SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, April 15, 2007

Rocket Scientist

Pozdrav svim blogerasima i posjetiocima iz Houston-a, centra naftne i svemirske industrije. U Houston-u ako ne radis u naftnoj industriji, onda radis u svemirskoj. Ako niste do sada znali, ja sam zaposlen u onoj drugoj, svemirskoj industriji. Do proslog cetvrtka, 12. aprila, ja sam radio za Boeing Space Exploration, dio Boeing-a koji radi za NASA-u. Osim dana kada mi su dodjelili diplomu za citav moj 16-godisnji skolski trud, bio sam najvise ponosan dana kada sam dobio ponudu za posao od Boeing-a. Zadnjih dvije ipo godine ja sam radio kao Orbiter Systems Safety Engineer na Space Shuttle programu. Bit mog posla je bio da obavjestavamo NASA-u o mogucim opasnostima letenja Orbiter vozila (Orbiter je u stvari ono sto ljudi obicno smatraju Shuttle-om - onaj dio koji sleti, odnosno sama letjelica) koristeci inzinjersko istrazivanje i razmisljanje. Mi smo bili zaduzeni za stvaranje i odrzavanje dokumentacije koja se koristi za ocjenivanje rizika; NASA onda odlucuje sta da uradi da smanji taj rizik ili da li ce uopste letiti Shuttle.

Iako posao zvuci zanimljim i iako sam imao sansu da putujem u Kennedy Space Center i vidim Shuttle izbliza (cak sam bio i na samoj platformi za lansiranje), sam posao je bio dosta dosadan, nije bilo budocnosti jer Boeing nema nikakvih ugovora sa NASA-om nakon Shuttle-a koji je gotov 2010, nisam imao sansu da naucim nove stvari jer nije bilo tako puno posla a vec su krenuli sa odpustanjima radnika. Odlucio sam da trazim novi posao, i to posao gdje mogu potpuno iskoristiti svoju diplomu inzinjera elektronike. Nakon tri mjeseca trazenja, nasao sam posao u ... svemirskoj industriji. Opet!

U ponedjeljak, 16. aprila, krecem posao za ERC Incoroporated. Ovaj posao ce biti milion puta zanimljiviji nego moj prosli jer cu raditi na dizajnu elektronike i software-a novog svemirskog vozila, Crew Exploration Vehicle ili CEV. CEV treba zamjeniti Shuttle u 2014 godini. ERC je jedna od manjih kompanija koja je dio jednog velikog inzinjerskog ugovora sa NASA-om. Sest kompanija su dio tog ugovora i ERC je dobila sansu da pomaze Lockheed Martin i Raytheon kompanijama tokom dizajna i proizvodnje elektronike nove letjelice. Sam posao se nalazi na samom Johnson Space Centru, tako da cu raditi u jednoj od NASA-inih zgrada.

Oprostajni rucak je bio proslog cetvrtka. Otisli smo u jedan lokalni italijanski restoran. Bilo nas oko 20-tak, vecina iz mog odjela, ali doslo je nekoliko inzinjera iz drugih odjela sa kojima sam ja cesto radio. U Boeing-u je obicaj da svi potpisu poster za odlazak i taj poster mi je sef predao tokom rucka nakon kratkog govora. Posto sam bio dobar sa svima u Boeing-u i inzinjerima u NASA-i, rastanak je bio sretan i profesionalan. Svi su mi pozeljeli srecu i ocekuju da ostanem u kontaktu sa njima. Moj sef je bio strasno razocaran kada sam dao otkaz ali je potpuno razumio moje razloge za odlazak i mnogo me je pohvalio kada su ga zvali da prica o meni.

Eh, koliko god nas zezaju Amerikanci, sada im mozemo reci da im jedan Bosanac pomaze u razvoju njihovog svemirskog programa. Ja sam mozda bio prvi Bosanac da radi na Space Shuttle-u ali mogu se kladiti da sam sto posto prvi da radi na CEV. Ko kaze da su Bosanci glupi!!!

Pozdrav svima iz Houston-a!


Davor

P.S. Nekoliko slika mozete vidjeti na ovoj stranici.

Labels:

27 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dragi Davore, upucujemo ti cestitke i zelimo ti puno uspjeha na tvom novom poslu. Znam da je to sto si i zelio i radosni smo da ti se zelja ostvarila. A i sigurni smo da ces im predstaviti tu malu Bosnu u najboljem svjetlu.
Ovaj prilog, kao i ostali tvoji prilozi je veome zanimljiv i uci nas nekim stvarima koje nismo znali.
The best luck!

