Diplomirani mesar iz Mrčajevaca
kod Laktaša često Sarajevo naziva Teheranom, šprdajući se na
račun glavnog grada Bosne i Hercegovine
a u isto vrijeme mu ne pada na pamet da se „pohvali“ da je Banjaluka postala pravoslavna „džamahirija“ najviše
upravo uz njegovu pomoć. Bivši SKOJ-evac, komunista i „reformista“ zaboravlja šta je
radio i pričao prije ovog zadnjeg rata. Više od polovine svoga života je upravo on stajao na braniku partije
i bratstva i jedinstva, borio se protiv religije i popova a danas je u prvim
redovima pravoslavlja, ližući skutove popova kad god to stigne. A
prilika je napretek.
Pored mnogobrojnih pravoslavnih bogomolja koje su nikle u
svakom kutku grada, ulicama Banjaluke se sve češće organiziraju kojekakve „šetnje“ bradatih
spodoba u mantijama iza kojih se u prvim redovima guraju političari bez čijeg prisustva te „šetnje“ (litije, kako se one u „stručnim
krugovima“ nazivaju), ne mogu proći.
Jedna takva je održana nedavno,
vezano za pravoslavni Božić, kada su se glavnom gradskom ulicom
vijorile mantije i crkvene zastave, a sve na radost ovčica koje su se stadu vratile krajem osamdesetih zahvaljujući demokratskim promjenama. Jer da
njih ne bi, većina bi i danas slavila Tita i
partiju.
Iza mnogobrojnih popova (pitam se ko ih plaća i kako se u relativno kratkom roku toliko
namnožiše) primjećujem
diplomiranog mesara, te gradonačelnika,
koji se takođe, kako vidim, priklonio istom
Bogu, iako su njegovi sunarodnjaci digli neku frku oko toga pa se zadnjih dana
Crnom Gorom litira sve u šesnaest,
vraćajući me u
vremena prije ovogo zadnjeg rata kata je litiranje počelo samo što tada nisam znao kao se to zove.
Među
političarima na slikama „Nezavisnih novina“ nisam primijetio „doktora“
Stevandića koji je fakultet završio tokom zadnjeg rata, etnički čišćeći
Banjaluku i okoliku. Malo me to zabrinu ali moja zabrinutost je kratko trajala.
„Doktor“ se
potrudio da na facebook-u objavi fotografije na kojima je on tu, odmah
do diplomiranog mesara iz Mrčajevaca,
kako i priliči prelivodi njegovog kalibra.
Litija nije jedini „kulturni“ događaj koji
u prazničke dane privlači žitelje našeg grada. U disciplini pod nazivom „plivanje za časni krst“ učestvuju mlade snage. Ova takmičenja se organiziraju u svim krajevima manjeg blentiteta pa tako i u pravoslavnoj džamahiriji, jer kakav bi to glavni grad bio bez obilježavanja ovako značajnog "kulturnog" događaja. Diplomirani
mesar nije zainteresiran da bude aktivni učesnik u takmičenju, već pušta druge u prve redove, kao što je to činio i za vrijeme zadnjeg rata kada je također puštao
druge da ginu u „odbrambeno-otadžbinskom ratu“, dok se on zadovoljio manje popularnim disciplinama, švercom i bogaćenjem. Za sebe je odabrao mnogo važniju (i težu) ulogu. On je taj koji dariva pobjednika, kako to i priliči njegovom statusu (a ima i odakle). Ove godine je pobijedio neki moj prezimenjak (u džep je strpao tri hiljade KM-ova), što mi je „osvježilo dan“, makar mi nije rođak (i makar ja nisam dobio ni pfeninga).
Januar se bli
ži kraju
a s njim i
„kulturni
“ doga
đaji u
na
šem gradu kojih ima puno posebno u ovo
doba godine.
Litija će u
gradu biti jo
š, u to sam siguran, jer
šta
čovjek
mo
že o
čekivati
od grada koji s punim pravom nosi titulu pravoslavne d
žahahirije, mada je diplomirani mesar iz Mr
čajevaca tako nikada ne
će nazvati. A ona tu titulu zaslu
žuje mnogo vi
še nego
što se Sarajevo
mo
že nazvati Teheranom.
P.S. Prve dvije fotografije sam "ukrao" s
facebook stranice "doktora" Stevandića. Nadam se da se on neće naljutiti jer je taj zanat "doktor" ispekao još tokom ovog zadnjeg rata kad su čistili grad od nepodobnih, i usput ih oslobađali nepotrebnih stvari.