SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Wednesday, June 12, 2013

Atifova "evropska" Banjaluka





Evropska Banjaluka! Puna su je usta političara. Misle, valjda, da zgrade koje su poslije rata izgradili od pokradenih para jedan grad čine evropskim. Ne znaju oni da grad čine ljudi a u našoj Banjaluci ih je zadnjih dvadesetak godina jako malo. Šljeglo se tamo svega i svašta i donijelo svoju kulturu u Gospodsku ulicu. Misle, valjda, da su, ako koračaju Gospodskom, postali gospoda. Ili građani. Liči mi to na jedan bezobrazan vic koji ne bih ovdje da prepričavam.

Zaboravljaju oni da se kultura stvara godinama, da ona potiče iz familije, škole, da se ne može tako lako iz opanka u cipele.

O Banjaluci kao evropskom gradu, koja blista, sam čuo i od nekih starih 
Banjalučana nakon njihove posjete gradu. Kako rijetko navraćam, pomislih da možda griješim.

Jučer, opet na facebook-u, naletih na kratki video klip mog prijatelja iz muzičkih dana, Atifa Turčinhodžića. Ovih stotinjak sekundi me uvjeri da nisam pogriješio. One kazuju sve. Pred našim očima se ukazuje ta „evropska“ Banjaluka u svoj svojoj ljepoti. Melem za dušu. A još više za uši.

Gledam ovaj klip i mislim se: e moja Banjaluko, šta si doživjela. Od nekadašnjeg grada sada je to jedna prava srbijanska palanka. Sav ugrađeni beton, staklo i čelik nije uspio promjeniti mentalni sklop novih Banjalučana. Korijeni ostaju duboko usađeni u psihu pridošlica i trebat će generacije i generacije da se kultiviziraju. Ako ikada!

Zahvaljujem se Atifu što me svojim kratkim video uretkom podsjeti na stvarnost jer čovjek se ponekad zanese pa počne maštati...

A kako ovu „evropsku“ Banjaluku vide oni naši prijatelji i poznanici koji nisu nikuda mrdali ovih dvadesetak godina, ne znam. Izgleda da im ona prija, jer ne bune se. Jer, kome je dobro, taj nema razloga za nezadovoljstvo. Osjetim to po sebi.

29 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nisam sigurna da sam siknula komentar, pa ponavljam :
Minutu prije sam gledala video na Buki, pa i ako nisam ukljucivala ton
, dosla sam do istog zakljucka.
Nada

Wednesday, 12 June, 2013  
Anonymous Emira said...

Odgledala I odslusala video pa mi ne da djavo mira. Smetaju mi neke stvari u nasim razmisljanjima. Prvo, nisu svi koji su stigli u BL, ili u druga mjesta, stigli svojom voljom, nisu svi stigli ni u opancima. U BL ima sigurno dosta bivsih sarajlija, u Sarajevu dosta bivsih banjalucana. Nevolja je otjerala vecinu, nisu svi bili u politici, ali vjerovatno su svi zeljeli naci nekakav kutak gdje ce se moci skrasiti sa svojom porodicom. Nekog vjetar odnio tamo, nekom ovamo. Istina, cini se da je u BL stiglo puno izbjeglica iz Like i Slavonije, ljudi koji s Bosnom nemaju nista zajednicko . Oni I dalje zele u Srbiju pa iako ih ona vise ne zeli, oni barem na ovaj nacin prave privid ‘male Srbije’. Istina, kic koji se vidi I cuje na ulicama BL moze se vidjeti I na ulicama SA , samo sto je tamo vise ‘uvoza iz Sandjaka ili Turske’, a kod nas iz Nisa ili Sabca. Ipak , kic ostaje kic I para usi I vrijedja oci. Docice valjda jednom dan kad ce se I taj kic skloniti sa ulica I ustupiti mjesta necem novom, naprednijem I vise primjereno gradu na Vrbasu
Dodala bih jos nesto. Nasim bivisim sugradjanima, koji su ostali tamo, tj. onim koji su ostali silom prilika ili pak oni koji su se svojom voljom vratili, treba skinuti kapu zbog svega sto su prosli, jer znamo sigurno da im nije bilo lako, a nije ni danas. Nije lako prolaziti ulicama svog grada I gledati I slusati sve ovo , nije lako biti okruzen ljudima od kojih te dijeli ama bas sve. Oni iz svoje koze ne mogu, kao sto nismo mogli ni mi iz svoje. Niti mogu sta promjeniti. Nismo mogli ni mi kad smo bili tamo, a bilo nas je vise. Nema nista bez kriticne mase.
A opet ima jedna pjesma koja kaze ‘sve smo mogli mi…..’

Ljiljo , daj pistaljku!
(mislim na pistaljku iz jednog davnog posta )

Sunday, 16 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Nije vjetar, nego rat, i nije privid male, nego Velike Srbije za ostvarenje koje se i ratovalo u nasem bivsem gradu.
To sto mi na sve to gledamo s visine nije njihov, nego nas problem. Ne znam tko je vas, ali mene nisu izbacili izbjgeli Licani, Slavonci, Zagrebcani, nego stanovnici BL uz odobravanje, sto glasno, sto precutno, velike vecine istonacionalnih stanovnika tog istog grada. Povlaciti paralelu sa Sarajevom nije u redu ( suzdrzavam se da ne upotrebim neku grublju rijec ) bez obzirana sve. Ipak su motivi i razlozi " odlazaka " i " dolazaka " bili vrlo razliciti.
Nada Stefanac

Sunday, 16 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Postovanje !
Vratio sam se iz Banja Luke prije dva mjeseca...pisao sam o tome ..pisu I drugi I pisacemo dok smo zivi.Kad bi neko gledajuci ovaj video 'zavrn'o' ton I kad se ne bi cula muzika koja tresti sa nekog standa sta bi ostalo..?Jedan obican dan I jedan autobus...mislim da je sve ,pomalo,pretenciozno...jedne prilike zalio mi se Sarajlija I pisao o svom gradu kao sto mi pisemo sad o svom....isprica da kad pun tramvaj stane pred Skenderijom I neko vikne 'Bascrasija' skoro svi ljudi izadju...proveo sam tamo 20 dana ,nista nisam video na bolje,losa ekonomska I politicka situacija..kriza I siromastvo...znao sam gdje idem ,posebno su mi je zasmetala zastava Grcke u vrijeme utakmice protiv BiH na kojoj sam I ja bio...struktura stanovnistva se pocela mijenjati davne ..poslije zemljotresa I da je ovaj snimak bio od prije I 20 godina ja ne bih primjetio neku bitnu razliku .U Saint Louisu vec nekoliko godina za docek N.godine pjeva Kemal Malovcic ...trazi se karta vise..nemam protiv njega kao covjeka nista,i upoznao sam ga jedne prilike ali to sto slusamo sa ovog standa se cuje od Amerike do Australije ..preko Banja Luke...da se ne lazemo,nema potrebe ...pozdrav !
p.s. Pokusacu poslati jedan text o nekoj drugoj BL ..mozda je treba I potraziti ?