Tufekcici

Sunday, 15 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Citam ovaj prilog, a srce raste od zadovoljstva i ponosa. Pravi je praznik za oci i dusu kada vidis da je neko mlad, pametan, uspjesan, priznat, pa jos tome i "nase gore list".
Cestitam na dosadasnjem uspjehu, a zelim i puno srece i zadovoljstva u buducnosti.Sto bi rekli "nasi" Ameri, GO GET THEM, TIGER.
Sto se tice teorije da su Bosanci glupi, ta se nije pokazala tacnom ni kod nas. Bosanci su oduvijek bili pametni, jedina "mana" im je sto su velike, postene radise.

Sunday, 15 April, 2007  
Blogger co said...

Broj mladih Bosanaca koji ovdje u Americi ‘rasturaju’ je veliki, samo nemamo informacija o njima. Isti slucaj je i sa onima koji sada zive u drugim dijelovima svijeta, a i u starim krajevima. O nekima sam ponesto napisao ali je najveci broj njih nama nedostupan. Sto zbog skromnosti, sto zbog nezainteresiranosti, sto zbog zelje da se o njima ne pise, broj priloga o mladima je mnogo manji nego sam ocekivao. A ne bi trebalo biti tako.

Evo naredni mjesec se sprema nekoliko ‘graduations’, zavrsetaka redovnih studija, magisterija i doktorata, i bilo bi zaista odlicno da se prilozi sa proslava nadju na ovim stranicama. Ja se nadam da ce se bar roditelji potruditi da nam posalju pokoji snimak (ako slavljenici nemaju vremena ili zelje za to), uz kratak tekst, a ja cu se potruditi da to uoblicim u odgovarajuci prilog.

Sunday, 15 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Dragi Davore
Prilog mi je jako zanimljiv, iz moje perspektive to mi je kao neki science fiction film ili igrica, nestvarno mi djeluje da se neko svaki dan susrece sa takvim stvarima. Lijepo je vidjeti kako neko i od nase „vrste“ bude priznat i uspjesan.
Veliki pozdrav i sa srecom ti bilo.
P.S. Nadam se da ces nas izvjestavati dalje o meni vrlo interesantnim i ne svakidasnjim dogadjanjima.

Sunday, 15 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Bravo Davore! Kaze se neka te sreca prati, a mislim da to u tvom slucaju nije samo sreca, tu je mnogo rada i znanja da se stigne do te srece, a i zelje da se nesto mjenja ako nisi zadovoljan.Jos jednom cestitke za dosadasnji uspjeh i sa zeljom da uspijes i u novom.
A ono o 'glupim' bosancima je naravno cista izmisljotina.
Sretno Davore.

Monday, 16 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hvala svima za cestitke i podrsku!

Evo drugi dan sam na poslu u mom uredu (naravno, cubicle) u zgradi 16, soba 254 na Lyndon B. Johnson Space Centru. Prvi zadatak mi je da naucim arhitekturu Constallation projekta, sto je naziv NASA-ino projekta za novo vozilo, povratak na Mjesec, gradjenje kolonije na Mjesecu i u dalekoj buducnosti, ljudske posjete Marsu. Stvarno ne mogu opisati koliko sam uzbudjen dok citam ove dokumente. Da vi samo mozete vidjeti sta i kako se planira citav ovaj projekt, to je stvarno nesto posebno - inzinjerski i naucni raj!

Pozdrav i do sljedeceg izvjestaja.

Tuesday, 17 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Davore,
ima nas jos koji zelimo da ti cestitamo I zazelimo uspjeh , da ti se ostvare sve tvoje zelje.

Nevjerovatno je kako vrijeme prolazi. Ti mozda ni ne znas ko sam ja.
Bili smo komsije na Starcevici , a ja se sjecam kad si imao mozda dvije godine, i penjao se po krevetima tvojih sestricina Sandre i Astre u Boriku. (Kreveti su bili "na sprat", i nije bilo lako)

Puno pozdrava i uzivaj u svojoj mladosti, cijeli svijet je tvoj.

Dubravka Kusmic sa familijom

Tuesday, 17 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Dragi Davore,
Kako danas zivimo u svijetu gdje se vijesti brzo sire i putuju, tako vidim da ste imali „crni“ petak u Svemirskom centru Johnsa u Houstonu. Nisam ni slutila da bi nekoga iz tog centra mogla „poznavati“ i tako se zabrinuti tom vijescu.
Ne znam sto se to dogadja kod Vas preko bare, ali vijesti koje dolaze od tamo, svakim danom nisu bas svijetle.
Nadam se da je sve ok i da ces se javiti sa dobrim vijestima.

Saturday, 21 April, 2007  
Blogger co said...

Majda, evo javljam se ja. Davor je ok. Incident se desio u drugoj zgradi. Javio nam se odmah cim se sve desilo, prije nego sto je to bilo objavljeno. Mozda ce se javiti i na blog, naravno, kada se probudi.

