SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Tuesday, October 08, 2013

Sve po spisku

Mislila sam danas poslati kolumnu iz SB od Nure Haver Li obzirom da imam goste i malo vremena saljem kolumnu "Poznavanje prirode i drustva" iz " Oslobodjenja". Autor je novinar Asaf Becirovic.

Jutros sam se probudio ponabavnoj cijeni.Nije bilo vode da se umijem, a doruckovao sam sa malim zutim mravima. Puna ih kuca. Jeli smo jaja na oko, mlijeko i mermeladu. Supruga je hodala gore-dolje po stanu i stalno govorila da ne mrvim. Jer, budem li mrvio sam cu cistiti. Tako da mravi i ja nismo mrvili. Onda je supruga upalila radion, da cujemo jel' dvacet posto poskupilo grijanje, sto bi nas dotuklo.

"U vrazju mater i drzava" , rekne supruga. " Hem, je voda poskupjela, hem je nema. Hem ce centralno poskupjeti Bog dragi zna, hocel' ga  i biti!".
Ja reknem, hajde bogati sta ima veze jer poskupljenje struje, vode, centralnog i drugih usluga nece nas ubiti ukoliko ne poskupe lijekovi za smirenje.
Pa nazovem radion da i zamolim da mi puste pjesmu "Haljinicu boje lila, ti si duso oblacila. Jer ona me smiruje. Radion rekne da nemaju tu al' da ce mi pustiti onu:

Volela sam Rajka, gledao mi belo lice
A ja njemu zenice.  Jao mila majko drogira se Rajko
Rekla sam ti kceri, bezi od te zveri, droga vlada svetom,
Svetom i planetom, a on srcem mojim droge se ne bojim !
U to su pocele  i vjesti. Nista nisu javili o poskupljenju centralnog, al' su rekli da u nasoj zemlji vise ljudi umire nego sto se radja.
To je zato sto se stariji trude vise nego mladi, rekne supruga, bas kad nam je neko zakucao na vrata.
Mora da je popisivac, reknem ja. I otvorim vrata.
Kad ono jok. Ciganka. Pita imamo l' sta viska od hrane i odjece. Dali smo joj petero mojih gaca koje je masina za ves obojila u lila. Onda je meni na pamet palo da odem u " Odron" jer Mute zvao i reko da su ga popisali, pa da nam prica. Pit'o supruga ustanovila da nisam mrvio, pa me pustila. Odma smo dosavsi u "Odron"pitali Muteta kako se izjasnio.
"K'o Bosanac!" Rekne Mute.
Mido popizdi. Rekne, da jebemo ga glupa! Jer da je Bosanac ostali i da nije nista. Muto se pravd'o i reknuvsi da se tako prazno i nikako i ostalo i osjeca pa se zato izjasnio k'o Bosanac.
Mido je re'ko da se on moze izjasnjavat k'o Bosanac kol'ko hoce al'da ga drugi, narocito oni sto ne vole Bosnu, vide k'o Turcina i baliju, to jes'Bosnjaka.
"Ja sam se prije rata izjasnjav'o ko Jugosloven,pa su me, kad je pocelo henganje,htjeli roknut zato sto su u meni vid'li Turcina i muslimana"nista drugo, pa ce se on u inat izjasniti ko Bosanac
Ja reknem da cu se izjasnit ko Musliman,jer se tako cutim od '92 kad je granata pala kraj mene,a nije me ubila. Dosla konobarica Mica,pa smo je pitali,tekne da ce se izjasniti k'o Hrvatica, sto i jes'pa se Mido okrenuo prema nama,i rek'o eto vidite, jebem vas glupe.
Tu Mute da skrene s teme,rekne kako su mu popisali i stan, da bi mu popisali i zemlju i stoku i kucnog ljubimca da ih je im'o al nije im'o pa se zato osjeca kao da su ga popisali ( s sa kvacicom)'a ne popisali. I mi reknemo da kad je imovinsko stanje u pitanju, osjecat cemo k'o popisani (opet kvacica), a ne popisali i da su za takvo stanje nacije krivi nacionalni lideri. Stoga nam je konobar donio cage i olovku pa smo napisali.
Druze Lagumdzija, druze Hadzicu, gospodine Tihicu, Izetbegovicu, Sarajlicu, Dodike i Radmanovicu i Bosicu, Covicu, Ljubicu i Kako Se Ono Zovete, u ime popisa ( opet kvacica) stanovnistva, jebemo vam sve po spisku.
Potom smo adresirali i potpisali. Da smo bili ponosni, nismo. Al' da smo se i nakon toga osjecali k'o popisani (opet kvacica) jesmo.

PS:
Mene  odusevljava kad bosanski duh proradi u svakoj situaciji i kad nadareni ljudi napisu nesto o cemu se onda dva tri dana o tome prica i svi se osjecaju dobro. Jer u svakoj drugoj situaciji i na bilo koji nacin ne moze se puno uciniti da se bilo sta promjeni.
Uz prilog saljem sliku nasih gostiju iz Sibenika.
Na vrelu Bosne se ulaz poceo naplacivati pa taj kompleks sada djeluje kao mnogi evropski parkovi i kompleksi, nema vise rostiljanja, sjedenja na travi, guzve da se napije vode sa vrela.

Pozdrav Saima





Labels:

5 Comments:

Anonymous Nada said...

Draga Saima
Slike su krasne, a tekst ? Onako, mlako. Procitala sam i boljih na internetu. Ipak svi ti tekstovi mi se cine kao umirivanje savjesti zbog ne cinjenja onog pravog. Ocekivala sam nesto iz tvog pera s obzirom da si na licu mjesta.
I dalje mislim, bez obzira na povremena kolebanja, da je kampanja oko popisa posluzila za daljnje homogeniziranje nacija ( nacionalizama ), a u svrhu zapisavanja teritorija i u konacnici potpunog raspada BIH.
Poz, Nada

Wednesday, 09 October, 2013  
Anonymous Anonymous said...