Monday, 17 June, 2013  
Blogger co said...

Već sam ranije rekao da različiti ljudi susrete sa današnjom Banjalukom vide različito. Nekome je ona prelijepa, neko ne vidi nekakve bitne razlike između današnje i Banjaluke od prije 20-tak godina, a nekome sve živo smeta. Spomenuh da grad posjećujem veoma rijetko i nisam u prilici da iznosim utiske iz prve ruke ali ovo što sam vidio i čuo na ovom snimku mi je dovoljno da iznesem svoj stav. Muzička kulisa je upravo ta koja daje pečat današnjem gradu. Na nekada kultnom mjestu u gradu, gdje se sve događalo, danas trešte narodnjaci. Zamislite za trenutak kako bi to izgledalo da je tamo šezdesetih, na korzu, treštala ova muzika. Pitam se da li bi to uopće bilo moguće. Dok smo u to doba svaki LP engleskih grupa doživljavali kao bogom dan dar, danas u centru grada vladaju narodnjaci najgore vrste. Ljudi koji se vrzmaju okolo me posebno ne zanimaju ali taj duh nekadašnjeg grada koji je pojeo mrak je ono što me zgražava. Dok cijeli svijet, uglavnom (osim Afganistana, Nigerije i njma sličnih zemalja koje tonu u srednji vijek), vuče naprijed, naš grad se vratio u neko doba koje niti ne znam kako bih okarakterisao. Uvijek je bilo onih koji su obožavali narodnu muziku i nije to nikakvo zlo ali da takva vrsta muzike, koja govori jako puno o kulturi okruženja, bude dominantna u jednom gradu kao što je Banjaluke, to je ono što me užasava. Prošlo je od tog jebenog rata već dobrih dvadeset godina a pomaka na bolje ne vidim. Čak naprotiv, čini mi se da grad tone sve dublje i dublje prema dnu, ako govorimo o kulturi jednog okruženja.

O drugim gradovima ne pišem jer me posebno ne zanimaju. Uostalom, atmosferu u njima prije dvadeset, trideset ili više godina nisam imao priliku osjetiti jer kratki posjeti nisu dovoljni da se stekne pravi osjećaj o nekoj sredini. A u rodnom gradu sam proveo 45 godina i znam o čemu govorim. Žalosno je ako se neka druga Banjaluka danas treba tražiti. Koji je razlog tome? Nije vrag da se mora skrivati pred ovog koja danas dominira.

Monday, 17 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Bila sam napisala veliki komentar o ovome i neki pogresan dodir na Ipod sve je nestalo u sekundi. Nemam snage za ponovo ali najveci dio je nastao u slaganju sa Emirinim komentarom.
Elem svi smo zrtve poznatih ljudi i svi smo koletaralna steta
I danasnje borbe za RS , treci Entitet i Bos(sa kvacicom) nju.
Nikakva borba normalnog ( kojeg ima mnogo vise nego sto se misli)svijeta nema nikakve sanse da se bilo sta promijeni.
Sedamnaest godina nista se nije pokrenulo na bolje , NIGDJE.
Pozdrav Saima

Monday, 17 June, 2013  
Anonymous Posmatrac said...

Moram prokomentirati Co-ov upis. Ima nas dosta koji tesko gledamo kako je grad mladosti, napretka, multikulturnog druzenja, univerziteta i svega naprednog pao civilizacijski ovako nisko. Umjesto da ide jos vise napred on se sve vise srozava na razinu palanke. To je zaista tesko gledati, kada se zna sta je Banja Luka bila prije. Vrlo su rijetki takvi primjeri u historiji, ja ne znam nijedan da se rad namjerno 'decivilizira'.

Mozda nisu krivi pridoslice, ali netko definitivno jest. I za ono pred 20 godina i za to da se to stanje namjerno odrzava punih 20 godina. A zna se i razlog i on je vrlo proziran, napraviti i ucvrstiti Srbiju cim zapadnije, kao da je ovdje oduvijek bila. Otuda i ovo forsiranje trubaca i slicnih koje organizatori redovito zovu. A vidi cuda za ukus onih u BL koji su ostali civilizirani nitko ne brine. Sve je to dio perfidnog ali i pomalo degutantnog plana. Narod i pridoslice su tu uglavnom statisti

Monday, 17 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Od 45-te pa nadalje pocelo je raseljavanje mladih sa sela. Roditelji su krvavo radili da bi svojoj djeci omogucili fakultete i ostajanje u gradovima i nikad vise njihove patnje i teskog tezackog zivota.
Moj svekar je dosao u Beograd sa zenom u centar Beograda . Moj se muz sjeca kako su bili primljenji od rodjenih Beogradjana i gospode.
Vremenom su te generacije ucile,napredovale i uklapale se u sredinu u koju su dolazili. Pa i Banja luka.
Mojoj su tetki nasilno useljavali u kucu u Pobrdju milicionere sa familijama dok nisu dobili svoje stanove.
Kod cetvrtog je radili sjekira. Moja tetka je stala na vrata i rekla " ili oni ili ja"
Vrijeme u kojem smo zivjeli i grad o kojem Milan pise je bilo pozitivno za sviju. Polako ljudi su prihvatali banjalucku kulturu i vise nismo ni znali ko je odakle dosao.
Poslije zemljotresa grad je opet dozivio promjenu strukture stanovnistva, ali polako BL je ostajala ono sto je bila.
Pocetkom rata " sjargalo" se sve sto je moglo iz vukojebina na sve strane u gradove. Laksi zivot, sve dostupno , rade sta im padne na pamet. I muzika u BL se ne cuje se ne cuje na sve strane, nego na par standova oko Boske. Sve se to odigralo u 3-4 godine pocetkom devedesetih. Niti su imali vremena ni mogucnosti da ista nauce od onog sto su zatekli u gradovima.
Kulturnim ljudima ne preostaje nista nego da se povuku u svoje kuce i trpe.
Kao sto trpe svi normalni ljudi u svim gradovima bivse nam domovine.
Mnogi od njih svojim ponasanjem forsiraju i djele nas na " njihove" i " nase" i tako doprinose statusu qvo u ovoj jadnoj Bosni a i sire.
Pozdrav Saima

Monday, 17 June, 2013  
Blogger co said...

