SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Saturday, May 23, 2020

Nastavak...


... poslije čitanja Seginom komentara na prilog Natašin prijedlog koji je bio jako smislen u ovom trenutku.

Problemi oko Corone i svih pljački, korupcija, fašizama i zaraza izišli su na vidjelo u našem regionu.

Odlučila sam se na ovaj prilog najviše iz djelova komentara, a vezano za veliku i priznatu firmu AIPK Bosanska krajina i još mnogo drugih u cijeloj Bosni i Hercegovini koje su uništavane, privatizirane ili prodavane strancima od strane onih zbog kojih smo se mnogi međusobno svađali, ubijali, raskida brakove i prijateljstva. Sa koliko su ljubavi te fabrike, firme, bolnice, škole, fakulteti počinjali graditi naši djedovi i očevi, bake i majke, da bi mi imali sretna djetinjstva, sretne mladosti, mogućnosti školovanja koliko su nam bile velike naše lične ambicije.

Kako smo sebi mogli mnogi iz svih generacija da to uništimo u vrlo kratkom vremenu?

Sega je u pravu kad kaže da je izgubio nadu da će ikada biti išta bolje u našoj domovini.

Mladi pjevač na kombiju s gitarom,
zaštićen od korone svira i pjeva "Bela ćao"
I ja sam tako počela da mislim sve do protesta u Sarajevu. Bilo je predivno nakon dugo godina vidjeti ujedinjene građanske Sarajlije bez ikakvih obilježja osim dvije-tri Titove slike, dva transparenta i jedne zastave Juge. I pjesme “Ćao Bela, Po šumama i gorama i mnoge druge.

Niko od vladajući i njihovih istomišljenika nije bio. Ako ništa uspjeli smo da lude i nerviraju se. Jedan transparent je bio Sjetite se Jasenovca 1941-1945 i jedan je bio Za dom spremni. Ova riječ dom prekrižena a ostalo kad se čita pravilno Spremni za dodatno crvenim slovima Ludnice.

Zemaljski muzej u Sarajevu.
Desno, niži dio zgrade, gornji prozor, prostorija
u kojoj se čuva jevrejska Haadaga koju su
Sarajlije zakopale i čuvale do kraja rata
poslije ustaškog progona Jevreja
Najveći hit je bio nakon tri dana parlamentarka SDA (upamtila sam da je ime ili Sanela ili Sunita, ne sjećam se, ali je prezime Ćustović). Tražila je od pravosuđa da se svi učesnici kazne zbog nepoštivanja zaštite od Corone virusa. I to svih više od 5000 ljudi. I dvije trećine pod maskama. Koji su poslije komentari o tome bili duhoviti za nevjerovati. Ja sam se poslije sjetila kako smo mi bili ovakve budale devedesetih i svi pripremali teren da nam sve unište na svim stranama oni koji i danas vladaju. Šta bi bilo da smi svi mi umjesto razdvajanja bili ujedinjeni?

Ja ostajem na ovom blogu dok Milan sve objavljuje a dok  ja sam još pri pameti. Meni nije važno da li će neko komentarisati ili ne. Meni je važno da ostane nekim mladim generacijama koje će čitati  nešto što je bilo, ali lično doživljeno i argumentovano. Meni je jednom rekla moja draga drugarica Emira, a to isto i moja draga Saida koja više nije s nama i koja mi mnogo nedostaje, neovisno jedna od druge, da se moji prilozi nemaju šta komentarisati. To mi je, moram priznati, bilo drago. Bilo je ranije i onih koji su napadali i vrijeđali. Nismo vraćali istom mjerom pa su odustali. I to mi je bilo drago.

Protesti oko 5000 ludi od vječne vatre do
Filozofskog fakulteta, poštujući rastojanje i
kriznog štaba. Rat nam je donio veliko iskustvo
da se sve može i ljudski izdržati
 
Od moje snahe Engleskinja sam gledala slike od pra-pradjeda iz Indije u kojoj je sa praprabakom bio učitelj. Mnogi Indijci iz tog vremena i danas znaju engleski. Ima puno predmeta u kući koje je donijela praprabaka a ostale nasljednice vukle to sa sobom svugdje gdje su poslije živjeli. Tako i zadnja moja snaha. Meni se najviše svidja gramofon. Kad vidim mnoge političare pomislim koliko ih je došlo iz raznih vukojebina u kojim im još žive roditelji. Oni sada imaju vile, tjelohranitelje, besplatne telefone, šofere, bijesne automobile, urede koje su gradile Stara Jugoslavija, Austrougarska, naša Jugoslavija i svu ulaze u te zgrade kao da su sultani.

Odlučila sam da sada malo u slici i riječi pokažem neke događaje.



Mene zaustavila Nova (bh) televizija.
Prikazano u dnevniku
Opalila sam po sadašnjim domaćim fašistima

Sada malo velikih aktuelnih misli malih ljudi







Pozdrav Saima.

