SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Wednesday, October 28, 2015

Tri potvrde (papirića)


Sinoć, pošto sam nešto tražio po našoj dokumentaciji, nadjem i ovo što ti šaljem tek sada.

U novembru 2008. je izašao jedan prilog o plavoj baraci kod gradskog mosta, s pitanjem šta i kakva potvrda se tamo trbala dobiti da bi mogao “normalno” da se iseli.

Ja sam i tada znao da imam te potvrde “plave barake” ali ih nisam mogao pronaći, medjutim
memorija me još ne izdaje, tako da sam ih pronašao pa možeš i da objaviš. Šaljem ti ih u originalu,
onakve kakve su i pravljene, bez prekrivanja imena, jednostavno neka se zna, ali kako je to sve
perfidno radjeno to je sasvim druga priča !!!!!

Da se vratim na početak price.  Ta potvrda se nije mogla dobiti bez svih ostalih prikupljenih  “potvdica” da si sve regulisao i da hoćes da ideš. Glavna (ova) potvrda se trebala dobiti u vojnom odsjeku.

Pošto je mnogo raje tražilo potvrde, vlast je izdavanje tih potvrda prebacila u plavu baraku kod gradskog mosta. Pred barakom je svaki dan bilo po četiri, pet redova, ukoso prema ulazu u baraku.


U redovima sve  poznata lica.  Ja sam taj dan imao nekakav lijep osjećaj, osjećaj sigurnosti i bez 
straha.

Okružuju te ljudi koji su protiv rata, okružuju te ljudi s istim osjećajem i istom sudbinom, pričalo se i
pitalo gdje će tko ?? Ali većina nije znala gdje, većina je odgovarala sa … vidjećemo u Zagrebu gdje i kako dalje ?  I  u stvarnosti tako je i bilo.


Na potvrdi piše odobrenje za putovanje u Norvešku, privatno, u peruodu od 24.08.1993. do 24.09.1993. Ono što je jos interesantno za Branu i Davora piše putovanje u Norvešku a za mene u
Sloveniju. Zašto je to tako, danas,  neznam ni ja. U svakom slučaju svi koji smo  šutnuti iz Banjaluke otišli smo privatno tako da moji dragi Banjalučani o nekakvom  “protjeravanju” nema ni riječi,  Tko može reći da smo protjerani kada smo otišli privatno, u različite zemlje, malo u turizam jer smo mi nastavili put iz Zagreba sa turističkim vizama. Životni paradoksi ali tako je to bilo u to vrijeme.

Pozdrav svima.


Sega

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Dubravka said...

Dragi Sega, vidim da se imali dobre papire, sve po propisu, prema uredbi br......Vjerovatno si tada samo zgrabio papire i bjezao kuci, nisi ni gledao da ti moras u Sloveniju, a Branka i Davor ce bez tebe dalje.
A mozda je to i bilo dobro, ako ne znas tacno gdje ides, mozes uvijek sluzbenim licima objasniti da je geska: vidite kako su zeni sinu dali pravilno a meni ne ili obratno.
Koliko se ja sjecam, prije ovog papira isao je jedan drugi papir koji se zvao iseljenica, gdje si se izjasnio da dobrovoljno napustas svoje mjesto stanovanja. Taj se papir morao obnavljati svake dvije sedmice, ali je bio dobar za kretanje po gradu.
Pozdrav od Dubravke

Saturday, 31 October, 2015  
Anonymous sega said...

Draga Bubo i hallo Kusmici,
da malo dopunim moju pricu. Mi smo se u januaru/februaru 92-ge prijavili u Medjunarodni Crveni krst da zelimo ici. Oni su imali liste "cekanja" posto je bilo mnogo prijavljenih. Dolaskom na listu rekli su nam da mozemo mdoci na red septembar/oktobar a u medjuvremenu se trebamo odjaviti. Da bi se odjavili, moralo se prikupiti kojekakvih potvrda da si sve "razduzio i platio". Sa tim dokazima se dobijala potvrda u "plavoj baraci" koje sam prilozio u prici. S tim potvrdama se trebalo otici u Crveni krst i na taj nacin "potvrditi" da si "cist" za odlazak. Koliko se ja sjecam Crveni krst je izdavao potvrde za sve koji su bili u "fazi cekanja". Mnoge sitnice se zaborave, a kroz pricu, pisanje i komentare mnoge stvari isplivaju.
Kod mene i godine cine svoje, ha..haha.
Pozdrav za sve vas !
Sega

Saturday, 31 October, 2015  

Post a Comment

<< Home