Jasno je meni da je situacija u mnogim gradovima bivše nam domovine slična i da se desila neka vrsta seljačke bune, ali one najgore vrste. Međutim, Banjaluka je poseban slučaj. Nemojmo zaboraviti da su drugi gradovi patili, da je bilo razaranja, ratnih dejstava s brda, da je moćna JNA testirala svoju snagu na nevinom stanovništvu, da je bilo ubijanja i drugih stvari koje ne želim spominjati, da je u sve to svoje prste uplela i osveta, ali da je u isto vrijeme Banjaluka od svega toga bila pošteđena. Neko je, još mnogo prije rata u Bosni, za Banjaluku imao poseban plan koji je veoma uspješno sproveden u djelo. A neki naši sugrađani su veoma brzo prihvatili tu novu stvarnost i priključili se, dajući značajan doprinos moralnom (i svakog drugom) padu jednog grada.

I kakva je situacija danas, dvadeset godina kasnije. Kako iz priloženog video klipa možemo ćuti, u toj Banjaluci, koja nije osjetila direktna ratna dejstva (o izbjelicama iz Hrvatske sam nekoliko puta rekao šta mislim), i pored velelepnih građevina i naizgled evropskog izgleda, na njenim ulicama caruje primitivizam najgore vrste. Meni nije poznato da su u Banjaluku stizale izbjeglice iz Srbije pa ne mogu prihvatiti objašnjenja za ono što se može doživjeti na Kastelovom čošku. Za mene ni objašnjenje da aktivnosti pojedinaca koji sve gledaju kroz ogledalo „naši i njihovi“ može biti razlog za ovaj šund u centru Banjaluke. Ni petnaest godina od završetka rata nije kratak period da bi mogli reći da će jednog dana sve doći na svoje. Izgled Banjaluke danas je rezultat plana koji nije u potpunosti uspio pa je insistiranje na njenom predstavljanju kao srbijanske palanke ono što iznenadni posjetilac vidi. Za nekoga ko u grad dolazi prvi put ovo što se dešava na Kastelovom čošku mođe izgledati kao dio tradicije i lokalnog folklora. Mi koji smo živjeli u nekadašnjoj Banjaluci znamo o čemu se radi.

A nove generacije, rođene poslije ovog rata i neće znati za ništa drugo od ovoga što sada imaju.

Monday, 17 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Vi diskutujete kao politicari u parlamentu bih. Nikome mislim nije jasno sta zelite reci vazno je da ste u kontri. Narodna muzika je prvo legitimna na svim prostorima kugle zemaljske. Pred boskom se postavilo prodajno mjesto za neki koncert i momak ukljucio cd plejer sa izvodacima kao sto ukljuci i kadfa prodaje karte za rock koncert. U Banja luci ima i te kako rock muzike a ta muzika je na sirem prostoru u krizi. U Banja Luci ima i rokera i seljacina i gospode i treba i pedera i nacionalista i komunista. Ja zivim u BL i znam mnogo ljudi a vi zivite vani i mrzite nas sto je vase pravo. Ja sam svirao i rock a narodnu muziku na svadbama i prije i poslije rata. Vi diskutujete na osnovu rekla- kazala i na osnovu nevolje koja vam se dogodila. Promjenite temu, pojma nemate.
Zeljko

Monday, 17 June, 2013  
Anonymous Druzenje BL ! said...

Jesam li Vam pricao da sam bio u Banja Luci....cevapa,svega !
Listajuci slike u primacoj sobi UzBluza....poznat mi covjek?U sredini Milan Balac .Comp u kojoj sam zaposlen poslovno saradjuje sa firmom MB Impex iz Banja Luke vlasnika Milana Balaca.Bi mi drago jednom upoznati I proizvodjaca ,krepke ,Viljemovke..Divna und Zlatna.Do sad su oko mene bili ,uglavnom, potrosaci.Pozovu me I na promociju njihovog novog proizvoda ,likera ,Walther.Bas ova ,divna,pivnica ispod Snack bara.Odlican program,na nivou.Istu noc je bio promo I u Sarajevu.Dobro pice,nesto kao Amaro naravno 18 .Prepoznam gosp. Jusu Druzica I podsjetim kako smo prije million godina pogodili Poly-a u njegovoj slasitcarni na Hanistu.Dobio sam poziv da posjetim I njegovu novu slasticarnu,nisam ,a bi mi zao kad sam cuo da se jedan takav objekat ne bi posramio da je I u centru Pariza.Bilo bi zanimljivo snimati scene kad udje jedan stari prijatelj Cakara ..hah ..ugledamo se a on me iz prve salje u neku stvar ..pa nas drug Cuka...uglavnom radis-radim I u trecoj minuti podjemo pricati o splavarenju,B.Pavlic...Cekarinom kanarincu,Kemi Taslidji..dosadni smo svima samo nismo sebi.Rekose mi da su za sve ove godine samo jednom otisli u Ring..'nako ,jebi ga !?Morao sam malo I o poslu,pa cudan mi taj Walther sa 'W I h' a oni prevedose kako planiraju izvoz za Kinu a tamo je gosp Zivojinovic Bata zastitio onog naseg Das ist Valtera...crno niksicko,double like !Krenula je prava svirka bubnjar Ukmar,nasa raja iz B.Pavlic I njegov band.Zivot cine male stvari,kaze ona stara zvaka,i uvijek je tako....par novih-starih prijatelja I jedan band.Pozalim se prvom do sebe kako sam tu dosao po dogovoru u cetiri a sad je ponoc,dnevnica pa upotrebim onu staru Boze Trampe koja kaze da me samo tehnika odrzava na nogama.
Milan Balac mi je dokazao da jos postoje ljudi sa kojima poslije nekoliko minuta nastavis razgovor I druzenje kao da se godinama poznajes,lijep osjecaj...!

