Balkanski etno-religijski nacionalizam očima Prof.Dr. Esada Bajtala - drugi dio
Poštovani Gdine Co, pomislio sam da bi bilo
dobro u taj teoretski prilog ( mogućeg naziva : “Balkanski etno-religijski
nacionalizam očima Prof. Dr. Esada Bajtala”) uključiti još nekoliko raznih članaka, pa Vam ih sada, sa dopustenjem , i šaljem (opet “preko ledja”
Mazalica).
“Ključni problem BiH su osiljene nedemokratske etno-vlasti. Sve ostalo je posljedica: ogromna nezaposlenost, politički kriminal, kriminalizirana politika, korumpirana policija, dirigovano sudstvo, ozakonjena, legalna pljačka (tranzicija), masovna glad, enormno siromaštvo, sveopšte ljudsko poniženje građana, političko etno-totalitarno ublehaštvo, medijsko-stranačka pristrasnost. Konačno tu su zaošijane, nedodirljive i od zakona odmetnute, pedofilski-kriminalizirane religiozne zajednice...
Ukratko, ništa ne štima. Sve je ogrezlo u laži, neradu, kriminalu i nepotizmu brutalne, burazersko-ortačke akumulacije kapitala. Jedino Država nema problema. Blokirana stranačkim nadmudrivanjima i sistematskim opstrukcijama iz manjeg entiteta – ona praktično i ne funkcionira. Izručeni samovolji neodgovornih entitetskih vlasti nezaštićeni građani (jer nema države da ih zaštiti), našli su se u grdnim ezgistencijalnim problemima. “
“ Život građana valja se u blatu vlastodržačkog kriminala etno-demokrata. Sada ti isti "demokrati" smišljenim optužbama da ih ugrožavaju, uskraćuju građanima osnovno demokratsko pravo – pravo na pobunu, protest i izražavanje nezadovoljstva. Cinično, ali kad su etno-nacionalisti 90-tih izvodili narod na ulicu, pozivali su se na demokratiju. Danas, kad gladni narod krene u osvajanje svog prava na život i obećanu demokratiju, to se naziva nasiljem i huliganstvom. Očito, na sceni je licemjerni etno-cinizam bez mjere i ukusa. “
“ Pozicija i opozicija, po principu ,,sjaši Kurta da uzjaši Murta", smjenjuju se na vlasti već dvadeset godina. Čine to uz burne predizborne svađe i optužbe, a jedini rezultat toga je pljačka i golemo siromaštvo građana. Ukratko, samozvani čuvari naroda drže narod u tamnici gladi, bijede, poniženja i međusobnog zavađanja. “
“ Međunarodna zajednica nije ništa bolja od bh. vlasti. Kao tvorac Daytonskog sporazuma i njegov garant, MZ uporno šuti na njegovo otvoreno kršenje i neprovođenje, uporno pozivajući domaće političare da se dogovore. Da su mogli i htjeli da se dogovore, ovdašnjim liderima međunarodna zajednica ne bi ni trebala. Cinizam, sljepilo ili nerad međunarodne zajednice? “
Link na članak
Ante Markovic, decembar, 1989., Skupstina Jugoslavije:
"Zar mi to isto nismo učinili 1941. godine u zajedničkoj borbi za goli život, za punu nacionalnu ravnopravnost? Treba li da vratimo točak istorije nazad i da platimo cenu koju smo već platili?! Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije u Evropi... "
“…uporna borba za isključivo nacionalne udžbenike i nacionalne škole, u ovako složenoj društvenoj bh stvarnosti, priznao to neko ili ne, borba je za hitlerovski koncept obrazovanja. Jer u pitanju je bestidno i sračunato kljukanje djece gorkim otrovom etnonacionalizma. Kao u onom iskustveno i literarno poznatom i ogavnom primjeru seljanke s guskom: Seljanka nabije guski lijevak u gušu i kljuka je. Nema nikakve sumnje da je to okrutno ponašanje prema životinji. Ali, svaki pokušaj da ga se tako okvalifikuje, žena oštro odbacuje. Kao sastavni dio inercije njenog životnog i ruralnog habitusa, neprirodnost čina nasilnog kljukanja guske za nju je potpuno prirodna.
