SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Friday, October 23, 2009

Cetvorolisna djetelina

O Radmili Karlas i njenom romanu Cetverolisna djetelina sam citao nedavno, naravno na Internetu, pa predpostavljam da i vecina onih koji navracaju na ovu stranicu znaju za njega. Radmila pise o onome sto nas vecinu protjeranih tisti vec godinama i o cemu, tu i tamo, pokusavamo reci pokoju rijec. Znajuci u kakvoj sredini Radmila zivi, njeno pisanje o stradanju nevinih za ovog zadnjeg rata mora izazvati divljenje kod sviju nas. Za razliku od mnogih koji se ne usudjuju javno reci ono o cemu raspravljaju pri svakom okupljanju, Radmila pise bez uvijanja, onako kako bi svaka postena osoba trebala ciniti.

Ovaj prilog mi posla Niskana i kako iz teksta vidim, u ponedeljak, 26. oktobra ce se u Sarajevu odrzati promocija njene knjige. Bilo bi zaista divno kada bi Saima uspjela ‘skoknuti’ ma promociju i poslati nam izvjestaj iz prve ruke.

Dragi Co,

Prijatno sam se neki dan iznenadila kad sam saznala za jednu divnu ženu, novinarku iz Banja Luke, koja je nedavno objavila roman o stradanjima nesrpskog stanovništva u Prijedoru i Banja Luci.To je jedna od rijetkih osoba u Banja Luci koja je imala hrabrosti pobuniti se protiv terora kojeg je SDS provodio nad domaćima. Ko je Radmila Karlaš može se saznati iz brojnih intervjua na Googlu od koijih sam izdvijila jedan koji je ispod teksta.

Knjigu sam naručila iz Banja Lukei jedva čekam kada ću je pročiitati. 26.10.je promocija u Sarajevu. Saima će nas sigurno obavijestiti o tom događaju.

Kontaktirala sam sa Radmilom Karlaš preko emaila i izrazila joj svoje divljenje za njenu hrabrost i djelo. Poslala mi je pozivnicu za promociju u Sarajevu, pa vam je šaljem.

Srdačno vaša blogerica Enisa.

Draga Enisa,

Hvala na tulipanima, divni su.

Evo, saljem vam pozivnicu za sarajevsku promociju, pa vi slobodno mozete da je proslijedite
tamosnjim prijateljima u moje ime. Bice mi drago da ih sretnem.

Tamo na Bistriku je cuveni "crveni" fratar Marko Orsolic, zaista impresivan covjek i moj dugogodisnji drugar i saborac protiv svih vrsta "izama." Vak se i pominje u jednom dijelu moje knjige.

Mnogo vas pozdravljam,

Radmila


Link na intervju

Labels:

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Meni je Niskana poslala svoju pozivnicu mailom i ja cu sigurno otici.Gosp. Marko Orsulic je osoba koju obozavaju svi normalni ljudi iz Sarajeva.Kad god gostuje na privatnim televizijama, on se slusa bez daha.Toliko plemenitosti i dobrote u jednom covjeku je za nevjerovati.
Neko vece je na emisiji "60 minuta" bio prilog iz Trebinja u kojoj su mali ljudi optuzivali tamnosnjeg vladiku i Dodika javno.Polako se krece i posteni ljudi progovaraju.Ja sam dobila odobrenje od Bruje da posaljem Njegovu pjesmu na OBN i onda odustala za jos neko vrijeme dok se Banjalucani ne pocnu javno izjasnjavati.Dovoljno je da za to znaju svi ovi normalni ljudi sa bloga i da nam je tolerancija i sloboda misljenja na ovom blogu potpuna.
Pozdrav Saima

Friday, 23 October, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Niskana,

I Vi ste hrabri i govorili ste o mnogo cemu i kako jednom rekoh HVALA Banja Luci sto ima Niskanu, tako i sada kazzem da bi trebali otici u Sarajevo na promociju knjige mlade Radmile Karlas.
Spadate rame uz rame.