Monday, 17 June, 2013  
Blogger co said...

Željko, ne razumijem što si se toliko ražestio. Svako ima pravo na svoje viđenje stvari, ljudi i događaja oko sebe pa tako i ti i ja. Kažeš, svirao si u Banjaluci i prije i poslije rata. Kažeš, svirao si i rok i narodnu na svadbama. Ja tu ne vidim nikakvih problema, radio si svoj posao i tražio način da zaradiš koju kintu. Poznajem mnoge koji su to radili i u moje doba i nisam im zamjerao. Nezgoda je kad te neko na glavnom trgu grada maltretira šundom i ne daje ti priliku da, možda, uživaš u trenucima prvog susreta sa rodnim gradom nakon mnogo godina. Te narodnjake si, kažeš, svirao na svadbama. To je u redu jer je to bila gazdina želja. Javni prostor je druga priča. Tu bi trebala važiti nekakva druga pravila. Ovako, svi su osuđeni da im uho probija neki pojedinac sa jakim zvučnicima, ne pitajući te da li i ti dijeliš njegov ukus. Da sam ja bio na mjestu Atifa, siguran sam da bih pobjegao negdje u neku od sporednih ulica da ne slušam tu srcedrapajuću muziku i pokušao bih da Kastelov čošak izbjegavam u širokom krugu.

A što se tiče Banjalučana, interesantno da ih i ja poznajem jako mnogo, ali nažalost malo ih je u rodnom gradu. A poznavao sam i mnogo komunista samo su se devedesetih nešto jako brzo odlučili za neke druge uniforme. Predpostavljam da i za njih imaš neko razumno objašnjenje kao što imaš i za ovog „momka“ što reklamira koncert. Ovdje u Americi je veoma važno imati objašnjenje za sve, ma kakvo ono bilo. Kod nas u Banjaluci (i manjem blentitetu) je ta disciplina dostigla savršenstvo pa smo za sve što se na tim prostorima desilo krivi mi koji smo otjerani. Predpostavljam da znaš o čemu pričam, pametan si ti momak.

Monday, 17 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Za Zeljka:PROMIJENI TEMU!POJMA NEMAS!
Podrzavam potpuno stavove g.Co-a koje je iznio u komentaru o"evropskoj"Banjaluci.Zeljko brani sadasnju SUND MUZIKU,ali i SUND KULTURU I POLITIKU u BLuci,koja neodgovara principima sadasnje Evrope vec dobu BARBARSKE EVROPE(rano srednjovjekovlje):kada je JEDNOUMLJE bilo DOMINANTNO i u POLITICi,I U KULTURI i U RELIGIJI.Dominintna muzika (DREKA!)u BLuci je izraz rezimskog gesla:JEDNO PLEME,JEDNA VJERA,JEDAN VOZD.Ista narodnjacka muzika moze se cuti u kioscima na pijaci,u kaficima...ona je dominantna(preko 90%)
heretik

Monday, 17 June, 2013  
Anonymous Druzenje BL ! said...

Da dodam jos I ovo...napisao sam nekoliko textova o svom boravku u Banja Luci...mozda sam mogao I sve to objaviti ali zavrsicu sa ovim koji sam priveo kraju pricu o mom boravku u BL.U njemu ima I neka moja poruka pa se u njoj mozda svi I prepoznamo.Uz duzno postovanje,ova tema je potpuno nepotrebna I nece nas odvesti nigdje.Slazem se sa Zeljkom I ovo polako pocinje liciti na nase politicare....kad se gosp . Popovic sa jednim brutalnim proglasom obratio nama niste ni sl. reagovali..on iz BL pise nama u Saint Louisu o nasoj nemirnoj savjesti,nasim novcima Itd. ..cak ste ga branili ..on iz BL pise jednom Nerki koji je dvije godine sa metlom na BL ulicama radio radnu obavezu....na osnovu videa od nekoliko minuta pisati o nekom,bilo kojem gradu .......dakle....''Ram za sliku mojoj majci....
....mozda niste znali ali ...bio sam u Banja Luci..hah !?
Pio Nektar i jeo cevape,vidio Majdu a kod Nane nas Ale meni i Akicu istrese na sto Bajaderu 300 gr...i suza mi sama kapnu...majke mi !Puno sam setao...gledao nove zgrade kao kakve spomenike,analizirao..a Boga mi i divio se..ko je sve to gradio nije zalio?Posjetio i fabriku R.Cajavec...stanovao sam preko puta..cijeli zivot gledao kolone nasih sugradjana ..jos jedan prodje ,radni, dan uzburkna k'o more...ko zna koliko se tu fam. hranilo,skolovalo ili gradilo..sad je tamo Todoric-market,sjediste jedne stranke i sala za svadbe...pekoteke i kladionice sretnes na svakom koraku.Tesko je ..kazu mi mnogi da gore ne moze biti...mnoge cijene su kao u USA a penzije kao 1-2 USA dnevnice ...strasno !Lijekovi su skupi,tema koja dominira kad si u drustvu roditelja ili starijih osoba.Ako ti daju krv onda si ti duzan dovesti tri osobe da to namire..kako i koga ,razumije se ,tvoj problem..da ne povjerujes?
Teska je u BiH bolest...bilo je i bice uvijek dobrih ljudi..dr Miro Pavic je bio i ostao nasa raja iz A.Jakica..moja ga tetka plaho fali...zapamtio sam i ime ,zasto ne spomenuti,dr D. Krivokuca...kazu mi po onoj staroj ,svima poznatoj....'da ti je rodjeni brat ne bi bio tako dobar'..zivio dr-e i hvala ti !?
Cesto pisem i volim pisati o nama ,lako je o drugima,pa o nama sta reci?
Mozda grijesim,od toga ne bjezim,....stosta cuo i vidio..mislim da je ekonomska ,politicka i svaka druga kriza ,ipak,ostavila traga i na nama samima.Osjetio sam puno negativnih vibracija...sto nije fino?Nismo mi losi ljudi ..trebali bi se svi pomalo izdignuti iznad svega ..pokusati,nije lako ali nasi su temelji staroga kova..kvalitetni ..viserazumijevanja ,vise druzenje ..iskrenog !
U knjizarai 'Kultura' mnogo dobrih naslova...volim
autobiografije ,pazario,K.Richards,D.Bouvi,Slash,Metalika..nova od Jergovica....i kad sve procitam ....nastavljamo....prijavim !
Zivi i zdravi bili !....pozdrav iz STL-a !