Labels:

10 Comments:

Anonymous sega said...

Imam vremena, raspolozenje mi je malo bolje pa da nastavim pisati, mozda pojedine stvari ne odgovaraju zapocetoj temi ali necemo gledati na to. Saima je optimista i to je dobro, sto vise optimista .... to je bolje !! Medjutim, ako se covjek samo malo osvrne na period od 95-e do danas, na podruciju BiH, sto se tice politike (a i svih ostalih komponenata) i razvoja jednog drustva .. ja ne vidim napredak, jedino sto je pozitivno, nema rata. Protesti koji se jave povremeno, mislim da nemaju kvantitet, kvalitet i snagu da bi rezultirali promjene. Vladajuce, nazvacu ih, kriminalne grupe (najbolji izraz ¨troglava azdaja¨) zasigurno vec imaju spremne planove na koji se nacin suprotstaviti svim nezadovoljnim !!!! Bilo bi mi najdraze (ako dozivim) da grijesim sa svojim pesimizmom .... i da se vec od sutra pocnu desavati korijenite promjene. Lopovluk i kriminal je toliko ukorijenjen i razgranat da ga vise ni pocinioci ne mogu ¨kontrolisati¨ ... postao je svakodnevnica. Ali jos od prije 15-stak dana zelim prokomentarisati nesto drugo, nazvacu to :
DOBAR DOMACIN
U vrijeme velikih problema u Italiji sa pandemijom, ministar za finansije Italije je trazio pomoc od EU (fond za nepogode). Holandija je bila jedina koja se suprotstavila zahtijevu Italije. Ovdije sam pratio komentare i izjave ministra finansija. Prenosili su i reakcije iz Italije .... hiljade ljudi umire a Holandija se protivi dodijeli pomoci !! Sa istim zahtijevom se javlja i Spanija ... iz Holandije je negativan odgovor. Gledajuci izjave ministara finansija Italije i Spanije i sve komentare .... nije ljudski, i ja bih se zgrozio. Medjutim, vijesti i izjave odgovornih ljudi su cesto nepotpune i ¨prilagodjene¨ za slusaoca. Izjava ministra finansija iz Holandije je bila slijedeca : sve zemlje EU su obavezne (dogovor unutar EU) da imaju vlastiti fond za nepogode u koji su obavezne izdvajati dogovoren procenat od vlastitig godisnjeg bruto proizvoda !! U prvom kvartalu pandemije sve zemlje su morale aktivirati vlastite fondove za nepogode (EU fond za nepogode treba da se u medjuvremenu doradi ... uslovi i namijena koristenja). Ono sto su Italijani i Spanci presutali je da su im fondovi za nepogode gotovo prazni !! Samo iz tih razloga Holandija se suprotstavila koristenje EU-fonda za nepogode dok se vlastiti ne aktivira.
Ovim sam htio da napravim malo poredjenje izmedju sjevernih ( gdije su vlade mnogo odgovornije i strozije) i juznih zemalja Evrope!! Sva desavanja posmatram kao jednu kucu ili porodicu, koja od mjesecnih primanja odvaja u REZERVNI FOND (ako zatreba) za nepogode. Zato ovom malom komentaru i pisanju dajem naslov DOBAR DOMACIN, jesi li odgovoran, postujes li dogovoreno i koliko brines za svoju drzavu (kucu, porodicu).
Da u zakljucku pomenem i to da je ovdije prvi udar pandemije ¨izdrzao¨ fond za nepogode. Za dalje, vec na TV dolaze izjave nadleznih da ce se Holandija zalagati da svi koji koriste EU-fond za nepogode, mogu samo da ga ulazu u novi razvoj, projekte a nikako da ¨krpaju¨ promasaje i ¨rupe¨ u vlastitim budzetima iz proslih godina.
U potpunosti podrzavam taj DOMACINSKI ODNOS prema bilo kakvim sredstvima.
Svima pozdrav i sve najbolje !!
Sega

Monday, 25 May, 2020  
Anonymous Marko said...

Bogamu gdjo Saima vi u svom 'antifasizmu' zaboraviste da je jos 1979 Koca Popovic, partizan sa partijskom knjizicom br 4 u intervjuu za engleske novine rekao da su na Blajburgu 'pobili 30 do 40 hiljada nevinih seljaka koji su bjezali u strahu od komunizma i Rusa'. Takodjer je rekao da je to bio veliki zlocin i da nisu znali sta bi sa njima pa su ih pobili. Pa sad mozda partizan Koca Popovic najblizi saradnik Tita laze ko zna.