DA LI CE POPIS BITI PRIZNAT?
Citajte na:

www.bosnjaci.net/prilog.php?rid=1&pid=50299

heretik

Wednesday, 09 October, 2013  
Blogger co said...

Od popisa i silnih informacija sa svih strana svaka normalna osoba ima šansu da poludi. Ne znam kako se osjećaju oni koji su u Bosni ali iz onoga što je preplavilo Internet očigledno je da se radi o nezapamćenom ispiranju mozgova naroda u cilju upravo zbijanja redova. Izgleda da još sve ovce nisu na broju pa ih čobani prikupljaju svim mogućim sredstvima. Neke je, čini mi se uhvatila panika da će biti i onih koji ne slušaju pa upotrebljavaju sve moguće taktike da ih vrate svome stadu. Rezultat će biti još veća podjela Bosne jer je danas još vidljivije da o nekoj građanskoj opciji nema ni govora.

Uvjerio sam se to čak i iz razgovora sa osobama koje poznajem a koje bi trebale pripadati toj nekoj opciji u koju samo još naivni vjeruju. Potrvda da sam više od četrdeset godina živio u nekom imaginarnom okruženju imam na pretek. Hajde da ne spominjem ovaj put pripadnike nebeskog naroda koji nas je tako lijepo ispratio iz Banjaluke i za koje je bilo za očekivati za šta su i kako će se izjašnjavati. Još više su me iznenadili oni drugi koji su iznenada otkrili svoje korijene i vjeru pa to potvrđuju na svakom koraku i to im je sada najvažnija stvar na svijetu. Zaista je smiješno gledati neke moje poznanike, intelektualce, bivše komuniste (a neki su bili u prvim redovima), kako zaboraviše na sve ono što su radili i govorili prije ovog zadnjeg rata. Mnogi su promijenili dresove isto onako kako su naši poznanici, radne kolege i komšije to uradile početkom devedesetih, samo što oni misle da u tome nema ništa loše, ne shvaćajući da čine upravo ono za što druge optužuju. Zbog toga sam izgubio svaku nadu da će Bosna ikada biti normalna država po mjeri čovjeka, već će to biti država po mjeri samo Bošnjaka, Srba i Hrvata. Ostali tamo nemaju šta tražiti i bolje im je da to što prije shvate jer će im biti lakše.

A što se tiče rezultata popisa, bit će interesantno vidjeti odnose „snaga“ konstitutivnih naroda u nekim gradovima prije i poslije rata. Bojim se da će biti velikih iznenađenja, posebno kada se radi o Banjaluci. Procjenjujem da će veliki vožd popisom dobiti dodatne karte u ruke u svojoj tvrdnji da u Banjaluci i nije bilo onako gadno kako to neki od nas tvrde.

Wednesday, 09 October, 2013  
Anonymous Posmatrac said...

Co, mozda si ti (tj svi mi) sve te godine 'živio u imaginarnom okruženju', ali ono je bilo 10x bolje od ovoga sada. Bez obzira koje nacije.

Narodi Balkana idu nekim putem autodestrukcije i niko nema volje da se opire, ne znam to drugacije objasniti.

Sretan sam da smo prozivjeli ono 'imaginarno' vrijeme jer ovim novim generacijama danas nije lako sa ovakvom realnoscu.

Wednesday, 09 October, 2013  
Anonymous Anonymous said...

U okviru sedmog South East Europe Media Forum - Medijskog foruma jugoistocne Europe o temi Novinarstvo u Jugoistocnoj Evropi:monopol, biznis modeli i borba za jednakost koji se 7 i 8 oktobra odrzao u Sarajevu uprilicen je javni intervju sa Predsjednikom predsjednistva BiH Zeljkom Komsicem. Postavljana su razna pitanja a najzanimljivije je svakako bilo implementacija presude Sejdic-Finci.
Komsic je kazao da u BiH za kakvu se on zalaze ima mjesta i za " Covica, Dodika, Izetbegovica i za sve druge, aoni se bore za zemlju u kojoj ne bi trebalo da ima mjesta za mene i slicne meni".
To ne mogu prihvatiti niti cu to prihvatiti jer ovo je moja zemlja. Cijela prica o Sejdic - Finci krenula je pogresnim tokom. Uz ucesce Evropskih zvanicnika ovde se prica o slucaju Komsic i kako to izbjeci ubuduce, a ne prica se o tome da svi imamo jednaka prava, kazao je Komsic
-Sve jesam ali budala nisam, rakao je na kraju Komsic, naglasivsi da se razgovor o presudi suda u Strazburu trba voditi sa Institucijama BIH

PS

Prijalo mi je da Nada zeli da se javljam jer sam direktno na licu mjesta.
Ovaj prilog nije "jak" vise mi je prijao kao opustajuci , tretirala sam ga kao prosireni vic o Muju i Sulji.
I Co i Posmatrac su ozbiljno komentarisali ovu situaciju.
Sutra se konacno javljam sa tekstom Nure Haver i mislim da ce se mnogi osjecati kao ja kad ga procitaju
Ja ipak necu kritikovati intelektualce jer se vise taj pojam ne moze "rabiti" obzirom da nema vise pravog znacenja za tu kategoriju. Izmjesali se i Kunte i Pante.
Znam samo da necu odustati od sebe i vazno mo je moje misljenje o tome sta radim i kako radim.
Pozdrav Saima

Thursday, 10 October, 2013  

Post a Comment

<< Home