Monday, 17 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Prava analiza nema se sta dodati ali boagmi ima puno za oduzeti. On vrijeda jer ja kao branim sund??? Heretik odabro ime da iygleda enigmaticno a ustvari je jedan prejednostavan covjek. muziku i zivot ne zna i ne osjeca,a pise kao da je zavrsio narodni univerzitet kod Mice. Mozda on jos uvjek seta trgom EdvardaKardelja zagrlio trebu pjevusi joj Suberta. Mozda kad je raspaljivoa rostilj na studencu sa rajom pjevo; smoke on the water, a fire in the sky,smoke on the water, tan- tan- taan, tan-tan- ta.a..an... Led ledeni!!! Gdje nadoste ovog heretika??? Mijenjaj temu!!!
Zeljko

Tuesday, 18 June, 2013  
Anonymous Posmatrac said...

za @Zeljka

Postovani Zeljko promasio si 'ceo fudbal' sad da li namjerno ili slucajno. Sve sto govoris je naizgled razumljivo, ali ono sto ne zelis da razumijes (barem javno) je da se od Banja Luke svjesno radi 'vekovna' srpska palanka kako bi se ucvrstile 'zapadne srpske granice'. Ne kazem da je kriv narod, ali sudeci po tvojoj reakciji izgleda narodu to pase ili mu barem ne smeta.

Bio sam vise puta u Beogradu i drago mi je otici tamo i sretati ljude. No to nema veze sa politikom koja krece iz tog istog grada i koja je donijela mnogo zla na Balkanu i jos donsi.

Sad dal ti to ne vidis ili ne zelis da vidis ostavljam tebi na savjest. Nisu krivi ljudi, kriva je politika. Ali ljudi koji vide da je politika stetna a ne bune se, postaju saucesnici tj. postaju krivi. Razmisli malo, pozdrav

Tuesday, 18 June, 2013  
Blogger co said...

Mislio sam da se ponovo ne javljam ali moram reći par stvar jer sam na neki način povučen za jezik.

Novokomponirana muzika je samo jedan vid sveukupne transformacije Banjaluke. Nazivi ulica totalno neprimjereni okruženju u kojem se grad nalazi, ćirilica koju stranci (a i djeca Banjalučana rođena u svijetu) ne razumiju, crkve na svakom čošku za one koji su masovno koristili privilegije koje im je pružao komunizam, crkvene slave svega mogućeg (grada, preduzeća, društvenih organizacija, itd), sve je to dio plana kojeg spominjem. Željko to očigledno ne primjećuje jer se na to ili navikao ili je dio tog mentalnog sklopa koji smatra da je sve to normalno ili mu je, zapravo drago što je sve to tako. Možda je prije 400-500 godina bilo normalno da se po Banjaluci grade džamije jer je u tom periodu takav bio nivo svijesti ali danas, u 21. vijeku, graditi crkve na svakom čošku može biti sami dio plana onih koji na ovaj način obilježavaju svoju teritoriju, kao što to čine psi pišajući na svakom koraku.

Što se tiče velelepnih zgrada izgrađenih poslije rata (takvih, da napomenem, u Americi ima bezbroj i ne izazivaju posebnu pažnju), postavio bih pitanje kako su izgrađene? Čijim novcem? Vjerojatno od prihoda nepostojeće privrede i to neposredno poslije rata. Čudim se da se neko može diviti tim novoizgrađenim građevinama znajući da je sve to izgrađeno na grbači protjeranih koji su opljačkani do gole kože. Gdje je sav onaj minuli rad desetina hiljada protjeranih Banjalučana nestao? Čini mi se da nama to ne smeta jer, eto, grad se izgradio i trebamo biti sretni zbog toga. A to što nas je neko maltertirao, protjerao i opljačkao i nije toliko bitno.

A što se tiče Slobodana Popovića, to je vjerojatno jedina osoba koja ima moju punu podršku. Živjeti u onakvom okruženju i govoriti istinu (koju mnogi od nas prešućuju zbog naših vlastitih interesa) je velika hrabrost. Slobodan je jedan od rijetkih osoba koja iskreno žali za protjeranima jer je bio dio jednog miljea koji više ne postoji. Njegova oštra reakcija je, čini mi se, bila vezana za naše neglasanje, i zbog toga je bio napadnut. Ja sam u potpunosti shvatio njegovu frustraciju rajom kojoj su puna usta Banjaluke ali neće ništa učiniti da se stvari bar pokušaju mijenjati. Stao sam u njegovu odbranu shvatajući u kakvoj se situaciji nalazi. Međutim, nama je, čini mi se, mnogo važnije sresti se s nekim u kafiću nego uraditi bilo šta za naš oteti grad. Takvi smo mi, Banjalučka raja, i tu se malo šta može promijeniti.

Tuesday, 18 June, 2013  
Anonymous Cika Sulito ! said...