Dobar vam je taj antifasizam, 30 hiljada nevinih vama je nista. A jos vam je veci kada po Sarajevu drzite ulice muslimana ustasa i nikome ne smeta. Ne volim naravno nacizam ali ne volim ni nakaradni 'antifasizam'. Pozdrav i ako treba da vam ovdje stavim link na intervju. CO isprika na malo direktnijem odgovoru ali treba reci istinu kakva god da je.

Monday, 01 June, 2020  
Blogger Saima said...

Da je Marko naveo bar jednu našu ili svjetsku instituciju koja je objavila intervju dragog i cjenjenog DRUGA Koće, ja bih mu i povjerovala ali u nekim engleskim novina Bog zna kojim i čijim .Nas omiljeni poslije ratni političar odavno po Balaševiću “ Ore nebeske livade ili tako nekako”
Kad danas vidimo koje laži okupiraju svijet zahvaljujući novim tehnologijama , sto ne bi i u tom vremenu napravili novine koje su bile za pobjeglog kralja iz Jugoslavije ili ti ( Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca” ) sto je ostavio svoje gradjane na milost i nemilost fašistima.
Pozdrav Saima

Thursday, 04 June, 2020  
Anonymous Marko said...

Dakle uvazena gdja Saima ne samo da misli da ja lazem kod tako ozbiljnih stvari nego i ustraje na svojoj nehumanosti. E pa draga 'antifasisticka' gospodjo potrazite na google 'milovan djilas encounter george urban' i prvi link unz.com vam je taj. Zbirka clanaka koji nisu u mainstream medijima jer su sramota britanaca u cemu su se slozili i Djilas i novinar Urban. Znate kako to ide kad netko zeli da sakrije. Pa potrazite poglavlje XII i citajte iz usta Djilasa. Ili mozda mislite da je ovaj cijeli broj casopisa falsificiran, da bi se vama slicnima islo na ruku. Kad ovakve antifasiste cujem nije cudo da smo imali rat. Evo vam i i originala pa uzivajte 'u lazima' shorturl.at/agpsK

Poglavlje XII Victims of repatiration

Saturday, 06 June, 2020  
Blogger Saima said...

Velika hvala Marko na informacijama. Ja imam 73 godine i živjela sam u to vrijeme. Ne znam koliko imaš godina ali ako si mlad zao mi je sto trošiš vrijeme na ovakve članke. Volila bih da mi objasniš sto ti to treba za danjašnju dan i budućnost. Ja sam Bosanka ateista i Dzilas me interesuje kao i lanjski snijeg. Ako uživaš u tome sretno ti i dalje uživaj. Mi svi imamo svoju pamet i za sviju nam vlastita sreća znaci najviše. Mislim da i ti tako misliš i uživaj.
Da me tako nešto usrećuje ja bi vjerovatno sama tražila. Mi smo oboje ljudska bića i svi imamo svoje svjetonazore. Ja u svojim prilozima nikom ne mijenjam mišljenje niti savjetujem . Ja samo pišem svoje doživljene trenutke danas i sutra. Poštujem tvoje svjetonazore. Pročitam tvoje savjete i nastavim dalje sa svojim.
Srdačan pozdrav

Sunday, 07 June, 2020  
Anonymous Marko said...

Uz postovanje za vase godine vidim nije vas se dojmila istina, sad kad vidite da vijest nije lazna sad kazete ti pisi ja cu po svome. Dakle ne dozvoljavate nijednu istinu osim vase. To je u redu ali nije mi jasno zasto onda drugima namecete svoje kriterije kao relevantne a ne uvazavate kad vas netko razuvjeri cinjenicama. Znaci vi ste 'pljuvali' fasiste, ja sam vam dokazao da je tamo pobijeno i 30000 nevinih i da mozda nisu svi fasisti na toj komemoraciji a vi i dalje po svom. Da ste korektni uvazili bi cinjenice, nisam pobornik takvog gradjenja srece koje ignorira tudje patnje a svoje velica. Meni recimo nikada ne bi palo napamet reci tko zna zasto su neki Srebrenicni bjezali mora da su bili krivi. A vi ste bas to rekli za pobijene seljake na Blajburgu. Svako dobro i puno zdravlja zelim ali mi smo dva razlicita svijeta, za mene je svaka nevina zrtva jednaka. I jos cekam da organizirate antifasisticki protest protiv nazivanja Sarajevskih ulica po muslimanima ustasama. Slobodno ovdje objavite clanak, red je kad ste vec toliki antifasita. Na kraju hvala CO-u koji cijeni istinu iznad svega sto dopusta da se ova prepiska objavi. Pozdrav od istinskog antifasiste, da ne bi dobili pogresan dojam.

Monday, 08 June, 2020  
Blogger Saima said...