To je njen iskreni osjećaj.
Teško je sumnjati u ženinu iskrenost. Ali, ni ona ne sumnja u svoje neznanje kad tvrdi to što tvrdi – nenasilnost vlastitog nasilja.
Isto se ponaša i nacionalistička vlast kad nacionalističko-obrazovnim kljukaknjem odgaja djecu kakvu odgaja. Djecu koja vide samo razlike: nijemci i jevreji; buržuji i komunisti; teisti i ateisti; srbi, hrvati, bošnjaci…
Gdje je tu Čovjek?
Nema Čovjeka!
Tlo iz koga izbija ova žalosna bolest neljudskosti zove se naša (bh) stvarnost. A to ludilo, u kome učestvuje zavedena i neobrazovana gomila, huškana aktualnom politikom, zove se “normalno” stanje stvari. I ono se uporno njeguje. Čini to svako sa svojim razlozima i svako na svoj način. Danas, na kraju dvadesetog stoljeća. Oni koji, ipak, odbiju da u tome učestvuju (manjina), bivaju, kao nekadSokrat, optuženi za izdaju i «kvarenje mladeži«. “- E. Bajtal
Link na članak
Ovo vec nije Prof. DR. Esad Bajtal :
Društva u zemljama bivše Jugoslavije, u tranzicijskom procesu prelaska iz totalitarnog u demokratski sustav, zanemarila su humanističke vrijednosti u korist idejno marketinških vrijednosti kolektiva, uskogrudnog nacionalizma, klerikalnog dogmatizma te podređivanja ukupnog državnog i ekonomskog sustava interesu šačice povlaštenih ljudi i onih koji im politički služe. Dozvoljavaju se i potiču negativna povijesna naslijeđa, sustavna korupcija, rasizam, etnocentrizam i (hetero)seksizam. Isključuju se Drugi i Drukčiji. Svakodnevno smo, u javnom prostoru, izloženi religioznoj nasrtljivosti. Od religioznog diskursa u kojem su: vjera, duhovnost, istina, prave vrijednosti, životni smisao, čak i sama ljudskost rezervirani isključivo za vjernike, preko religioznog oglašavanja u javnim prostorima (škole, bolnice, policijske postaje pa i sudnice) do licemjernog prisiljavanja na sudjelovanje u religijskim obredima. Posvuda i stalno se na ljude nasrće tvrdnjama da vlastite odnose ne mogu uspješno i vrijedno izgraditi bez posredovanja boga i klera koji ga zastupa na zemlji. - Lupiga.com
Link na članak
"Naše vrednosti,nacionalne,nacionalističke,imaju funkciju tek u odnosu na nacionalizam onih drugih:mi jesmo nacionalisti,ali oni su to još više,mi koljemo (kad se mora),ali oni još i više; mi smo pijanice, oni alkoholičari; naša istorija je ispravna samo u odnosu na njihovu, naš jezik je čist samo u odnosu na njihov. Pošto je strašljivac i nikogović, nacionalista ne ističe sebi više ciljeve. Pobeda nad izabranim neprijateljem, onim drugim,jeste apsolutna pobeda.S toga je nacionalizam ideja beznađa,ideologija moguće pobede,zagarantovana pobeda, PORAZ NIKAD KONAČAN."