Postovanje ...i hvala !
Smeta mi ,iskreno,Vasa iskljucivost i zato regujem !
Gosp. Popovic zivi od politike cijeli svoj zivot ali ne bih sad o njemu jer nije tu a mozda i jeste?I tada sam Vas pitao da li Vasa savjest uznemirena,da li Vam se stalo do nekih ,Vasih,novaca i da li ste glasali?Ako od ,kazu,70.000 Banjalucana glasa samo 2136 onda opet kazem ,lako je o 'njima',hajmo malo o 'nama'?Sjedis cijeli zivot uz ,[po prof. Kazazu] sa najevecim polit. stetocinom od postanka BiH Zlatkom Lagumdjijom..a onda pises Nerki,tako i treba..i ja sam na svom profilu lobirao za glasanje i uslikao svoju prijavu.....jedan od 2136 !
Ja cu se i dalje drzati svojih prijatelja i boraviti po kaficima a Vi se drzite video-zapisa ..ja cu opet u B.Pavlic jer tamo su moji roditelji..,,na Hiseta i Grab jer su moje tetke tamo...oni ne hodaju ispred Boske pa i ne znaju u kakvom gradu zive..ne prate ovaj Vas profil i nece niakad to saznati...eto,hvala,i zbogom !

Tuesday, 18 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

AFERIM Posmatracu!
Slazem se sa Vasim odgovorom NEBESKIKU Zeljki koji lebdi opijen nebeskom ideologijom ...
G.CO navodi da su mnogi komunisti u Bluci prihvatili velikosrpsku ideologiju.Ja navodim neke poznate :
--Dragan Davidovic,prije rata propagator idelogije SANU-a(izdao knjigu o potrebi obnove crkve izmedju opcine i Doma kulture),sin oficira bivse JNA,kao komunisticki odbornik u opcin.skupstini glasao za SAO Krajinu,prisao SDS-u,Karadzicev ministar vjere,sada direktor RTV tzv.RS;
--Igor Radokcic,kao ucenik el.skole omladinski rukovodilac i veliki pobornik bratstva i jedinstva,sin oficira bivse JNA,sada veliki jaran Vozda tzv.Rs i predsjednik Skupstine manjeg blentiteta;
--Nebojsa Radmanovic,bio novinar i pobornik bratstva i jedinstva,cin partizanskog borca(koji je volio mnogo rakiju),sada primjeran velikosrpski ideolog,pajdas Vozdov i clan Predsjedistva BiH-a;
--Dragisa Spremo,dugu bio novinar u "Glasu",komusticki agitator i publicista,za rata pobornik velikosrpske ideologije,napisao knjigu o manastirima;
--Slobodan Boskovic,pjesnik i el.inz,radio u RO Profesinalna elektronika,bio primjeran komunista,brat ppukovnika mr.el.Milutina,bivseg direktora RO Profesionale,za rata i sada fanaticni pobornik velikosrpske ideologije...
PS:Aferim Cika Sulito za pravo odredjenje karaktera Zlatka Lagundzije,makijaveliste,kameleona,velikog karijeriste
i lizisahana Zapada...
heretik






Tuesday, 18 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Jedino na sta nikad necu pristati kad je rijec o BL, to je da se umanjuje krivnja za rat nasih bivsih sugradjana. Jednom je netko ovdje rekao da je u odbrani domovine bilo i hrvatskih Srba. Netko drugi je odgovorio da je to tocno, ali da su u tome bili znacajnija komponenta ne bi rata ni bilo. Isto se moze prenijeti i na BL, pa i na cijelu BiH. Svi sada analiziraju, traze uzroke, novi kut gledanja, i zele nam reci da ono sto smo mi vidjeli, culi i dozivjeli nije bilo bas tako. Ja mrzim sadasnju BL i tako ce vjerovatno ostati. Onima koji je vole niti bih mogla, niti htjela osporavati njihovu ljubav.
Htjela bih reci da ne podupirem "autobus demokraciju ", ona je sredstvo nacionalista. Tko se zeli boriti siroka mu Banja Luka.
Da obnasnim: pod " autobus demokracijom " podrazumijevam uplitanje sa strane.
Nada Stefanac

Wednesday, 19 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Mislim da je najveci problem Bosne, sto se u federaciji sa muslimanskim vecinskim stanovnistvom ( koristim ovaj naziv jer je trajao od dolaska osmanlija na ove prostore pa sve do 92-ge, i nikom nije pravio smetnje i probleme, svaki uspjeh ova tri konstitutivna naroda je zavisio od vlastite sposobnosti i rada) djeca od malih nogu uce da mrze cetnike i ustase, u rs-u da mrze balije, a Mjestima sa vecinskim hrvatskim stanovnistvom obadvoje.
, Dolaskom ludjaka, fasista i nacionalista na vlast vec 20 godina to uzima sve vise i vise maha .
Stara izreka "sto jedna budala napravi stoi pametnih ne ispravi" ovde se poremetila jer je sada na snazi odnos 100 budala a jedan pametan.
Sve nase diskusije, shvatanja pokazuju neslaganja u malom broju osoba, pa sad zamislite kako je sa stotinama.
Ne znam koliko godina treba proci da se to promjeni i da Bosna postane normalna zemlja.
Pozdrav Saima

Wednesday, 19 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Pitam se kako sam zasluzio toliko paznje u Vasem drustvu kao da nemate vecih briga. Al dobro nemate priliku cesto dopisivati sa banjalucanima. Neka vam ja budem ona rupa gdje je se I car Trajan ispovjedio. Neka vam budem vreca za nabijanje.Ja vam nisam neka faca kojoj cete isfurati svoju muku. Imam i ja svoju muku kao I cijela Rs. Problema kolko hoces preko svih mjera al vi navalili na mene. Neka neka bude tako. Al necete vi svoju muku utjesit, kao sto zelite. Vi ste jedna grupa koja se isfura na losim banjaluckim slikama. Pojma vi nemate. BanjaLuka zivi danas svoj zivot kao I vasi gradovi. Sjecam sse Banjaluke od ranije cinila mi se bila je bolja. Na Vama je da dodete I napravite grad kakav se vama svida. Hocete –necete vasa stvar. Ne bi ja sada o onome sto nahero tumaci (Heretik), mogli bi vi doci ponekad u grad vase mladosti I napraviti nesto za njega I za vas. Vi vise volite pljuvati.Mozete samo pljuvati ali nemojte po meni majke vam. Ima nas sto nismo vam naparvili nista sto vam ne nije po mjeri tojest sto nije po cijoj ljudskoj mjeri.
Mislim da je bilo je dosta udarati po meni kao po vreci. Neka vam je na savjest I na postenje. I jos nesto da vam kazem- nije jasno kako mozete toliko mrziti I to isticati. U Evropi takvima kazu nije mjesto a na boljim blogovima one koje mrze ili tako pisu nije mjesto. – izbrisu ih. BL nikada nije nikoga mrzila I vi ako zelite biti blog banjalucki morate se izjasniti u tom smislu.Nema veze necu vas uznemiravati vise
Vi vodite blog vi ste u pravu (ne brisete mrznju a trebali bi). Bez pozdrava I vjerovatno nikada se ne vidimo
Zeljko

Wednesday, 19 June, 2013  
Anonymous Posmatrac said...