Usput, na Bascarsiji, obidjite staru Tekiju, tamo je lani bila izlozzba uspomena i slika; vjerujem da je jos tamo.
Predivno, a i vrijedno slikanja.

Pozdrav, Ukrajinka

Saturday, 24 October, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Bas sam bila ljuta na nasu gospodju ministricu kad se nedavno ispricala Beogradu zbog "Ubij, ubij..." Sta se ima ispricavati njima ? Nama se treba ispricati, nasoj djeci, unucima. Mi cemo ispastati zbog takvih stvari. Nama treba civiliziranost, a ne huliganstvo.I sta je isprika? Skinem ti glavu pa onda: "Sorry". Ma hajte molim vas. Kako se to radi pamte banjolucani stariji od nas(ponavljam se). Iza 2.ww skolska djeca se vodila u Borik na promatranje vjesanja njemackih vojnika kao na kazalisnu predstavu. Zatvorske kazne bile teske i dugotrajne, a ne kao ove haskohotelske. Radikalno? I to sve zbog huligana? Ma ne mogu se oteti utisku da je sve to dio jednog sireg scenarija. Je li opet vrijeme za pakiranje? Je li Slovenija daleko? Meni tamo uvijek bilo lijepo, samo se nisu bas pretrgli u primanju izbjeglica.
Na pogresnom sam postu ? Ma ne. Sve je to tu.
I sama izrazih postovanje gospodji Karlas, doduse na neprocitano. Biti covjek je dobar osjecaj. Kad bi se radilo samo o kukavicluku, razumjela bih i ne bih ni osudjivala, ali kad se sjetim onog iskrenog zadovoljstva susjeda uz kotlice na travnjcima, one spremnosti na svaku zrtvu za svoju drzavu, ono opravdavanje svih postupaka prema nama gradjanima BL, jer oni tamo preko Save okrecu nasu djecu na raznjevima.
Gospodja Karlas je bila hrabra,i sad je. Gledamo u nju kao u zraku sunca koja se pomalja iz tmine. Odmazu joj oni, kao Ciro i Goran, koji "neke" zovu prijateljima, dive se cistom gradu (da cist je i precist)i misleci da je napomena "nismo zaboravili" dovoljna. Svaki javni nastup gostujucih je podrska apartheidu. Apartheid uvjetno, jer crnih,zutih i inih gotovo da i nema.
Pricamo o BL, zar ne?
Nada Š. D.
Ps: Paradajze molim zrele, manje boli. Ovo nije upuceno Tebi na produzenom. Od Tebe, ili jos bolje od osmijeha, ocekujem vedru razglednicu.

Saturday, 24 October, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Kratki komentar na dio teksta oko izbjeglica (prilog g-dje Nade S.):

Svaka zemlja koja je primila izbjeglice je imala planirane novce za pomoc izbjeglicama, bez obzira na nacionalnost ili boju kozze, ali su bili odredjeni zdravstveni uslovi, kao i neucestvovanje u ratu u bilo kakvom obliku.
Nije se to desilo tek onako, hajde, primicemo nekoliko hiljada izbjeglica iz te bivsse Jug-o-slavije (zemlje Ujedinjenih Slovena), ne, novci su morali da budu planirani za sljedecu godinu, ne???

Sjecate se petogodisnjih planova?
Planiramo da uradimo i zavrssimo to i to; a na isti naccin je planirano i oko izbjeglica, drugim rijecima oko rata u bivssoj Jugi ili nekoj drugoj zemlji.

A koje su to zemlje primile izbjeglice a primaju i danas? Zna se!
Znaci, dogovor je negdje na vrhu piramide!
Posao, novci, zaposljavanje stranih kadrova u tim zemljama gdje se ratuje.

Jedni su gradili, drugi su razgradjivali;
onda su opet jedni gradili/obnavljali porusseno uz pomoc kredita stranih zemalja i opet, dolazili su oni sto bi porussili necije.

Jedni su slussali sve sto ima vlada kazze, drugi se bunili i govorili protiv nasilja.

Glavni krivac ostaje nevidljiv!