Psihijatar Dr. Dušan Kecmanović: Kad nema hljeba, ljudi se hrane nacionalizmom
“Etnonacionalizam je jedan od najvažnijih uzroka i posljedica rata koji pominjete. Ne jedini, ali sigurno jedan od najvažnijih. Etnonacionalizam je istovremeno bio instrument razbijanja Jugoslavije. On je bio pogonsko gorivo za pokretanje i odvijanje rata. Od etnonacionalizma nema efikasnijeg sredstva za razbijanje jedne etnonacionalne zajednice, i za produžavanje, kada rat stane, ako ne otvorenih sukoba, ono svakako omraza i sumnjičenja pripadnika pojedinih naroda koji su ratovali jedni protiv drugih. Oni koji su se stavili na čelo 'pobunjenih naroda' znali su to veoma dobro. To isto dobro znaju i oni kojima, zbog različitih interesa i potreba, nije stalo da se ratne sjekire duboko zakopaju.”
“ Dok traje uzajamno antagoniziranje pripadnika tri najbrojnija naroda u BiH, prag tolerancije stanovnika BiH na sve loše što im se dešava je veoma visok. Kada nema hljeba, ljudi se sasvim dobro hrane etnonacionalizmom. Kada im se predstavi ili kada sami sebi predstave da treba da biraju između, nacionalnog ponosa, etnonacionalnog identiteta, ili ugodnog i sređenog života koji podrazumijeva i pun stomak ljudi se u velikom broju slučajeva odlučuju za prvu opciju. Toliko su moćne, hoću reći ljudima važne veličine koje uključuje izbor prve opcije.”
“Lični identitet uključuje i kolektivni i etnički i nacionalni i religiozni identitet. Svi ti identiteti se međusobno prožimaju, jedan drugi podržavaju i pojačavaju. Ne mogu zamisliti lični identitet koji bi bio lišen navedenih identitetnih ili identifikacionih komponenata. Druga je stvar kada lični identitet naprosto nestane ispod nacionalnog ili religioznog. Kada potonji identiteti naprosto zamijene lični identitet. Tako nešto je opasno, i to je ono što se dešava u etničkim vremenima, kako sam nazvao etnonacionalistička vremena.”
“Etnonacionalni identitet je usko povezan sa religioznim identitetom…Klima živog antagonizma i daljeg antagoniziranja među pripadnicima tri najveća naroda u BiH donijeće podizanje sve novih i novih bogomolja.”
Link na članak
(Čisti) anonimus banjalučki
“Ključni problem BiH su osiljene nedemokratske etno-vlasti. Sve ostalo je posljedica: ogromna nezaposlenost, politički kriminal, kriminalizirana politika, korumpirana policija, dirigovano sudstvo, ozakonjena, legalna pljačka (tranzicija), masovna glad, enormno siromaštvo, sveopšte ljudsko poniženje građana, političko etno-totalitarno ublehaštvo, medijsko-stranačka pristrasnost. Konačno tu su zaošijane, nedodirljive i od zakona odmetnute, pedofilski-kriminalizirane religiozne zajednice...
Ukratko, ništa ne štima. Sve je ogrezlo u laži, neradu, kriminalu i nepotizmu brutalne, burazersko-ortačke akumulacije kapitala. Jedino Država nema problema. Blokirana stranačkim nadmudrivanjima i sistematskim opstrukcijama iz manjeg entiteta – ona praktično i ne funkcionira. Izručeni samovolji neodgovornih entitetskih vlasti nezaštićeni građani (jer nema države da ih zaštiti), našli su se u grdnim ezgistencijalnim problemima. “
“ Život građana valja se u blatu vlastodržačkog kriminala etno-demokrata. Sada ti isti "demokrati" smišljenim optužbama da ih ugrožavaju, uskraćuju građanima osnovno demokratsko pravo – pravo na pobunu, protest i izražavanje nezadovoljstva. Cinično, ali kad su etno-nacionalisti 90-tih izvodili narod na ulicu, pozivali su se na demokratiju. Danas, kad gladni narod krene u osvajanje svog prava na život i obećanu demokratiju, to se naziva nasiljem i huliganstvom. Očito, na sceni je licemjerni etno-cinizam bez mjere i ukusa. “