@Zeljko nitko te naravno ne mrzi ovdje ali budimo iskreni. Nema 'vi' protiv 'nas'. Ima samo ko je covjek u univerzalnom smislu a ko nije, bez obzira na naciju.

Ono o cemu je bila rijec, kada bi 'vi' bili tako miroljubivi i siroka srca kao sto navodis, tada bi se vec davno vratio izbjegli narod i nastavio ovaj ionako tezak zivot na svojoj rodnoj grudi.

No posto 'vi' ne pokazujete ni najmanje znakova da smo 'mi' dobrodosli da se vratimo - 'mi' zakljucujemo da se vi presutno slazete sa onim sta se u BL desilo - temeljito etnicko ciscenje.

U zivotu nema zabijanja glave u pijesak. A ovo o tome da nisi nista kriv, direktno nisi. Ali posto ne vidis problem u ovom stanju sada, hmmm...

Ako nisi nista 'kriv' ucini nesto za 'covjeka' bez obzira na naciju. Nadji istomisljenike i javno transparentima na trgu zahtijevajte promjene i povratak protjeranih. To je jedino ispravno, za svako drugo rjesenje pobrint ce se karma kad tad. Nema srece u odobravanju zla, to nema veze sa nacijom

Wednesday, 19 June, 2013  
Blogger co said...

Lijepo je Željko što si se javio makar to bilo zadnji put. Po onome što napisa čini mi se da nisi loš. Jasno ti je što nam se dogodilo pa bi ti trebalo biti jasno i što poneko od nas piše sa gorčinom jer dvadeset godina od početka rata sve je isto kao prije, samo uvijeno u šareni papir. Možda ti nije pravo što je onoliko ljudi na pravdi boga protjerano ali predpostavljam da nisi ništa učinio da se to ispravi. Sumnjam da si digao glas protiv protjerivanja onda kada je to trebalo (i kada nije bilo lako), ali vjerujem da ni danas ne bi učinio ništa da se sve ponovi. Međutim, danas nema više koga protjerivati pa niti ne možeš doći u situaciju da učiniš nešto što bi ti naškodilo. Jer, svjestan si toga, da čak ni danas, nakon toliko vremena, nema puno onih koji će podići glas protiv onoga što se desilo početkom devedesetih. Pokazuju to i ovi ko bajagi protesti koji se javljaju povremeno. Bune se oni koji nisu dobili ono što su očekivali a ne bune se zbog osnovnog razloga zašto im je tako. Situacija u manjem blentitetu dokazuje da se sreća i prosperitet ne može graditi na nesreći drugih samo ogromnoj većini tamo to nije jasno. Evo danas, iz usta predstavnika studenata (Nikole Dronjka) čuh ono što ja već odavno ponavljam: nacionalizam se ne može namazati na kruh. Shvatio je to i on ali ni jednom riječju ne spomenu one kojima je taj nacionalizam zauvijek uništio živote. A oni na vlasti će ga se riješiti na isti način na koji su se riješili nas, jer u tim krajevima je riječ nacija još uvijek najmočnija i rješava sve probleme.

Spominješ da ništa ne radimo da se vratimo kako bismo pomogli gradu i njegovoj mladosti. Ne vjerujem da si toliko naivan da vjeruješ u to da mi možemo nešto promijeniti. Zamijenio si teze. Nije na nama da mjenjamo grad već je to na onima koji su u njemu ostali. Da smo ga mi mogli zadržati onakvim kakav je prije rata bio, mi bismo to učinili ali nije se moglo pred silnim oružjem i iznenada osvješćenjim dojučerašnjim poznanicima i komšijama, koji su se prepali da im mi, onakvi zli kakvi smo bili (i kakvi smo još uvijek, kako ti spomenu), nećemo nanijeti neko zlo. Da se naši poznanici i komšije nisu okrenuli preko noći, vjerujem da bi i dan danas bio jedan Čajavec, jedna Celuloza, Trudbenik, UNIS, Jelšingrad... Ovako, sve njih danas zamjenjuje ogromna zgradurina u koju se natrpala vlast, na radost i veselje većine stanovništva.

Nismo mi više naivni Željko pa da naš pošteno zarađeni trud vratimo na mjesto zločina, da ponovo budemo opljačkani kao što se to jednom desilo. A protjeranoj mladosti kojoj je svijet pred nogama ni na kraj pameti ne pada da svoje teško stečeno znanje prodaju ratnim kriminalcima i profiterima da bi ovi još više uvećali svoje bogatstvo. Ima tamo dovoljno mladosti pa neka se ona izbori za svoje pravo i bolji život. A ima i jako puno onih koji tek sada postaju svjesni svojih grešaka. Ali, kasno se je..... kajati, što kaže narodna izreka.

I nemoj se ljutiti na nas Željko što pišemo ovako jer nam je to jedini način da iskažemo svoje ogorčenje zbog događaja devedesetih. Niko od nas nije uzeo pušku u ruke, niko nije ušao u stan radnog kolege, niko nije kupio nečiji namještaj za stotinjak maraka, zapamti to. Razmisli malo o svemu pa ako si takav kako mi se čini, učini nešto da se uvjerimo da nisi isti kao oni koji su sve to radili a sada se posipaju pepelom po glavi. Možda će ti se pridružiti i neki drugi, a možda se i mi jednog dana pridružimo da gradimo neko bolje društvo. Ovako, nama jedino ostaje da pišemo o onome što nas tišti a tebi, da zamjenjuješ teze i misliš da ćeš na taj način prikriti zlo koje još uvijek traje.