Mi smo dva različita svijeta, tu se u potpunosti slažemo. Ja kad sam napisala da ću po svom , to ne znaci da imam namjeru da tebe ne ubjedjujem u moja shvaćanja. To samo znaci da ću ja ostati u svom uvjerenju da ono sto pišem je moja istina o svemu sto mi se dešavalo u opkoljenom Sarajevu u skoro četiri godine. Sin mi je bio ranjen u šesnaestoj godine u obe noge .Bili smo u našoj zgradi, Išao po vodu u našem podrumu , našem haustoru i našem stanu. Ja pišem istoriju svog života u ratu koji je bio na tlu Evropi nakraju 20- tog vijeka. I pišem o mojoj Bosni i dan danas u teškom stanju a koju volim iznad svega.
Ti pišeš o Dzilasu, Koči, Blajburgu . Ne znam ko si i šta a li ti sa sigurnošću tvrdiš da je ubijeno 30000 hiljadanevinih seljaka. Možda imaš puno godina pa si možda bio i na licu mjesta. A pišeš o tudjim izvještajima i tudjoj politici. Imaš puno pravo na to.
Srebrenicani su bježali da ih ne zadesi ista sudbina onih 8000 ubijenih. Rat je uveliko trajao nisu imali nikakvog drugog izbora da spase Gole živote. Blajburgovci su bježali kad je rat završio i kad je sistem osudjivao fašiste svih zemalja Evropi. Meni ih je zao, ali ako jeHitler odlučio da se sam ubije, oni su bili njegove sluge. Meni je samo zao sto ih Englezi i Austrijanci nisu pustili da mogu da ponovo postanu dobri ljude i vjerovatno bi mnogi svojom dobrotom uspjeli Vjerujem da su ljudi u najvećim broju dobri ali ih istoriskih trenutci na brdovitom Balkanu vjekovima iskorištavaju.
Drago mi je da cijeniš Coa jer on već 15 godina piše svoju Licnu istoriju od trenutka kad je protjeran iz Banja Luke. Ako već surfas po internetu potrazi sa strane bloga Arhiv pa pročitaj April 2012 i potrazi reportažu o životu na prvoj liniji u Sarajevu. Možda ćeš i o toj patnji imati istu samilost.. Ti možeš pisati i dalje o svemu sto te opterećuje ,imaš puno pravo na to. ja o anonimusima imam svoj stav. Volim hrabre u svakom pogledu.
A sto se tiče pridjeva istinski meni licno ne ide uz tu imenicu. Antifašista ne može biti ni istinski ni lažni nego samo antifašista. Kao
i fasista.
Pozdrav Saima
Ali ta tema postoji već skoro 80 god i nikad neće biti jedinstven stav . Isto kao sto su svi ljudi različiti tako i ovo shvaćanje.

Thursday, 11 June, 2020  
Anonymous sega said...

Pitanje za gospodina Marka: dali ste za to da drzava u kojoj zivite udje u EU ili ne ?? Predpostavljam da zivite u BiH ? Pozdrav svima !
Sega

Saturday, 13 June, 2020  
Anonymous Marko said...

Poštovana Saima, nema vama pomoći. Pišete o sinu koji je nevin ranjen u Sarajevu, za što imam potpuno sazumijevanje. Ali za 30 hiljada nevino pobijenih seljaka nemate ni najmanje razumijevanja, jer 'oni su bili Hitlerove sluge', iako vam piše da su bili nevini seljaci a ne ustaše, četnici ili naci sluge. Zaista ne znam šta je to sa vama i kako ne vidite svu negativnu težinu takvog isključivog stava. U svakom slučaju puno zdravlja i ovo je moj zadnji post na ovu temu. Očito nisam postigao cilj da vam ukažem na greške, ali vi ste bacili loše svjetlo na stranu koju zastupate. Da budem iskren nisam iznenađen, predugo smo slušali samo jednu istinu. Vaše Sarajevo danas skoro je jednao nacionalističko kao i Banjaluka ili Mostar, nažalost, a vidim i zašto. Pozdrav od Marka (prezime vam ne znači ništa jer se ne poznajemo pa ga ne navodim).

Sunday, 14 June, 2020  
Blogger Saima said...

Već sam 10 dana u Šibeniku Uspjela sam doći sa prijateljima bez problema zahvaljujući papirima za vlasnistvo na imovini u Hrvatskoj
Odlučila sam da se javim i mojim zadnjim postom poslije Marka. Svidjela mi se naša komunikacija jer puno vise volim ljude koji su dosljedni u svojim stavovima isto kao i ja svojim. Užasavam se od licemjera koji jedno govore a drugo rade. Da smo bar ovako radili prije devedeset druge i da smo znali svi na svim stranama šta nam se sprema možda se ovaj užas nikad ne bi desio. Istina će dugo čekati da postane zajednička jer još uvijek vladaju oni koji su do ovoga doveli i uživaju u svojim veličinama, moći i “lovi”
Pozdrav Saima

Saturday, 27 June, 2020  

Post a Comment

<< Home