Pozdrav, Ukrajinka

Saturday, 24 October, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Dobar dan, sta ima?

Je li me Udba trazzila? Nije, dobro je.
Onaj ...-lav? Jeste, e svassta. Ne mozze on bez zzena kobajagi.

Izvinite, malo sam bila na putu, pa sam usput navratila i do one crkvice 'Sv. Ante' u Franjevackoj, u Sarajevu. Bilo je malo pohladno i mislila sam ostati do kraja ali mi je nessto skrenulo pazznju i zbog tog 'nessto' nisam mogla ostati.

U onom polumraku crkvice sam vidjela fratre, u onim njihovim haljinama, sve mlado, ali mi je pogled pao na cipele jednoga, pa na cipele drugoga, poseban oblik, a vidi se i u polumraku, zna se marka: 'Versaci'.

To mi nekako nije pasovalo i otisla sam odmah na pocetku. Otisla sam da cekam izvinjenja.
--------------
Cekam tamo na raskrscu, cekam, ne bi li onaj ...-lav prvi otpoceo oko izvinjenja.

(do sada je dosslo 6 izvinjenja: jedan advokat, dvoje taksista iz dva razlicita regiona, jedan bliski prijatelj, 2 konduktera na relaciji voza B.Luka - Sarajevo...

Renata

Tuesday, 27 October, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Dragi Blogeri!!!
Pomozite, ako mozete, da li neko razume gospodju Renatu? Pojasnite mi njene stavove!
Mnogo vas pozdravljam,

Novobeogradjanin (u detinjstvu banjalucanin)

Tuesday, 27 October, 2009  
Anonymous vjeko said...

Dragi blogeri

Kazem ja vjeki POLAKO..., i POLAKO prodje. Kazem mu: “Ma pusti kraju, eggs i to”. Ono: “Sta ce ti to, nema veze”. I uredu, nije bitno. Al’ stalno me proziva. Bice da nepostujem sagovornika, da sam nekulturan, pa jebi ga...
Vama se unaprijed izvinjavam, al’ nemam izbora.

Draga Renata

Evo me na cosku, u redu za izvinjenje. Pozicija br. 2 iz respekta prema Njemu, Bogu. Dajem mu prednost da se On prvi izvine sto su se Versace cipele njegovih ovozemaljskih sluzbenika isprijecile izmedju Vas i Njega/vjere. Mogu da razumijem da volite da zavirite pod odoru neciju, pa i u gace. Ali da nemate respekta prema sebi Tj da u ‘crkvicu’ ulazite i izlazite zbog sebe, a ne zbog drugih. To ipak ne razumijem. Poznato mi je da je nas ‘seljak’ , u nedostatku kafane, doma kulture ili ‘zeme’, u crkvu isao da bi bio vidjen. Ali Vi ste Banjalucanka, pa nemate potrebe za tim.
Moje izvinjenje Vas ceka kod Ukrajinke.

PS. Patike, obicno Reebok.

Sunday, 01 November, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Da li se ova knjiga moze kupiti u Sarajevu? Ukoliko ne moze, da li ju je moguce naruciti iz Banja Luke?

Thursday, 19 November, 2009  
Anonymous Anonymous said...

islim da je stampana u 500 primjeraka i da je vjerovatno rasprodana.Mozda ce niskana znati jer je u vezi sa Radmilom.Ja sam kupila na promociji u SA,
Pozdrav Saima

Thursday, 19 November, 2009  
Anonymous Anonymous said...

U Sarajevu se knjiga prodaje u "Buybook"_u, a u Zenici u knjizari Logos u prolazu zanatskog centra.
Nada Š. D.

Thursday, 19 November, 2009  
Anonymous Enisa said...

Četverolisna djetelina može se u Sarajevu kupiti za 10 KM preko Saime email frane@bih.net.ba a u Zagrebu preko Enise i Nade email: enabah@hotmail.com za 40 kn.

Pozdrav Enisa

Friday, 20 November, 2009  

Post a Comment

<< Home