“ Pozicija i opozicija, po principu ,,sjaši Kurta da uzjaši Murta", smjenjuju se na vlasti već dvadeset godina. Čine to uz burne predizborne svađe i optužbe, a jedini rezultat toga je pljačka i golemo siromaštvo građana. Ukratko, samozvani čuvari naroda drže narod u tamnici gladi, bijede, poniženja i međusobnog zavađanja. “
“ Međunarodna zajednica nije ništa bolja od bh. vlasti. Kao tvorac Daytonskog sporazuma i njegov garant, MZ uporno šuti na njegovo otvoreno kršenje i neprovođenje, uporno pozivajući domaće političare da se dogovore. Da su mogli i htjeli da se dogovore, ovdašnjim liderima međunarodna zajednica ne bi ni trebala. Cinizam, sljepilo ili nerad međunarodne zajednice? “
Link na članak
Ante Markovic, decembar, 1989., Skupstina Jugoslavije:
"Zar mi to isto nismo učinili 1941. godine u zajedničkoj borbi za goli život, za punu nacionalnu ravnopravnost? Treba li da vratimo točak istorije nazad i da platimo cenu koju smo već platili?! Zablude ćemo plaćati siromaštvom, trovanjem duha i položajem daleke periferije u Evropi... "
“…uporna borba za isključivo nacionalne udžbenike i nacionalne škole, u ovako složenoj društvenoj bh stvarnosti, priznao to neko ili ne, borba je za hitlerovski koncept obrazovanja. Jer u pitanju je bestidno i sračunato kljukanje djece gorkim otrovom etnonacionalizma. Kao u onom iskustveno i literarno poznatom i ogavnom primjeru seljanke s guskom: Seljanka nabije guski lijevak u gušu i kljuka je. Nema nikakve sumnje da je to okrutno ponašanje prema životinji. Ali, svaki pokušaj da ga se tako okvalifikuje, žena oštro odbacuje. Kao sastavni dio inercije njenog životnog i ruralnog habitusa, neprirodnost čina nasilnog kljukanja guske za nju je potpuno prirodna.
To je njen iskreni osjećaj.
Teško je sumnjati u ženinu iskrenost. Ali, ni ona ne sumnja u svoje neznanje kad tvrdi to što tvrdi – nenasilnost vlastitog nasilja.
Isto se ponaša i nacionalistička vlast kad nacionalističko-obrazovnim kljukaknjem odgaja djecu kakvu odgaja. Djecu koja vide samo razlike: nijemci i jevreji; buržuji i komunisti; teisti i ateisti; srbi, hrvati, bošnjaci…
Gdje je tu Čovjek?
Nema Čovjeka!
Tlo iz koga izbija ova žalosna bolest neljudskosti zove se naša (bh) stvarnost. A to ludilo, u kome učestvuje zavedena i neobrazovana gomila, huškana aktualnom politikom, zove se “normalno” stanje stvari. I ono se uporno njeguje. Čini to svako sa svojim razlozima i svako na svoj način. Danas, na kraju dvadesetog stoljeća. Oni koji, ipak, odbiju da u tome učestvuju (manjina), bivaju, kao nekadSokrat, optuženi za izdaju i «kvarenje mladeži«. “- E. Bajtal
Link na članak
Ovo vec nije Prof. DR. Esad Bajtal :