Wednesday, 19 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Bas mi Vas je zao Zeljko. Gadni smo mi prognani, trebalo bi nas tuziti za nanosenje dusevne boli vama, nevinim banjoluckim dusama. Nego, nemojte biti nepravedni prema ostalim ostalim blogerima, jedino ja ovdje, po ne znam koji put, kazem da mrzim BL. Ne znam zasto bih vas ( mislim na mnozinu ) voljela. Dajte mi jedan razlog. Zanimljivi ste vi otamo. Dodjete ovdje, ispucate dva metka i pobjegnete. A bas ste moga dragog i mene zaintrigirali. Prelistavali smo listu banjoluckih muzicara, pa nikako da Vas smjestimo u vrijeme i prostor.
I Vi ste me Sulito uspjeli na brzinu razocarati. Slagala se ja s Vama ili ne, pomislila sam kako lijepo pisete, a vi odleprsaste i prije no sto sletiste. Steta, a htjela sam Vam predloziti neke teme za razgovor s Vasim banjoluckim prijateljima. Ne mogu a da ne zakljucim da ste vi muskarci prave peke, pobjegnete cim malo zagrmi.
Nada Stefanac

Wednesday, 19 June, 2013  
Anonymous Luda kuca ...! said...

Tu sam ja ...nemam pojma ko je Nada Stefanec niti me interesuje,uz duzno postovanje?Idete ulicom i sretnete covjeka i pozelite da sa njim pricate,da Vi njemu nesto kazete o njegovim prijateljima?Nikom se nisam ovde obratio osim admin. ovog portala jer je on otvorio ovaj post ,rekao sto sam imao,ili kako kazu pisao 'komentarluk'. Napisao,jednom,na FB da je ovaj BL portal ,ako ne najkulturniji onda jedan od naj...sve do ovog tamburanja...kakva je razlika izmedju Lagumdije,Dodika,Tihica i Bosica [imena po Vasem izboru] i Nade ,Co-a ,cika Sulita i Zeljke....mi se i ne poznajemo a Vi bi da meni nesto kazete o mojim prijateljima..kako bi bilo da ja nesto pisem o Vasim...nece moci...plitka osoba kao Vi istog trena pomisli da ako su prijatelji iz Banja Luke ,da su Srbi i da sad...o mojim prijateljima mozete ako hocete ...svi sa adresom u Banja Luci...Djidjo Filipovic,Adem Delnezirevic,Nana Ibrahimbegovic i sin ,Nedim 'snajper',Sejo Jusufagic,[vratio se BL iz USA],Seno Ramic,Mado 'frizer',Cado Sojtaric,..hoce te li Srbe ..Davor Nozinic,dr. Miro Pavic,Mile Culic,Brane Joldjic..Hrvate..Vlado Ljevar ...da zakljucimo...zbogom i Vama!!

Wednesday, 19 June, 2013  
Anonymous sega said...

Kada i na koji nacin ce Banjaluka da "ozdravi" a to pitanje vazi isto i za citavu BiH ??? Ukoliko se desi da u narednih par godina "zdrave snage" preuzmu medije informisanja, skolstva, kulture i svega ostalog sto pripada jednom gradjenskom drustvu (normalnom covjeku) period lijecenja bi sigurno trajao 50-tak godina ako ne i vise.... koliko samo treba vremena da se vjeroispovjest vrati u crkve i djamije ? Problem citave nase Juge od godina 90-tih do sada je sto je "vjera" izasla na ulicu, usla u politiku i sve pore ljudskog zivota a produkt svega toga mozete vidjeti na svim prostorima Juge. Ali ja cu da se vratim na Banjaluku, tamo sam se rodio i zivio. Tamosnja politika je svima poznata, ali sta sve rade tamosnji politicari mozete (ako hocete) saznati preko jednog bloga koji vodi veoma hrabar momak = adresa: www.slobodanvaskovic.blogspot.com
Ja uopste ne mogu da shvatim da "biraci" mogu da izaberu takve politicare,kriminalce,bandite (mozes im prisiti sve bajne superlative) ... ili drugim rijecima zar je taj svijet toliko "vjerski" udaren da ne vidi nista drugo ???
Nevjerovatno ???
Moze se reci i ono : a Jugo sto si mi bolesna, bolje je da se nikada nisi ni rodila.
Ja kao da sam nostalgicar a u stvari volim raju i to mi fali. Jebes zgrade, Banjaluku i sve ostalo.
Voli vas i pozdravlja.
Sega

Wednesday, 19 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Voljela bi da se ovi komentari nastave u nedogled, pa da se samo mi Banjalucani - bivsi i sadasnji " ispucamo do besvjesti" i da nam se to sve ogadi.
Mozda bi onda dosli u stanje ravnodusnosti od politike, vjere i nacija i da nas vise nikad ne uspije "raspucati njihova propaganda za odbranu nase".
Tada bi onaj transparent iz Sarajeva imao puno znacenje.
NISMO MI PRIVREMNI - VI STE. ( vezano za privremenu odluku o JMB.)
Pozdrav Saima

Thursday, 20 June, 2013  
Anonymous Anonymous said...

Nedugo nakon sto sam najmilijem od roda postavila pitanje sta radi u cetnickoj uniformi ( bila je '92, a uniforma JNA ), prigovorila mi njegova zena jer se on navodno zbog moje primjedbe htio ubiti. Pitala sam je zasto ga je to pogodilo ako je mislio da radi ispravnu stvar. ( Pisala sam ja vec o ovome ). Nakon nekoliko godina rekla je da je on morao otici ( sam ) jer ga je cinkao komsija Musliman. Dobra prica za njihovu djecu jer se nalaze u " svom okruzenju, u stanovima koje su nasljedili od svojih bliznjih, prognanih, a za njegov " odlazak " nisu krivi Srbi. Jos samo da saznaju gdje im je tata pokopan, pa da sve sjedne na svoje mjesto.
Ima toga u mojoj familiji za citav roman. Osjetljive su to teme i nitko ih ne poteze rado. Stavljam to u kontekst Zeljkovog podastiranja prijatelja po nacionalnosti, ali nista ne prjudiciram, jer ne pricam o onome o cemu ne znam. Cini se da smo mi koji nismo bili za rat, ali nismo bili ni na strani nasih mocnih sugradjana, bili najopasniji.
Nada Stefanac

Thursday, 20 June, 2013  

Post a Comment

<< Home