Saturday, 21 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Vijesti su uzbudile i nas u granicama BiH. Brinuli smo za našeg Bosanca u NASA-i.
Kada se sve tako dobro završilo dobijamo ideju da Davor napiše i filmski scenarij?
Veliki poydrav!

Sunday, 22 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Dragi Davore i Komljenovici,
Promakao mi je ovaj prilog, tek jutros vidjeh komentare; evo i ja hocu da se pridruzim svim onima koji vam zele uspjeh i da podijele sa vama radost.
Svako vam dobro,
Cadjo.

Tuesday, 24 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Sa malim zakasnjenjem, obzirom da smo bili odsutni, pridruzujemo se cestitkama Komljenovicima i Junioru
Pozdrav Amila i Sejo

Tuesday, 24 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Ponovo, hvala svima za cestitke.

Sto se tice onoga sto se desilo proslog petka, ja sam potpuno u redu. Ja radim u zgradi broj 16 a incident se desio u zgradi 44, koja je udaljena jednih 300 metara od moje zgrade.

Ne zelim o ovome sada pricati. Samo zelim reci da ono sto se desilo se desilo jer je osoba bila pod velikim pritiskom na poslu. Nadam se da svi vi koji ovo procitate iskorisite ovo kao razlog da se malo opustite od posla. Nijedan posao ne vrijedi ljudskog zivota.

Pozdrav svima od Davora.

Tuesday, 24 April, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Nedavno Co najavi nekoliko 'graduations' ovog mjeseca. I stvarno tako je krenulo: Dunja, čestitamo! Zlati i Čađi takođe čestitka, ali i obaveza da obavijeste blogere o odbrani završnog rada mlade arhitektice.
Također, ovog mjeseca i Kobašlije će uknjižiti diplomu mladog doktora hemijskih nauka!
U očekivanju slika na blogu,
čestitamo,
Ljilja i Mario

Tuesday, 01 May, 2007  
Blogger co said...

Marcici, drago mi je da se trudite, ali atmosfera na blogu je ocigledno uspavljujuca. Da ce biti diplomiranja, to znam, a koliko ce biti 'izvjestaja', to zavisi od drugih. Ja sam prestao 'kumiti' za priloge pa se rezultati vide.

Dunji i Murisu najiskrenije cestitke. Diplome za njih su samo poceci u uspjesnim karijerama.

Tuesday, 01 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Co, osjećam da naši dragi blogeri više vole da čitaju nego da pišu (možda sam se zaletio, jer mi nisu tražili ponuđene knjige). Predlažem da objaviš broj posjetilaca 'Kafane kod Co-a'.
Pozdrav!

Tuesday, 01 May, 2007  
Blogger co said...

Mario, nisi u pravu. Nasa raja se vrlo brzo zasiti svega pa tako i ovog druzenja. A znam da i neki prilozi iritiraju odredjeni broj ljudi ali je tesko pisati svaki dan, biti zanimljiv, a istovremeno voditi racuna da svima sve bude potaman.

A sto se tice knjiga, Nera me vec odavno ruzi sto nisam ideju realizirao ali i tu je situacija slicna. Ovih dana cu, uz sve ostalo, biti izuzetno zauzet pa sumnjam da cu biti u situaciji da se tome posvetim.

Nego, uzivaj u prvomajskom slavlju i nazdravi za nas koji na ovaj dan radimo k'o crnci.

Pozdrav - Co

Tuesday, 01 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Mario, ne mogu se sjetiti koje si to knjige spominjao. Co-u sam poslala svoju adresu i sada cekam da dodjem na red za knjige.
Pozdrav - Karmen

Tuesday, 01 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Drag Mario i cika Coe,
Bice slika i komentara, jos nije vrijeme pravo.
Puno pozdrava,
Cadjo.

Tuesday, 01 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Posto je Co neaktivan, a ja sam se tako obradovala ideji o knjigama, moram preuzeti organizaciju u svoje ruke.
Predlazem da svi zaintersirani posalju svoje adrese na nkomljenovic@comcast.net. Cim dobijem adrese, saljem prvu knjigu a Maria, Jasnu P. i druge molim da posalju ono sto su obecali.