Društva u zemljama bivše Jugoslavije, u tranzicijskom procesu prelaska iz totalitarnog u demokratski sustav, zanemarila su humanističke vrijednosti u korist idejno marketinških vrijednosti kolektiva, uskogrudnog nacionalizma, klerikalnog dogmatizma te podređivanja ukupnog državnog i ekonomskog sustava interesu šačice povlaštenih ljudi i onih koji im politički služe. Dozvoljavaju se i potiču negativna povijesna naslijeđa, sustavna korupcija, rasizam, etnocentrizam i (hetero)seksizam. Isključuju se Drugi i Drukčiji. Svakodnevno smo, u javnom prostoru, izloženi religioznoj nasrtljivosti. Od religioznog diskursa u kojem su: vjera, duhovnost, istina, prave vrijednosti, životni smisao, čak i sama ljudskost rezervirani isključivo za vjernike, preko religioznog oglašavanja u javnim prostorima (škole, bolnice, policijske postaje pa i sudnice) do licemjernog prisiljavanja na sudjelovanje u religijskim obredima. Posvuda i stalno se na ljude nasrće tvrdnjama da vlastite odnose ne mogu uspješno i vrijedno izgraditi bez posredovanja boga i klera koji ga zastupa na zemlji. - Lupiga.com
Link na članak
"Naše vrednosti,nacionalne,nacionalističke,imaju funkciju tek u odnosu na nacionalizam onih drugih:mi jesmo nacionalisti,ali oni su to još više,mi koljemo (kad se mora),ali oni još i više; mi smo pijanice, oni alkoholičari; naša istorija je ispravna samo u odnosu na njihovu, naš jezik je čist samo u odnosu na njihov. Pošto je strašljivac i nikogović, nacionalista ne ističe sebi više ciljeve. Pobeda nad izabranim neprijateljem, onim drugim,jeste apsolutna pobeda.S toga je nacionalizam ideja beznađa,ideologija moguće pobede,zagarantovana pobeda, PORAZ NIKAD KONAČAN."
Psihijatar Dr. Dušan Kecmanović: Kad nema hljeba, ljudi se hrane nacionalizmom
“Etnonacionalizam je jedan od najvažnijih uzroka i posljedica rata koji pominjete. Ne jedini, ali sigurno jedan od najvažnijih. Etnonacionalizam je istovremeno bio instrument razbijanja Jugoslavije. On je bio pogonsko gorivo za pokretanje i odvijanje rata. Od etnonacionalizma nema efikasnijeg sredstva za razbijanje jedne etnonacionalne zajednice, i za produžavanje, kada rat stane, ako ne otvorenih sukoba, ono svakako omraza i sumnjičenja pripadnika pojedinih naroda koji su ratovali jedni protiv drugih. Oni koji su se stavili na čelo 'pobunjenih naroda' znali su to veoma dobro. To isto dobro znaju i oni kojima, zbog različitih interesa i potreba, nije stalo da se ratne sjekire duboko zakopaju.”
“ Dok traje uzajamno antagoniziranje pripadnika tri najbrojnija naroda u BiH, prag tolerancije stanovnika BiH na sve loše što im se dešava je veoma visok. Kada nema hljeba, ljudi se sasvim dobro hrane etnonacionalizmom. Kada im se predstavi ili kada sami sebi predstave da treba da biraju između, nacionalnog ponosa, etnonacionalnog identiteta, ili ugodnog i sređenog života koji podrazumijeva i pun stomak ljudi se u velikom broju slučajeva odlučuju za prvu opciju. Toliko su moćne, hoću reći ljudima važne veličine koje uključuje izbor prve opcije.”
“Lični identitet uključuje i kolektivni i etnički i nacionalni i religiozni identitet. Svi ti identiteti se međusobno prožimaju, jedan drugi podržavaju i pojačavaju. Ne mogu zamisliti lični identitet koji bi bio lišen navedenih identitetnih ili identifikacionih komponenata. Druga je stvar kada lični identitet naprosto nestane ispod nacionalnog ili religioznog. Kada potonji identiteti naprosto zamijene lični identitet. Tako nešto je opasno, i to je ono što se dešava u etničkim vremenima, kako sam nazvao etnonacionalistička vremena.”
“Etnonacionalni identitet je usko povezan sa religioznim identitetom…Klima živog antagonizma i daljeg antagoniziranja među pripadnicima tri najveća naroda u BiH donijeće podizanje sve novih i novih bogomolja.”
Link na članak
(Čisti) anonimus banjalučki
0 Comments:
Post a Comment
<< Home