrljajuci po Parizu obilaskom crkve na najvišoj tački Pariza Sacré-Cœur, Montmartre i čuvenog  Moulin Rouge-a, ponovno Jelizejskim poljem ( Champs Elysees) i ulicama prema Louvru koje obiluju dvorcima u kojima se sada nalaze muzeji i vladine institucije. Veče završišmo pijući vino na keju Sene kao i mnogi posjetioci i stanovnici Pariza uživajući u zalasku sunca, prolasku turističkih brodova gdje su uz muziku mnogi plesali Ili ispijali razna pića.

Moulin Rouge
Posjeta mjestu na kojem je postojao čuveni zatvor Bastille (Bastilja) tvrđava srušena tokom francuske revolucije a sada okružena operskom kućom, nizom restorana i zrakasto raspoređenim ulicama s obiljem radnji po kojima bi naše supruge mogle provesti mnoge sate. Jednom od ulica se stiže do čuvenog pariskog groblja Pere Lachaise (Per Lašez) gdje ostavismo ružu na grob pariskog vrabca Edit Pjaf, vidjesmo počivališta Simon Sinjore i Iv Montana, Frederika Šopena, Vićenca Belinija kao i niz velelepnih grobnica kojem se nastojalo ostaviti porodičnog traga, ako ništa, onda po bogatstvu porodice.

Spomenik na mjestu Bastilje
Zadnji dan posjetismo muzej Pabla Picassa sa slikom Guernike, koja prikazuje stradanje španskog grada od povampirenog fašizma. Sam slikar nije dao tumačenje te slike nego je ostavi da je  svako  na svoj način tumači. Picasso je jedan od tvoraca slikarskog pravca Kubizma koji na mene nije ostavio poseban utisak najvjerovatnije zbog kratkog vremena provedenog u tom muzeju i pod utiskom svih muzeja koje smo do tada obišli.

U intermecu obilađenja muzeja šetali smo po starom djelu Pariza koje obiluje pekarama sa čuvenim kruhom (baguette), radnjama, od poznatih dizajnera, do butika u kojima se može naći ponešto za svačiji ukus i džep. Restorani su raznovrsni ali mi smo najčešće odlazili u restoran Chez Paul u blizini Bastilje gdje smo mogli dobiti kvalitetan obrok uz pristojne cjene.

Iz jednog u drugi voz podzemne i nadzemne željeznice dođosmo opet na aerodrome s kojega poletjesmao na vrijeme za Zagreb, pomalo umorni ali zadovoljni sa onim što smo vidjeli uz želju da ponovo dođemo i vidimo propušteno.

Aljoša Mujagić, oktobar 2018.

Počivalište pariskog vrabca

Labels: ,

3 Comments:

Blogger co said...

Moram priznati da pomalo zavidim Aljoši na njegovoj posjeti Parizu, gradu svjetlosti, kako ga neki zovu. Već par godina planiramo da ga obiđemo ali nas svakodnevne obaveze sprečavaju da taj plan i ostvarimo. Stari se, ima se sve manje snage, osjećam to sve češće, pa se bojim da će mnogi planovi ostati samo planovi.

Istina, u Parizu sam boravio nekoliko dana sredinom osamdesetih ali od te posjete nemam ama baš niti jednu fotografiju. Bilo je to doba kada je Rudi Čajavec bio jedan od giganata jugoslavenske privrede, kada se radilo, dizajniralo i proizvodilo, kada su naši stručnjaci putovali svijetom usvajajući najnovije tehnologije, pratili razvoj u području elektronike, računarstva i mašinstva, jednom riječju, kada smo bili kompanija koja se mogla nositi s najvećim kompanijama svijeta. Kao rukovodilac Laboratorije za elektronske i elektromehaničke komponente posjetio sam Sajam elektronike koji se te godine održavao u Parizu. Pored obilaska sajma našlo se vremena i za obilazak Pariza. Bio sam, nažalost, jedini posjetilac iz Profesionale pa nisam imao društvo s kojim bih uživao u znamenitostima Pariza ali sam ipak posjetio Ajfelov toranj, Triumfalnu kapiju, Luvr, popeo se na Mont Martr, prošetao pored Mulena Ruža, crkve Notr Dam, šetao obalam Sene i Jelisejskim poljanam, stigao do Versaja. Čak sam šetao grobljem na kojem su sahranjeni velikani o kojima Aljoša piše. Bilo je to davno ali su sjećanja na ovaj lijepi grad još uvijek sačuvana u jednom od kutaka moga mozga koji polako počinje da otkazuje.
Zahvaljujem se Aljoši na prilozima i lijepim slikama a najavljujem i par njegovih priloga iz naših krajeva koji čekaju da dođu na red.

Sunday, 21 October, 2018
Anonymous Dubravka said...

Dragi Aljosa
hvala na ovoj reportazi i opisu mjesta o kojima smo saznali iz Balzakovih romana i ucili na casovima istorije. Vjerujem da je zelja svakog ko je odrastao negdje u Evropi da bar jrdnom u zivotu obidje taj centar svijeta. Za mene je Paris centar svijeta iako ovdje uce djecu da je NewYork centar svijeta. Isla sam u Newyork ali ga nisam obilazila.

Puno pozdrava svima od Dubravke

Tuesday, 23 October, 2018
Anonymous Dubravka said...

Prebrzo sam poslala komentar. Jos sam htjela dodati da su Paris i NewYork na mojoj listi zelja, pa cemo vidjeti.
Ko voli umjetnost vrijedno je posjetiti nekadasnji Lenjingrad sadasnji St Petersbourg. Cijeli jedan veliki muzej. Tamo sam bila a voljela bih otici jos jednom.