Nera

Tuesday, 01 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Posto sam na neki nacin ja "zakuvala" ovu ideju s knjigama vrlo sam raspolozena da to i nastavim.
Poslala sam prvu knjigu Komljenovicima ne ocekujuci javni odjek, ali eto, desilo se. Izgleda da mi je izbor knjige bio dobar. Verujem da bi mnoge od vas zainteresovale knjige koje izlaze na ovom, za mnoge, dosta "nepopularnom" terenu. A ja bih rado da vam ih priblizim, bas zato. Co zna moju adresu.
Pozdrav, Zaga

Tuesday, 01 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Nero, evo šaljem obećane knjige. Dakle, Sahib Nenada Veličkovića, Talhe Irfana Horozovića i Šumski duh Gorana Samardžića (naslove ponavljam zbog Karmen kojoj su promakli) će uskoro biti na brodu za Ameriku. Pošto u ovo doba nema santi leda na Atlantiku, vjerujem da ćete ih još u maju čitati.
Pozdrav!

Thursday, 03 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Nema sanse...

basajuc po netu... naletim na neki blog fazona kao na sta su Amerikanci spali da im bosanci rade na raketama :) :) sto bi u prevodu bio tvoj prilog o "glupom bosancu" sto je presao iz Boinga u Constallation program. Eto sam i ja tu .. i pitam se sad a koliko jos??...Izgleda da ili je nasa "darovita" zastupljenost nenormalno ogromna (uzimajuci u obzir koliko je malo bosanaca) ili u drugu ruku smo onako samo malo vise "sretni" jer je program ogroman. Ipak... svaka (nam) cast. Pozdrav. PAUL

Friday, 15 August, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Paul,

Eh, tacno je da je Constellation ogroman ali ... koliko sam ja saznao tokom mog istrazivanja, ti nisi Bosanac, znaci jos uvijek sam prvi i jedini Bosanac (dok se neko drugi ne javi :)). Ako sam korektno informiran, ti si rodjen u Kaliforniji, otac ti je Hrvat a mama Engleskinja. Znaci, ne mozes reci da si Bosanac a cak ne mozes ni reci da si sto posto iz bivse Jugoslavije (samo pedeset posto). Izvini, ali morao sam odbraniti nasu bosansku pamet i uspjeh.

Evo upravo slusam telecon na kojem i ti prisustujes, Mech. SPT (ja sam u medjuvremenu promijenio posao pa ne radim software engineering vise nego sam sada kontraktor za SAIC). Pozdrav tebi, Amerikancu, od mene, jedinog Bosanca na Constellation Programu. Vozdra!

Tuesday, 09 September, 2008  
Anonymous Anonymous said...

He,he pa zar bi NEbosanac NErodjen u Bosni bio u stanju pisat na ovaj ilte onaj gore nacin tj. ovako se poigravati sa rijecima (ipak priznajem nakon svih ovih godina,kako pjesma rece, provedenih 'vamo pomalo se gubi pravilni ritam i dinamika u tim rijecima). Nego... sad mene zanima a ko je taj tip u Kaliforniji.. jer ja sam zapravu preko puta JSC-a a kad kazes SAIC pa oni imaju zgradu odma do (mozda smo cak i komsije) Lockheed-ove zgrade gdje sam prije bio lociran a sad tek povremeno banem... povremeno jer su stvari sad usporile jer je budzet znatno srezan na neko vrijeme kao sto si i sam mozda upoznat.. Ipak u pravu si u tome da treba branit "nasu" :) bosansku pamet... Vozdra..

Friday, 30 January, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Odavno nisam uzivala citajuci ove komentare i radujuci se sto nasi ljudi uzivaju u tudjem uspjehu i zele to iskreno reci i napisati.Ovde zloba, zavist i omalovazavanje svakog vrijednog i pametnog ubija.
Mario dobro rece"Nasa raja vise vole da citaju nego da pisu".MI na ovom blogu smo slicni, jer kad ti Milane nesto napises najveci dio se slozi, bude zadovoljan sa onim sto i sam misli i posao je odradjen.Niko ne razmislja koliko ti ulozis truda i vremena pored svih svojih obaveza da ovaj blog postoji.A usput imamo divnu komunikaciju u komentarima i lakse nam je ici linijom manjeg otpora.
DAVORU SVE NAJBOLJE I PUNO USPJEHA U BUDUCEM RADU, A RODITELJIMA CESTITKE JER JE TO PRVENSTVENO NJIHOVO DJELO.
Sretna sam kad imam pozitivnu inspiraciju.
Pozdrav Saima

Saturday, 31 January, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Pozdrav, Paul.

Izvinjavam se, imao sam pogresne informacije. Taj Paul radi u Langley za NASA-u. Nije bitno, nego ja sam kontraktor za SAIC ali ne radim u toj zgradi. Oni mi nisu dali ured pa radim od kuce. Svake srijede idem u tu zgradu na sastanak u 12:30 pm. Osim toga, nikada ne putujem na JSC. Ako zelis, javi mi se na dkomljenovic@mandbengineering.com.

Cujemo se!

Thursday, 05 February, 2009  

Post a Comment

<< Home